Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
'ello!

Jeg har for første gang investeret i et McKennaii growkit, størrelse small.

Jeg har tidligere haft Mex. Cubensis growkits i større versioner, og oplevede at få meget høje og brede svampe ud af dem.

De første pinheads dukkede op natten til i mandags, og siden har de så fået lov til at gro uforstyrret, har kun sprayet indersiden af kittet med vand, og reguleret temperaturen i rummet hvor de står til omkring 20 grader.

I dag ser resultatet således ud:

Billede

Kun enkelte af frugterne har opnået højder på omkring ~10 cm. - disse er samtidigt ikke blevet meget højere i løbet af de sidste 24 timer, derimod er hele bunden af kittet nu fyldt med små svampe. De højeste ser også ud til allerede at være i gang med sprede hatten.

Efter hvad jeg kan læse mig til, så burde der kun gå omkring/ca. 6 dage, fra pins til høst.

Jeg er dog i tvivl om jeg kan få mere ud af at vente et par døgn ekstra?

Skal jeg nøjes med at høste de højeste af dem, hvor væksten er gået i stå? Eller lade dem alle være for at se hvad der sker?

Hvad er jeres vurdering?

EDIT: I venstre side af billedet kan man ane, at 3 eller 4 af de større svampe har fået en meget mørk hat. Er dette normalt, eller er det tegn på en kontaminering?

Mvh

EDIT: Hvis andre skulle overveje at kultivere denne strain, eller et kit i denne størrelse, så vær opmærksom på at luftfugtigheden ikke må være for høj. Jeg puttede en femtedel af en kop vand i bunden denne gang (i stedet for en hel), og resultatet er meget bedre. Således ser 2. flush ud efter 5 dage:
Billede

Senest rettet af st0rk 01 feb 2016 12:29, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
De mørke hatte plejer vist at være tegn på at de ikke har tænkt sig at vokse mere. Udover det, så er den største risiko ved at vente lidt ekstra at de smider sporer og sviner dit growkit til, så hvis de ser ud til at være nået det punkt, så pluk dem og lad resten vokse videre.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Tak for svar, Bubber! :)

De mørke hatte er fjernet, og kittet får lov at stå :)

Junior medlem
Brugeravatar

Har selv lige bestilt en Growkit med McKennaii og Buuber kan se du snakker om det største risko er at vente er at de smider spore, vil det være nogle spore man kan bruge til nået eller er det baer "sviner rig" som er uburligt? tænker prima på hvis man gerne vil have lidt ekster spore efter man er færdig så man slipper for at bestille nyt growkit jo :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan sagtens selv tage sporer, men det foregår noget anderledes end bare at lade dem dumpe alle sporene i kassen. Du tager en enkelt svamp og skærer stokken af, og hatten lægger du så på et stykke sølvpapir til dagen efter. Sæt et glas over for at holde mugsporer væk og vær i det hele taget omhyggelig med hygiejnen. Sådan meget kort fortalt, men det er sådan man gør :-)

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Bubber skrev:
Du kan sagtens selv tage sporer, men det foregår noget anderledes end bare at lade dem dumpe alle sporene i kassen. Du tager en enkelt svamp og skærer stokken af, og hatten lægger du så på et stykke sølvpapir til dagen efter. Sæt et glas over for at holde mugsporer væk og vær i det hele taget omhyggelig med hygiejnen. Sådan meget kort fortalt, men det er sådan man gør :-)

Det lyder rigtig spænde, trode det var langt mere komplex, :) takker mange gange for info.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]