Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 06:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Første gang!
Junior medlem

Hejsa!
Jeg er en fyr på 18 år, som i noget tid har gået med tanken om at prøve svampe for første gang. Her tænker jeg på spids nøgenhat. Jeg er både fysisk og psykisk rask, men er dog stadig en smule nervøs for hvordan jeg reagerer. Jeg vil høre om der var nogle flinke mennesker herinde, som kunne give mig nogle råd omkring virkningen, indtagelsen og om i selv har oplevet nogle negative sider ved det.

Jeg har læst en del rundt på nettet, men ville sætte pris på en kommentar, fra nogen med erfaring.

Tak! :peace:

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det er meget svært - for ikke at sige umuligt - at give en vurdering af, hvorvidt det er en god idé for netop dig, at prøve et svampetrip nu. Men kudos for, at du researcher og spørger til råds, inden du kaster dig hovedkulds ud i tingene :)

Jeg kan godt forstå, at du føler en vis nervøsitet i forhold til at skulle trippe første gang. Først og fremmest vil jeg anbefale dig at læse denne tråd, der er fuld af konkrete guldkorn:http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=9540.

Du spørger om virkning, indtagelse og eventuelle negative sider ved at prøve svampe. Helt kort opsummeret: Virkningen varierer helt utroligt fra menneske til menneske og oplevelse til oplevelse. Det har selvfølgelig også noget med dossering at gøre, og helt konkret plejer mange af os, at sige at ca. et gram Spids Nøgenhat er en god begynderdose. Trippets længde varierer, men alt efter indtagelsesmetode kan du regne med at virkningen indtræffer efter ca. en time og fortsætter i ca. seks timer, hvis du spiser dem som de er. Hvis du drikker dem i the, vil virkningen komme og aftage hurtigere.

Jeg havde selv et par trips i bagagen, da jeg var 18 år, og det var for så vidt fint for mig. Jeg vil dog advare om, at det stadig er en periode, hvor de fleste lærer sig selv grundigt at kende, og at en psykedelisk oplevelse kan være en ordentlig mundfuld, for alle, der ikke hviler i sig selv. Jeg har flere venner fra den gang, der måtte bruge lang tid på at komme sig over nogle trips, de åbenlyst ikke var klar til at tage. På trip bliver man ofte konfronteret med nogle sider af en selv, der gerne er gemt noget af vejen i hverdagslivet. Det er ikke altid kønt og pænt og kan føles helt forkert, hvis man ikke er klar til at omfavne de sider af en selv.

Derfor er mit bedste råd også - hvis du beslutter dig for at prøve det af - at give slip på de forventninger, du eventuelt måtte have til oplevelsen. Forbered dig eventuelt gennem meditation og koncentrationsøvelser på at tage oplevelsen som den kommer. Det kan i den sammenhæng være en god idé at være sammen med en ven, du stoler på, som ikke er påvirket, så du har nogen at snakke med, hvis det du oplever i løbet af trippet bliver svært at rumme.

Junior medlem

Jeg takker for et kanon svar, det var en stor hjælp! God dag til dig :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]