Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej jeg går og overvejer at prøve svampe for første gang med nogle venner :)
Jeg kender ikke rigtig følelsen af at være på svampe, da jeg kun har prøvet røg, cola og emma, så ved ikke rigtig hvad man kan sammenligne svampene med hvis man overhovedet kan det :)

Jeg ønsker derfor at forberede mig lidt på hvad der kan ske under trippet da jeg ikke ved noget om svampe.
Det skal siges at jeg har hørt det er forskellig hvordan man reagere på svampe fra person til person, så ved ikke om dette blot er en myte.
Jeg vil derfor gerne vide hvordan man har det når man er på svampe, hvad man skal være opmærksom på, hvad svampene påvirker i hjernen og så hvor skadeligt de forskellige svampe er?
Jeg vil dermed også gerne høre om der er forskellige slags svampe eller der blot er et par enkelte som er bedre end andre :)

Håber i kan hjælpe! :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Hej og velkommen til. Jeg vil anbefale dig at bruge psychedelias egen søgemaskine. Bare søg på "svampe", "psilocybin", "cubensis" eller "nøgenhat" inde på Triprapporter eller Medaljens Bagside, og gå så i gang med at læse. I øvrigt vil jeg også anbefale, at du bruger minimum 100 timer på at læse op på emnet, før du kaster dig ud i et svampetrip, for det kan slet ikke sammenlignes med de ting, du nævner. God læselyst!

Junior medlem

Big Jake skrev:
Hej og velkommen til. Jeg vil anbefale dig at bruge psychedelias egen søgemaskine. Bare søg på "svampe", "psilocybin", "cubensis" eller "nøgenhat" inde på Triprapporter eller Medaljens Bagside, og gå så i gang med at læse. I øvrigt vil jeg også anbefale, at du bruger minimum 100 timer på at læse op på emnet, før du kaster dig ud i et svampetrip, for det kan slet ikke sammenlignes med de ting, du nævner. God læselyst!

Tak for svaret! :) Jeg har ikke haft nogen rigtig psychedelisk oplevelser endnu de gange jeg har prøvet MDMA, men vil sige at det har været fedt de gange jeg har prøvet det, men hvad er det som præcis ikke kan sammenlignes med det som jeg har prøvet?
Kan du evt. linke noget hvor man kan læse om det etc?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In another dimension, in a strange world
Først og fremmest skal du have det godt med dig selv og dit liv for tiden, hvis du har tænkt dig at prøve et psykedelisk stof som svampe er.
Det vigtigste er set og setting det vil sige at du er sammen med nogen kammerater som vil dig det bedste og i er et sted hvor der ikke kommer andre venner som ikke er på svampe eller bare vil fortælle dig hvor væk du er mens du er påvirket. Hvad der sker og tanker som du får kan jeg ikke fortælle dig det kommer helt an på dit mindset, men som du nok har hørt ser man farver og får visions det vil sige ting ser anderledes ud end normalt. Søg på erowid eller google hvad for en svamp det er du har og hvad dosis du skal tage før du begiver dig ud i det, start med en lav dosis når det er første gang, du kan altid tage mere en anden gang.
Der er ikke forskel på virkningen i svampe det er pcilocybin der er i alle svampe, den eneste forskel er hvor kraftigt det virker. Spids nøgenhat og mexicana cubensis er f.eks mere rolig i virkningen end gode trøfler, som er mere hurtigere i virkningen du kan dog stadig komme lige så langt ud på svampe eller længere (Ikke anbefalet til en første gangs bruger).

Medlem
Brugeravatar

Nu kan jeg ikke se hvor gammel du er men hvis du er under 20 år vil jeg sige du skal vente. Svampe har tendens til at hive nogen føelser frem som man ikke lige var klar på, og det kan godt være lidt af en omgang for nogen.

Junior medlem

Jeg er blot 17, og har ikke prøvet hårde stoffer end MD, cola og røg så har ingen psychedelisk erfaring....
Jeg gad dog godt prøve det, men har ingen erfaring med andet end de stoffer jeg har prøvet så vil gerne have en større viden!
jeg er så også blevet anbefalet LSD til første psychedeliske virkning, men syntes det lyder lidt for voldsomt med mærker og kan ikke rigtig finde nogle som sælger svampe i nordjylland...

