'ello!
Jeg har for første gang investeret i et McKennaii growkit, størrelse small.
Jeg har tidligere haft Mex. Cubensis growkits i større versioner, og oplevede at få meget høje og brede svampe ud af dem.
De første pinheads dukkede op natten til i mandags, og siden har de så fået lov til at gro uforstyrret, har kun sprayet indersiden af kittet med vand, og reguleret temperaturen i rummet hvor de står til omkring 20 grader.
I dag ser resultatet således ud:

Kun enkelte af frugterne har opnået højder på omkring ~10 cm. - disse er samtidigt ikke blevet meget højere i løbet af de sidste 24 timer, derimod er hele bunden af kittet nu fyldt med små svampe. De højeste ser også ud til allerede at være i gang med sprede hatten.
Efter hvad jeg kan læse mig til, så burde der kun gå omkring/ca. 6 dage, fra pins til høst.
Jeg er dog i tvivl om jeg kan få mere ud af at vente et par døgn ekstra?
Skal jeg nøjes med at høste de højeste af dem, hvor væksten er gået i stå? Eller lade dem alle være for at se hvad der sker?
Hvad er jeres vurdering?
EDIT: I venstre side af billedet kan man ane, at 3 eller 4 af de større svampe har fået en meget mørk hat. Er dette normalt, eller er det tegn på en kontaminering?
Mvh
EDIT: Hvis andre skulle overveje at kultivere denne strain, eller et kit i denne størrelse, så vær opmærksom på at luftfugtigheden ikke må være for høj. Jeg puttede en femtedel af en kop vand i bunden denne gang (i stedet for en hel), og resultatet er meget bedre. Således ser 2. flush ud efter 5 dage: