Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psycedelia. Jeg har givet mig i kast med at lave mine egne svampekager, fra nogle sporeprints jeg selv har lavet fra et grokit engang.

Substrat har jeg lavet med vermiculite og fuldkorns mel.

I får lige nogle billeder her, for har lige et spørgsmål. Hvor længe tror i de skal have igen? Og skal det tørre vermiculite øverst som er filteret, også dækkes af mycelium?

Billede

Billede

Peace Y

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Herligt, det ser rigtig godt ud! :D
Når de er fuldt koloniseret, så skal de have en uge til at konsolidere. De vil som regel slippe siderne af glasset. Det er dog kun ved PF tek at konsolidering bruges.
Nej, vermet skal ikke være koloniseret. Men sommetider vil myceliet søge den vej efter mere næring.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

.................Var 100 på at du havde været ved at lave brownies med spidse nøgenhatte i. Må sige jeg er lettet.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

^
Det var også det jeg forestillede mig da jeg læste overskriften. :lol:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Hahaha, jamen jeg syntes da at det var det man kaldte det, men ja, jeg kan godt se hvad i mener ;´D
Pestilence, kan du måske spå lidt hvor længe der vil gå? sådan cirka? og hvis det skal slippe glasset, ja så går der vil lidt endnu. Jeg kan se det går helt amok over filteret af det tørre vermiculite, men plastik lågene var os alle poppet op, da det var nede og koge i gryden. Havde ikke lige taget højde for at sådan noget gummi låg jo egentlig vil blive lidt mindre når det blev varmt hehe. Men ingen kontaminering dog! så heldig heldig :D

Og når det er færdigt, skal jeg nok tage billeder af hvad jeg propper kagerne ned i, da jeg har fundet en meget smart metode til at styre varme - luftfugtighed osv ^^

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Den længste vej om en cirkel er jo langs kanten, så hvis du kun kan se koloniseret spawn, så er de fuldt koloniseret. Umiddelbart ser det ud til at være tilfældet. :)
Og så læg 7 dage til. ;)

йети skrev:

Medlem

jaa, så må jeg nok sige fredag i næste uge så :D måske før, for det har godt nok gået stærkt.
Glæder mig til at få dem ned i kassen så de kan fruite nogle gode shrooms :D

Medlem

Så har jeg fået lavet hjemmet til de små vidundere, og fået sat "kagerne" ned. Og det hele går bare stærkt, selvom jeg kom til at blande fuldkorns mel i, istedet for fuldkorns ris mel :D

Her er lidt info om mit shroom-house.
Jeg har købt en opbevarings kasse, hvor jeg har boret lidt huller rundt omkring i. for at luften kan blive udskiftet.
Så har jeg proppet en flaske med vand ned, hvori jeg har proppet et varmelegme og en luft-sten fra akvarie af ned, ( Luftstenen er tilsluttet en plastik kasse med filter, så det er rent luft der kommer ind ). Så der er et system der giver varme - bobler - rent luft. som giver god luftfugtighed.

Billede

Billede

Her kan i se oppe fra. 4 sunde kager, som allerede er begyndt at få svampe frem efter 20 timer :o ( Og ja.. jeg havde ikke mere perlite til bunden, men gør nu ikke så meget når jeg har det system jeg har sat i )

Billede

Kan i se svampen? :D

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]