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale at du venter til du er mindst 20, før du kaster dig ud i den psychedeliske verden.
Det er en kæmpe mundfuld, og jeg synes du er alt for ung. Personligt er jeg meget glad for jeg først prøvede da jeg var 20.
Jeg synes generalt man skal vente med stoffer, til man er lidt ældre.

Junior medlem

Jeg syntes personligvis også selv at jeg skulle have været 20+ før jeg prøvede at suge (Det sagde jeg ihvertfald til mig selv) men syntes selv at de drugs som jeg har prøvet ikke er så fede igen, og ikke rigtig giver nogen psychedelisk virkning, men derimod har jeg også stor respekt for stoffer uanset hvilken slags.

Dog gad jeg godt at prøve noget nyt (dog ikke alt for skadelig) men bare noget som har en psychedelisk virkning.

Jeg har for eksempelvis hørt om noget "røg" som skulle give halu og have en større psychedelisk virkning end svampe og LSD, men derimod virker det kun i 15 min.
Jeg kan ikke helt huske hvad det hedder, men blot at det starter med "S" så kan ikke rigtig komme frem til det :)

derimod ved jeg personligvis ikke selv hvad der er "godt/mildt" at starte med hvis man ikke har prøvet det før, så derfor har jeg også stor respekt for jeres svar og det i skriver :)

Medlem
Brugeravatar

Det lyder til du har hørt om Salvia. Det er ikke "røg", men en plante der indeholder DMT, hvilket jeg bestemt IKKE vil anbefale til første gang, udfra hvad jeg har læst om stoffet.
De "klassike" psychedeliske stoffer er ikke skadelige, men det er bestemt ikke legetøj.
I øvrigt tror jeg du har et lidt forkert syn på, hvad en psychedelisk oplevelse går ud på. hallucinationer er kun en lille del af oplevelsen.

Nu kan jeg jo ikke stoppe dig hvis du er fast besluttet, men hvis det absolut ikke kan vente er en lav dosis LSD (hvis du kan få fat i den ægte vare) eller svampe, et godt sted at starte.

Men sæt dig for guds skyld ordentligt ind i det, og så håber jeg du beslutter at vente et par år :-)

Insane psychedelia user!

Soft parade skrev:
Det lyder til du har hørt om Salvia. Det er ikke "røg", men en plante der indeholder DMT, hvilket jeg bestemt IKKE vil anbefale til første gang, udfra hvad jeg har læst om stoffet.
De "klassike" psychedeliske stoffer er ikke skadelige, men det er bestemt ikke legetøj.
I øvrigt tror jeg du har et lidt forkert syn på, hvad en psychedelisk oplevelse går ud på. hallucinationer er kun en lille del af oplevelsen.

Nu kan jeg jo ikke stoppe dig hvis du er fast besluttet, men hvis det absolut ikke kan vente er en lav dosis LSD (hvis du kan få fat i den ægte vare) eller svampe, et godt sted at starte.

Men sæt dig for guds skyld ordentligt ind i det, og så håber jeg du beslutter at vente et par år :-)

Salvia Divinorums aktive stof er ikke DMT, men Salvinorin A.

Jeg synes ikke det er så vigtigt hvilket stof som introducerer personen for sin første psykedeliske sensation. Det er langt vigtigere at have styr over set og setting.

Junior medlem

Det er også grunden til at jeg skriver herinde :)
Jeg vil ikke ligge mig ud med noget jeg ikke kan rumme, så derfor søger jeg information fra erfarne mennesker inden jeg roder mig ud i noget :)
Jeg er ikke 100% fastbesluttet om at det skal være lige nu, selvom jeg godt gad at prøve det en dag i livet :)

Jeg har stor respekt for stoffer der er over niveau med røg :)
Derfor vil jeg også gerne helst læse om de forskellige stoffer for at finde det trip man helst vil have da man i nogle tilfælde er mindre glade for andre ting :)

Håber i forstår min mening venner :)

Medlem
Brugeravatar

Regamuffin
Sorry, det havde jeg lige misforstået.

