Hej, her kommer en tåbelig historie til skræk og advarsel såvel som til almen moro. For nylig satte jeg nogle PF-TEK-kager ud i to bedrollere, som hver stod stakket i en anden bedroller med 12 liter vand og et akvarievarmelegeme i bunden. Men da jeg efter et par dage følte uden på bundene, mærkede jeg, at den ene var helt kold. Da jeg så løftede kassen med kagerne op, opdagede jeg til min gru, at al vandet var væk, mens varmelgemet havde brændt hul i bunden! Og dog var der helt tørt på gulvet rundt om kasserne - mystisk! "Det er nok fordampet," tænkte jeg som en sinke. Først næste dag bemærkede jeg, at perliten i bunden af den berørte kasse så lidt underlig ud - lidt à la grød(r)is - og med ét fattede jeg, hvad der var sket. Der er en lille revne ved det ene hjørne af den omtalte kasse, som jeg plejer at dække med gaffatape. Men denne gang er det røget af, og perliten i bunden af denne kasse har så opsuget al vandet i kassen nedenunder. Doh! Nu har jeg så drænet vandet gennem hullet, perliten er nogenlunde tør ovenpå og nogle af kagerne er ved at pinne, selvom de var halvt nedsunket i perliten, men nu er sat ovenpå den skrøbelige skorpe af tør perlite. Planen er nu, at lade dem være, indtil de skal dunkes, hvor jeg så kan udskifte kassen samt perliten. Doh, doh og tre gange doh!
_________________ "Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell
Senest rettet af Big Jake 05 okt 2016 13:18, rettet i alt 1 gang.
|