Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 sep 2016 20:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 jun 2016 15:06
Indlæg: 19
Geografisk sted: København
(Dette er en historie, alt er opdigtet, men fakta)
1) golden teacher
2) ergot fungus

Hey venner!!!

1) Jeg købte for 3 uger siden den velkendte Golden teacher strain fra Amsterdam i håbet om at gro et af universets mange spændende organismer. Jeg startede med at købe min strain, som ankom på et pakkehus et par dage efter.
Som substrat valgte jeg at bruge vermiculate, rismel og vand. Jeg købte en pakke brune ris i netto og malede den til mel med netto's kaffemaskine, så sparede jeg lidt der. Jeg havde set på nettet at man skulle tilføje vand til min vermiculate indtil der kom vanddråber i bunden af skålen. Der kom ikke vand i bunden og jeg havde brugt ca dobbelt så meget vand som der anbefalet i PF. Er dette forkert eller rigtigt, at man skal tilføje indtil der kommer vanddråber og substraten er våd eller er den bedste metode blot at følge 1/1/2 modellen?
2 uger efter jeg sprøjtede kagerne med sporene har mit mycelium udviklet sig, så ca 1/4 - 1/2 af mine 600ml/300ml glas er bestående af mycelium. Det virker som om der hvor der er groet mycelium, der er substraten skrumpet. Nogen der har en ide til hvor lang tid der kan gå i ca 24 grader? Er det normalt substraten opfører sig således?
Jeg har prøvet med liquid culture og PDA teknikker, men har fejlet. Dette vil jeg komme mere ind på i del 2, der omhandler ergot fungus.

2) I sensommeren var jeg på en rugmark, hvor jeg samlede ergot. Mine sclerotia har ligget i en plastikpose i køleskabet med en temperatur svingende mellem 2 og 8 grader for at få organismerne til at tro de er i vinterperioden. Da de havde ligget i køleskabet i en månede tog jeg 4 af dem ud af posen for at foretage 3 forskellige metoder, der burde give organismen mulighed til at reproducere/producere. Jeg vaskede en af dem i ethanol for at dræbe mulige bakterier, der måtte forhindre mit forsøg. De 3 andre blev vasket med vand.

Metode 1) 3 af de 4 lagde jeg i et terraium oven på våd perlite således der blev oprettet et fugtigt miljø ideelt til svampevækst. Den ene af de 3 trøfler Der er nu gået en uge, hvor jeg har fjernet CO2 dagligt, tildels har jeg med en fin mist sprøjtet vand på dem for at de skal tro det regner, som det gør ofte i efteråret. Der er stadig intet resultat. Hvor lang tid kan der gå? vil det være bedre med en næringsrig jord?

Metode 2) Den sidste ud af de 4 skar jeg i 2 stykker. Indeni var den såkaldte ergot fungus hvid/lys(er dette normalt?). Jeg besluttede mig for at prøve et forsøg med sucrose(alm. sukker - disakkarider), da jeg i skolen havde lært om gær, der er en encellet organisme, der ved hjælp af enzymer nedbryder kartofler(polysakkarider) og sucrose(disakkarider) til glukose/druesukker(monosakkarider). Jeg har før prøvet med kartofelmel, agar og vand, men uden held. Det er for gæren den type sakkarid, der er sværest at lave om til monosakkarider, som er det organismen lever af. Det mest optimale er selvfølgelig druesukker, men alm. sukker bør være lige så effektivt.
Jeg brugte 0.2g agar agar, 0,3g alm. sukker og 15g vand. Der er gået 2 dage med intet resultat. Det skal dog siges at de 2 gange jeg havde prøvet at lave et agar media med kartofelmel, som jeg var blevet anbefalet havde fejlet(dette var et stykke svamp jeg havde placeret i mediaen. Det var sterilt, men der skete ingenting ud over der kom et hvidt lag på selve svampen, som en tyk fluffy mycelium. Nogen kommentarer til hvorfor dette er ske ang. mycelium? ER det muligt at bruge sukrose i teknikken? Lever organismer som ergot og cubensis også af glukose(monosakkarider)? Nogen forslag til den perfekte agar media til denne type organisme?

Metode 3) Den sidste halvdel af vores ergot fungus brugte jeg i en flydende kultur. Jeg har med både cubensis og ergot fungus prøvet denne metode, men med intet anden end hvad der ligner mycelium, men lugter af sur mug. Jeg har brugt vand og honning. Der er selvfølgelig brugt autoclave teknikker til alle metoder.

teoretisk metode 4) Der er også flere metoder jeg har tænkt over. Man kan ligge sclerotiaen udenfor og lade den nyde naturens gang. Når der så til forår kommer svampe på tager man sporene og benytter sig af den kendte metode fra erowid.
Man kan måske endda for at gøre det endnu nemmere smide den direkte i en substrat?

Tusinde tak for du gad læse. Jeg håber der kommer svar alle kan bruge til fremtidig brug.

Jeg kender risikoen ved at håndtere ergot fungus, det skal dog siges at det først er når der gang i produktionen af ergotamine, som der er til forår det bliver farligt at røre. Derudover forekommer ergotism ud fra hvad jeg ved kun i forbindelse med at indtage svampen. Det jeg prøver at udtrykke er at folk venligst skal undlade at komme med bemærkninger om risikoen forbundet med at håndtere svampen.


--------------------------------------------------------------------



‘’Vores samfund er som en boks - friheden findes først når du har trådt ud af boksen. Vi en transition generation, en overgang, der stammer fra aberne, en generation der er igang med at udvikle os til at blive noget så kompleks vi ikke kan forestille os det. Vi bliver manipuleret til at leve i en boks med begrænsninger. Men bliver vi manipuleret? samfundet er noget vi selv har skabt. vores centrale problem med denne tid er vores svaghed for at overgive os til hvad vi ved er rigtigt at gøre. Vi har muligheden for at give mad til de sultne, vi har muligheden for at gøre verden et rent sted, men vores behov for at have det hele, at være egoistiske samt en følelse af fællesskab er hvad der tilbageholder os fra at være det perfekte menneske. Biologisk set er vi stadig som aberne, der er dovne og vil have det så let som muligt og være i flok uden at skille sig ud. Vi kan som menneske skabe vores eget, vi kan sætte et præg og ændre livets gang. Vi bestemmer selv hvordan vores børn skal agere i samfundet eller om barnet overhovedet skal deltage i samfundet. Er der nok liv, der bliver ændret, har vi skabt noget nyt. Et nyt samfund; Livet efter døden er det ukendte. Det ukendte er hvad der skaber vores frygt. Frygten for ikke at have nok, frygten for at sulte eller andre får mere magt. Hvis man kun går op i magt lever man ikke et lykkeligt liv, men skaber en falsk illusion om lykke, når du har alt og mere end andre med samme illusion om magt- og statussymboler. Det derfor vi har en religion, vi kan knytte os til. Det er for at finde mening med livet, hvor alle er ligestillede og hvor der er en gud som formidler, der skaber meningen i menneskers liv. Naturen er gud. Gud er en form for formidler eller metafor for moder naturs livsgang. intet er forevigt. Alt det vigtige er nutidigt. Du blev formet af datiden, dannet af nutiden og ser frem til fremtiden. nyd nutiden, du vågner måske aldrig igen.’’



:peace: :rocking: :cheers:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team