Brick
Jeg kan sagtens forstå du synes det virker spændene, for det er det bestemt også.
Men husk på du har hele livet foran dig, du skal nok nå det ;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Fedt at se, at du læser og lytter til de erfarne folk der rådgiver dig herinde. Det er der mange unge der ikke gør og jer der gør skal roses. Så håber jeg også du handler derefter. En ting er at begynde for tidligt med at ryge weed, det er ikke noget jeg anbefaler, men man kan godt rette op på de fleste skader der følger heraf. Psykedeliske stoffer piller en hel del mere ved ens sind og når man er 17, tror man måske selv man er ved at have et færdigudviklet sind. Men 6 år senere, kan jeg fortælle dig at det har man langt fra (det havde jeg i hvert fald ikke, på trods af min selvsikkerhed i min egen person dengang). Jeg tror ikke mange får noget godt ud af psykedeliske trips i den alder, måske en sjov aften, men risikoen er ikke det værd. Hvis ikke du ikke kan holde dig fra rusmidler, så hold dig til alkohol og weed.

Junior medlem

Jeg kan sagtens holde mig fra "stærke rusmidler" :) er dog også begyndt at trappe ned på mit cannabis misbrug, da jeg nu næsten har røget hver dag i et år, så nu vil jeg til at rette op på den fejl jeg lavede tidligere, da jeg selv mener at weed også er et stof som alkohol. Derfor mener jeg personligt at det er noget som hører til i weekenderne hvor man har fri og kan hygge sig til fester som så mange andre :) jeg syntes ikke at det skal overtage ens dagligdag så derfor ønsker jeg også selv at stoppe.

Derimod har jeg prøvet emma 4-5 gange indenfor det sidste år og syntes personligt også selv at det lyder meget (for en dreng i min alder). jeg har dermed også suget en lidt kokain, dog siger coca mig ikke særlig meget da jeg prøvede emma først og pga. det syntes jeg ikke rigtig at man kan mærke nogen forskel når man er på cola, så syntes ikke rigtig at cola er så fedt igen.

Derimod har jeg ikke taget "hårdere" stoffer end cannabis de sidste 3 måneder.
Så jeg nogenlunde stoppet med de hårde stoffer, og nu syntes jeg også snart at det er tid til at stoppe med cannabis, da mine forældre også har fundet ud af det nu :)

Jeg vil dog nogle gange godt kunne tillade en enkelt hygge aften med nogle venner, med lidt hårde drugs, men det kommer selvfølgelig an på hvad det er...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Synes du virker kvik nok men du har måske den lidt forkerte tilgang til stoffer i min optik er psykedeliske stoffer ikke noget man tager "for at have en vild aften" man tager det for at dele en speciel oplevelse med nogle venner og de venner skal være ægte venner... Ikke folk der lader dig ødelægge din krop og sind i en så tidlig alder jeg har fået øjnene op for min omgangskreds de gamge jeg har prøvet svampe og der er da blevet sorteret gevaldigt... Det skal ikke være lige negativt det hele men jeg tror ikke rusens virkning passer ind i en dreng på 17s sind det er noget specielt der kun bliver bedre af at man venter og ikke bare springer ud i det fordi det kunne være fedt at prøve :)... En god måde at vente ville være at sige man ikke søger det selv og når muligheden finder dig kan du så tage stilling til om du vil eller ej

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Acidprophet skrev:
Først og fremmest skal du have det godt med dig selv og dit liv for tiden, hvis du har tænkt dig at prøve et psykedelisk stof som svampe er.
Det vigtigste er set og setting det vil sige at du er sammen med nogen kammerater som vil dig det bedste og i er et sted hvor der ikke kommer andre venner som ikke er på svampe eller bare vil fortælle dig hvor væk du er mens du er påvirket. Hvad der sker og tanker som du får kan jeg ikke fortælle dig det kommer helt an på dit mindset, men som du nok har hørt ser man farver og får visions det vil sige ting ser anderledes ud end normalt. Søg på erowid eller google hvad for en svamp det er du har og hvad dosis du skal tage før du begiver dig ud i det, start med en lav dosis når det er første gang, du kan altid tage mere en anden gang.
Der er ikke forskel på virkningen i svampe det er pcilocybin der er i alle svampe, den eneste forskel er hvor kraftigt det virker. Spids nøgenhat og mexicana cubensis er f.eks mere rolig i virkningen end gode trøfler, som er mere hurtigere i virkningen du kan dog stadig komme lige så langt ud på svampe eller længere (Ikke anbefalet til en første gangs bruger).

