Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 04:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg vil utrolig gerne have en psychedelisk oplevelse, og jeg har prøvet med trøfler 3 gange.
første gang 7gram Tampanensis. Anden gang 14gram Tampanensis. Og tredje gang 5gram Dragon's Dynamite.
Alle gange taget på tom mave og i en god setting, men der var aldrig nogen effekt.
Jeg ved måske hvorfor. Jeg har hypofyseinsufficiens. Det vil sige at min hypofyse ikke virker, og jeg tager derfor nogle erstatningshormoner.
Er det ikke rigtigt at det er pinealkirtlen der har meget at gøre med et trip? Der er nemlig noget om at pinealkirtlen og hypofysen arbejder meget sammen,
og nogle gange sender pinealkirtlen noget til hypofysen som den skal arbejde videre med, men det kan min jo ikke.
Jeg er først begyndt at drømme rigtige drømme om natten for nylig, da jeg begyndte med at tage melatonin. Det er et hormon hvor hypofysen også er indvolveret, og jeg har ikke vidst at jeg manglede det. Så før drømte jeg meget sjældent, og det var fesne drømme, bare om dagligdagsting som at klippe græs eller gå en tur.
Nu er mine drømme lidt ligesom et trip i sig selv, i hvert fald for mig. Så det er sgu skønt.
Men jeg tænkte så på om det her melatonin kunne være nødvendigt at have i kredsløbet for at få en psychedelisk oplevelse?
Nogen der ved noget om det? Jeg overvejer at prøve igen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det lyder på samme tid både interessant, men også ærgeligt, at du ikke kan opnå virkning af psilocin.

Umiddelbart tror jeg ikke at den manglende effekt af svampe vedrører hypofyseinsufficiens, idet det er serotoninreceptorerne 5HT1A, 5HT2A, 5HT2C, der aktiveres ved tilstedeværelse af psilocin.
Jeg vil dog ikke lægge hovedet på blokken og postulere, at hypofysen slet ikke har impact på den psykedeliske oplevelse, men hvis det er tilfældet, så tror jeg at litteraturen skal skrives om, idet mekanismen hvor hypofysen inkluderes i denne oplevelse, ikke rigtigt er beskrevet - but I stand corrected....anyone?

Hvor om alting er, så er det sgu mærkeligt at du oplever manglende effekt, samtidig med at du lider af hypofyseinsufficiens...

Må jeg tillade mig, at spørge om du får Norditropin, selvom der ikke længere gives medicintilskud til dette produkt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]