Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Svampe the?
Junior medlem

Hey, mig og et par gutter sidder og skal til at trippe svampe. Men vi vil gerne prøve det i the, så vil lige vide hvad da er bedst ang. det.

skal man bare lave en the, med en smag, og så putte svampene i, og så tygge dem, sammen med The`en?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Sørg for at få knust svampene så godt i nu kan, så virker det bedst. Det er også ret ulækkert med våde svampe når man skal gnaske på dem. Muligvis brug lidt sukker (det ser jeg personligt gerne foruden)

Dedikeret medlem

Du kan ikke redde smagen. Alt gør det klammere. Idéen med the er for mig at gøre det hurtigere.

Jeg foretrækker at spise svampene i gelatine kapsler. Men når jeg laver the, går jeg efter så lidt væske som muligt - 3 store slurke maksimalt, hellere for lidt væske end for meget.

Den mængde vand man finder passende + 5-10 % hældes i en lille gryde og sættes til at koge let. Hak / blend svampene. Du vil miste lidt af svampene ved at blende dem, så vej pulveret for at dosere, specielt ved små mængder.)
Når vandet har små-kogt i 5 min puttes svampene i. Lader det hele små-koge 10 min. Hæld hele væsken, med svampe stykker, over i en kop. Lad det køle til acceptabel temperatur og bund det (men, tjek lige at det er koldt nok først. ;) ).

.. Og husk noget ikke-klamt at drikke, til at tage den klamme smag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Den generelle konsensus er da, at man ikke skal lade svampene koge, right? Jeg har altid hørt det som, at man skal koge vandet og lave te på det, og når vandet så når ca 80 grader, kommer man svampene i og lader det trække lidt. Evt med lidt citron i for at speede ekstraktionen op.

Når det er sagt, så er det meget en smagssag om man synes svampe er klamme eller ej. Jeg har aldrig haft et problem med smagen af tørrede svampe og synes de går godt sammen med mørk chokolade :)

Dedikeret medlem

https://www.erowid.org/plants/mushrooms ... rep2.shtml erowid er enig med dig. Det er bare ikke sådan jeg selv gør. :)

Synes ikke at have oplevet noget mærkbart tab af potens, de gange jeg har benyttet mig af the. Med små-koge mener jeg altså også så lidt, at det knapt bobler. Ikke noget med spilkogende vand. Jeg ved ikke om psilocybin er specielt let at hydrolysere?

Synes egentligt heller ikke at smagen af tørre svampe er specielt slem. Det er mere at hvis man får lidt luft af svampene og kan mærke fibrøse svampestykker flyve med op i ganen. Måske min anatomi er speciel, men jeg kender nu flere der oplever samme 'problem'.
Det undgår man med the, som derimod ikke lige falder i min smag.

Gelatine kapsler vinder dog. Så let, både mht opbevaring, indtagelse og dosering.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]