Aah de trøfler der er stærkere end svampe vil jeg gerne møde, dem har jeg ikke hørt om:D

Ellers så kunne lsa måske overvejes, men som ragamuffin sagde så er settings meget vigtigere.

Vh Ø Tripperen!

Medlem
Brugeravatar

Det jeg mener med det er at trøfler virkere hurtigere og man får hurtigere come-up som gør at mange tanker kan strømme ind i hovedet alt for hurtigt Svampe har jo tendens til at få de tanker frem som man hellere ikke vil se i øjnene og det kan godt være noget af en mundfuld for nogen hvis det kommer hurtigt. Mener hellere ikke trøfler er stærkere som sådan, svampe er meget mere intenst fordi man kommer langsommere ind i det og får mere af den åndelige følelse som ikke er lige så stærkt på trøfler efter min mening.
Og jo kan godt se jeg har skrevet hvor kraftigt det virker. Det var ikke det jeg mente, min fejl.

Medlem
Brugeravatar

Soft parade skrev:
Jeg vil anbefale at du venter til du er mindst 20, før du kaster dig ud i den psychedeliske verden.
Det er en kæmpe mundfuld, og jeg synes du er alt for ung. Personligt er jeg meget glad for jeg først prøvede da jeg var 20.
Jeg synes generalt man skal vente med stoffer, til man er lidt ældre.

Hun spørge om et råd og er ikke helt grøn som jeg læser det. Og tro mig jeg ved godt, hvad jeg snakker om ang svampe, frimærker eller syre trips. Giv hende da nogle råd, ellers gør hun måske bare noget dumt. Ingen på 17 år bryder sig om at få at vide de er for unge! Der har du måske evt allerede gjort noget, så den unge pige dummer sig. Det skal man ikke være pædagog for at vide. Så må jeg give hende de bedste råd og erfaringer fra mit liv. Hun fortjener da en god oplevelse, for i mine øjne har hun taget en beslutning om at prøve :idea:

Medlem

du spurgte til hvordan det er :)
det er et meget svært at forklare, men synes denne video giver en god idé om hvad man kan forvente

phpBB [video]

og her er en side der hjælper en med at finde ud af doser

http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator

Junior medlem

Sunshine R: Er desværre ikke en pige ;)

Alakazam:
Tak for de fine ord, det er nu over 6 måneder siden jeg har taget noget som er stærkere end cannabis, så ja, jeg bruger det også kun til oplevelsen med et par venner som jeg ved jeg har tæt og som jeg ved også kan styre sig under "trippet" (feststoffer). Jeg undskylder at det er lidt tid siden jeg har været online herinde da jeg ikke rigtig har haft brug for at vide noget om stoffer da jeg ikke har følt for at tage noget :)

Er selv blevet enig med mig selv at de psychedeliske stoffer skal jeg vente lidt med da jeg ved hvor stor effekt stoffer har på ens tankegang! Jeg tænker selv meget i denne alder som 17 årig angående livet, hvem man er og om hvordan andre ser på en. Jeg er selv lidt moden af min alder da mange af mine venner er 18+ og det er også grunden til at jeg nok er lidt for tidlig ude i forhold til min alder. Jeg syntes selv at jeg har selvkontrol over mit liv og den "måde" jeg opfører mig på når man er på noget, og hvis eksempelvis ens venner skal suge en aften og man selv har lyst til det, men ved hvad det gør ved en, så har jeg også tildens til tit at springe over da jeg personligt selv syntes mest om selv at have kontrollen over ens liv, og at det ikke skal påvirkes af andre.

Vil meget gerne sige tusind tak for de mange svar på dette indlæg og undskylder selvfølgelig den forsinkede besked ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]