Den bedste og mest effektive metode til at få et badtrip til at stoppe, er ved at gå ind i smerten, og derefter at vente til stof virkningen er ude af kroppen. Rid trippet af, tag smerten og få den forløst, sådan at du kommer ud på den anden side mere afklaret, og med en større indre ro end du før har oplevet.
Man skal sådanset aldrig bruge noget beroligende, for at dæmpe et badtrip, da det bare gør slemt værre. Det kender jeg desværre nogle eksempler på.
Som Hypnos siger, er badtrip sunde, hvis de bliver forløst og implementeret rigtigt. Hvis ikke man er klar til at tage den kamp op, skal man holde sig fra psykedeliske stoffer som Svampe og LSD til rekreativt brug. Brug Kokain, MDMA eller Opium, hvis du bare vil have det godt i nogle timer.
Så mit råd vil være, at du skal sørge for, at ikke have noget beroligende liggende overhovedet, og gøre dig selv indforstået med det. Sådan at du ved, at hvis du vælger at indtage svampene, er der kun en vej ud, og det er at tage hele turen med stiv arm.
Selvfølgelig kan det hjælpe at skifte lidt musik, spise en frugt eller at gå en tur. Men det er i de fleste tilfælde, i realiteten bare en flugt fra egen smerte der ligger dybt inde i dig, der højt og helligt beder om at blive forløst. Det er faktisk først når man formår at gå ind i smerten og forløse den, at man i virkeligheden kommer ud på den anden side som en noget renere, stærkere og visere psykonaut

Men det er så bare min holdning, der er baseret på egen erfaring hehe.