Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey alle i dejlige mennesker!

Vil prøve at holde dette projekt kørende hen over svampe seassonen

Jeg er hverken erfaren, har dyrket svampe før, men har læst og studeret en del samt plukket lidt hist og her:)

Projektet:

Har 2 steder spredt 5-10 lettere knuste spids hatte

1. Sted er på en KO mark hvor jeg tog de knuste svampe og blandede med regnvand i en spray flaske samt ekstra vand, har så sprøjtet dem ud over et kendt areal mellem lidt halvtørre kokasser, samt vandet godt omkring...

Dette skete i søndags, more news to come! Samt billeder hvis man skulle være heldig der skulle ske noget:)

2. Har lukket et område af i haven hvor der dejlig fugtig græsplæne med lidt mås i bunden, her har jeg også spredt spore/svampe samt vandet ekstra godt + det har fået en smule okø gødning, har også infected en sprøjte med spore direkte i græsset..

Der vil lige ledes her postede billeder hvis er skulle ske noget:)

3. Overvejer at grave en lille klump friske op og grave ned i haven nogle tanker?

Alt dette er på forsøgs basic og vil højst sandsynlig ikke lykkes men prøves skal det! Og så er tiden til det nu mht årstid..

Kunne det være optimalt at smide lidt halv eller kokasse lort omkring mit spawn i haven?

Junior medlem

Tror dsv ikke det vil lykkes da du sprayer det ud. Du skulle prøve at tage din spids nøgenhed svampe og knuse den og så bare kaste dem ud over :wink:

Medlem
Brugeravatar

Det er også gjort begge steder :)

Junior medlem

Lyder som et spændende eksperiment! Håber at du får nogle resultater ud af det, og til at billederne kommer på ;)

Medlem
Brugeravatar

Altså regner med at fejle men kommer der bare 1 hat op en af stederne så ser jeg lidt positivt på det, så har man måske noget at arbejde ud fra who knows, kunne godt poste nogle billeder men ikke så meget at se andet end grass nu, tænker jeg ihvertfald lige giver det til weekenden og tjekker op igen

Jeg vil selfølgelig vande på mine steder især nu når vejrudsigten lover tør vejr..

Junior medlem

Hvad er formålet helt konkret ved dit eksperiment? Er det at teste om det ville kunne lade sig gøre praktisk eller er der en helt anden grund til det? Selvfølgelig er det grund nok, bare at kunne vokse SN'ere, så man er fri for at lede efter dem hehe ;)

Medlem
Brugeravatar

Nysgerrighed, samt få viden om deres leve forhold :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
GizzaR skrev:
dejlig fugtig græsplæne med lidt mås i bunden

:lol: mås er et must i alle livets henseenders.

Medlem
Brugeravatar

Super så burde det være perfekt sted, dem jeg selv går og plukker bliver tørret på en avis den blive jævnligt tømt ud i bedet for smuller (forhåblig lidt spore iblandt:)

Og så har jeg idag drysset en smule heste halm ud over mit bed og der bliver vandet jævnligt med en forstøver lign ting :)

Medlem
Brugeravatar

Update!!!

Der intet sket ude ved spottet på marken hvor jeg sprayede sporer, må npk også erkende at det forsøg er dødt da jeg 300m derfra fandt 300 spidse...

men ude i haven i mit spawn er der dog sket lidt, der kommet sådan 2 underlige svampe som naturligvis ikke er SN meen i dag da eg kiggede så jeg en sjov ny lille svamp på vej, tror ikke det en SN men lader den gro og ser lidt.. Kunne godt ligne den har knuppen og var våd i dag..

Pic af den røde underlige:

http://tinypic.com/r/wcd1ef/8

Mit spawn (drysset lidt halm fra en heste stand ud over der blev vandet + gødning i vandet)

http://tinypic.com/r/snp6z8/8

Den lille svamp:

http://tinypic.com/r/97i1cp/8

http://tinypic.com/r/sfdjk9/8

Ligner ikke en SN men sjovt lille projekt alligevel :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Du kan ikke forvente, at der dukker svampe op fra sporer, du har smidt i år. Så hurtigt går det ikke :)

Desuden er der utallige folk, der har forsøgt sig med at gro Spids Nøgenhat i haver og petriskåle. Så vidt jeg ved, er det kun lykkedes for mindre end en håndfuld. Generel konsensus er vist, at de ikke rigtig lader sig dyrke.

Medlem
Brugeravatar

Nej jeg ved hvordan det står til:) har set det måske er lykkes for enkelte, men tænkte nu mere det ikke kunne skade med et lille forsøg nu når forholdene er okay og at løbene drysser alt fra dem jeg får plukket og tørret ud i haven:)

Den lille sorte svamp ser dog ud til at være væk, jeg kunne ikke loge se den i dag ved hurtig gik... Måske en mus har spist den? Må se igen i morgen, men den lille røde svamp stop der stadig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Måske der kommer noget op til næste år de steder vandet med spore. Men som nævnt tidligere tror jeg ikke du skal regne med at der kommer nogle svampe i år da de jo først skal lave sig noget mycelie før de laver frugt, jeg ved det ikke hvornår SN bruger tiden til det.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Inde på shroomery siger de at den bedste måde at inokulerere en mark på, er ved at skrabe sporer fra SN ned i køers vandtrug. Så kommer sporerne med ud den anden vej og har nogle eminente forhold for at gro.
Så få fat i en ko, fyld dens vand med SN sporer og få den til at skide overalt på din græsplæne, så er der bedre chancer for at få SN til at gro der. :wink:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hmmm... virker det også hvis jeg selv spiser svampene og går ud på græsplænen og du ved...? Det kunne ihvertfald blive en herlig aften :-D

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Hahaha har selv været inde på de tanker..

Ellers drysse SN sporer på deres halm som de spiser..

Ved der skal gå tid før de kommer op men der var nu et par svampe i haven i forvejen så måske der var sket mirakler haha:) vi ser tiden an:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Bubber skrev:
Hmmm... virker det også hvis jeg selv spiser svampene og går ud på græsplænen og du ved...? Det kunne ihvertfald blive en herlig aften :-D

Det ville være et kønt syn med bubber der lige har spist en hash kage ude i thylejren, for derefter at gå hjem at æde svampe og rende rundt ude i hans baghave og skide.

Danmark ifølge bubber har et uudnyttet potentiale!

Bubber er altid proppet med gode idea´er, sådan er det bare. Så proppet at det skal ud over hele græsplænen;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Haha det billede af en skidende bubber, totalt fucked på svampe, det kunne være totalt fedt hvis manden besluttede sig for at prøve lortet af, og lave en dokumentar :D

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Insane psychedelia user!

Har en ny mark som har været pløjet for ca fire år siden.
Så har jeg en gammel mark med sn, det fede er at bonden flyttet køerne fra den ene til den anden og dermed er svampene også flyttet med totalt op tur.
Hvad med urin i forhold til sn? Den største heksering jeg har fundet. Vi snakker tusindvis af sn, den befandt sig ved bunden af en lille skrænt ved en motorvejs parkeringsplads på Fyn.
Det passede med at folk ofte stod pg pissede ned over skrænten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]