Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia, jeg er nyoprettet bruger herinde som godt kunne tænke sig at producere egne svampe.

Jeg har ikke en skid forstand på det og tænkte på at købe sådan en færdig gro-kasse med "gro-telt" i form af et stykke plastik og 2 clips.

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om svampe så jeg senere kan tage spor-aftryk af dem jeg starter med så jeg dermed kan spare penge og "klone" videre på dem jeg starter ud med hvis de bliver gode altså.

Hvad skal de have for at gro? Altså hvilken næring bruges der? Regner med den skal skiftes efter et pr høste?

Hvis der er andre ting som er værd at vide så ville jeg da blive glad og taknemmelig for et pr tips og tricks! :)

Jeg vil gerne have nogle forholdsvis milde svampe, det skal ikke være noget psykotrip til at starte med, skal lige se om det er noget for mig! :)

Tænkte på at købe en af disse kit:

Links slettet

På forhånd tak.

Junior medlem

Mr. Gone skrev:
Hej Spot og velkommen til. Før du laver indlæg, vil du så ikke være venlig at læse reglerne? De kan findes øverst på boardets indeksside. Skriver det fordi du overskrider en af reglerne i form af at linke/nævne forhandlere af ulovlige varer.
Jeg ved ikke det store om at gro svampe, men jeg har haft et par growkits og der har altid medfulgt en manual som har forklaret mig hvad jeg skulle gøre. Hvis du starter med at læse på forhandlernes hjemmesider, hvad der står om de kit du kunne tænke dig, så kan du finde en del information. Derefter kan du komme tilbage herind og stille nogle mere målrettede spørgsmål, det gør det hele lidt nemmere :)

Tak for den varme velkomst! :)

Undskyld, jeg fik ikke lige læst det hele, fik det kun skimtet igennem, så det må jeg hellere få gjort! :)

Ok, så må jeg jo prøve mig frem! :) Er ikke så skideskarp til engelsk og hvis det er ulovligt kan jeg ikke se hvordan man skal lure den! :)

God aften til dig! :) Bare slet denne tråd hvis det er, det gør ikke så meget! :)

Junior medlem

Mr. Gone skrev:
Der er nogle tråde på boardet her med growkits. Både hvordan du laver dit eget fra bunden men der er også en tråd der hedder "Spørgsmål til Growkits" hvor jeg vil tro at alle dine spørgsmål er blevet besvaret før eller siden. Prøv at lede lidt rundt, tror det vil hjælpe dig et godt stykke af vejen.
God aften :)
*Boardet kan godt være lidt svært at finde rundt i når man ikke er rutineret, så jeg gør dig lige en tjeneste.

Spørgsmål til growkits
Svampedyrkning generelt
PF-tek guide
Samlet viden/guldkorn

Mange tak! :) Jeg kigger lidt på dem! ;) Ja, det er lidt af et vivar man skal igennem, men nu fik jeg da læst reglerne, røget en omgang wax og glemt dem igen! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]