Hvilken svamp og hvor meget: Nu skriver du, at i ikke selv vil finde dem, men jeg synes i burde give det et skud. Der er lidt info at hente her på boardet, og i kan gå ind i denne tråd:
viewtopic.php?f=2&t=12045&start=4520 og se nogle billeder af dem, og mange billeder af andre svampe der ligner, men ikke er. Så kan i blive ret sikre, inden i smutter ud på markerne. Der kan i også poste et billede af jeres fund, så i kan få verificeret om det er de rigtige i har fat i.
Hvis i stadig ikke vil ud på markerne, tror jeg nogle cubensis er lettest at få nallerne i. Det er så vidt jeg lige husker lidt underordnet hvilke cubensis, mht. dosering.
Dose for tørret spids nøgenhat anbefaler folk herinde 0,7-1gram, mens for cubensis 1-1,5gram. Gang med 10, hvis i får fat i friske svampe.
Jeg har ikke hørt noget med, at folk skriger højt imens på svampe. Det sker da sikkert, da der kan foregå mange ting under påvirkning. Men det er ikke en direkte bivirkning, eller hvad du har i tankerne, at det skulle være.

Ham din deprimeret ven bør nok ikke deltage. Når han har nogle psykiske lidelser, er det ikke så hensigtsmæssigt at begynde på psykedelika. Jeg taler her af erfaring. Det kan sikkert gå rigtig fint, men det kan også forværre hans situation, og det ville være ærgerligt, hvis han lige er ved at komme oven på igen.
Vi må ikke fortælle noget om eller hjælpe med, hvor i kan købe svampene, her på boardet, så det må i selv rode med.

Edit: Hector var lige lidt hurtigere end mig, med stort set de samme svar.