Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tørring
Junior medlem

Hejsa
Jeg forsøger at få opklaret nogle spørgsmål omkring tørring af SN.
Mit spørgsmål er, hvis jeg finder nogle SN og jeg så lægger den foran en blæser i cirka 24 timer, vil dette tørre den og hvis ja hvor lang tid vil svampen så holde, hvis den bliver sat i et glas krukke. Altså sådan en krukke: http://www.ikea.com/us/en/images/produc ... 441_S4.JPG
Mit andet spørgsmål er så: Mens svampen er foran blæseren, må den så godt blive ramt af lys osv. altså må den gerne være ude i det frie?
Tak på forhånd
Og til dem der siger "søg lidt også finder du det du leder efter" hvad er så pointen med hjemmesiden? Det er jo ikke nogen søgemaskine (og jeg har forsøgt)

Titel: Re: Tørring
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Oppe i højre hjerne er der disse felter: OSS * Søg * Tilmeldte brugere * Brugerkontrolpanel

Og pointen er lidt, at du ikke er den første, som spørger, hvordan man tørrer sine svampe. Det spørgsmål er blevet stillet før.
Så hvis du nu rent faktisk læser lidt rundt herinde, ikke nødvendigvis søger men læser, så kan du få svar på rigtig mange spørgsmål. Læs gerne tråde der er blevet startet for flere år siden også.

Anyways - jeg kender ikke svaret til dit konkrete spørgsmål, jeg plejer blot at lægge svampene på en avis, lidt mellemrum blandt dem, og så under sengen eller andet mørkt sted i en to-tre dages tid. Gerne med lidt ekstra udluftning på værelset.

Når de er tørret, kan de holde sig i lang nok tid, til at du ikke behøver bekymre dig om det.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hver eneste gang jeg har spist tørrede SN er jeg blevet enormt påvirket- selvom de er årevis gamle.
Tør dem, spis dem, giv slip, flip ud.

Junior medlem

Psykofreak skrev:
Hver eneste gang jeg har spist tørrede SN er jeg blevet enormt påvirket- selvom de er årevis gamle.

Hvordan tørrer du dem? Bruger du dehydrator eller kun en blæser

Dedikeret medlem
Brugeravatar

B0b skrev:
Psykofreak skrev:

De fleste gange ligger jeg dem bare på en avisside eller sølvpapir, nogen gange på radiatoren.
Engang hvor jeg havde plukket enormt mange- 1,4 kg der gav 113 gram tør, brugte jeg en varmeblæser på 30-50 cm afstand.

Junior medlem

Psykofreak skrev:
B0b skrev:
Psykofreak skrev:

De fleste gange ligger jeg dem bare på en avisside eller sølvpapir, nogen gange på radiatoren.
Engang hvor jeg havde plukket enormt mange- 1,4 kg der gav 113 gram tør, brugte jeg en varmeblæser på 30-50 cm afstand.

Ok tak for svaret. 1.4kg??? jesus, hvordan fanden fandt du så mange, det er jo over 2 tusind svampe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

På en golfbane. Græsset var omkring 7-8 cm og svampene var lidt lavere- de stod med ca 1-2 cm afstand, så jeg plørede bare begge hænder ned og flåede dem op.
Tror det tog mig 20 timer at gøre dem rene for græs.
De blev plukket på 3 timer.

Junior medlem

Psykofreak skrev:
På en golfbane. Græsset var omkring 7-8 cm og svampene var lidt lavere- de stod med ca 1-2 cm afstand, så jeg plørede bare begge hænder ned og flåede dem op.
Tror det tog mig 20 timer at gøre dem rene for græs.
De blev plukket på 3 timer.

Niccee. Er golf baner et godt sted at kigge? Og hvilken risiko er der?, altså har du oplevet at nogen bad dig om at gå væk og er der nogen som spiller golf i kulden i oktober? Og er alle golf baner lige gode at lede på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender kun tre golfbaner hvor jeg har fundet dem.
Jeg leder som regel i det halvhøje græs ved siden af greenen, men har også fundet dem
på det helt korte græs. Man skal selvfølgelig passe på flyvende golfkugler. Hvis folk spørger hvad
jeg laver siger jeg bare at jeg leder efter svampe- vær høflig og imødekommende.
Nogen gange er der også lidt champignon, dem har jeg så plukket i en anden pose, jeg så lige viser frem. Et gennemgående træk forøvrigt er at SN samlere er nogle skovsvin, jeg finder cigaretskoder,
bananskræller, dåser og flasker. For at imødekomme eventuelle nysgerrige spørgsmål, hvis jeg plukker tæt på et hul er jo når de nærmer sig, at gå videre og så vende tilbage når de er færdige. Så har man måske 10 min til næste hold spillere ankommer.

Junior medlem

Psykofreak skrev:
Jeg kender kun tre golfbaner hvor jeg har fundet dem.
Jeg leder som regel i det halvhøje græs ved siden af greenen, men har også fundet dem
på det helt korte græs. Man skal selvfølgelig passe på flyvende golfkugler. Hvis folk spørger hvad
jeg laver siger jeg bare at jeg leder efter svampe- vær høflig og imødekommende.
Nogen gange er der også lidt champignon, dem har jeg så plukket i en anden pose, jeg så lige viser frem. Et gennemgående træk forøvrigt er at SN samlere er nogle skovsvin, jeg finder cigaretskoder,
bananskræller, dåser og flasker. For at imødekomme eventuelle nysgerrige spørgsmål, hvis jeg plukker tæt på et hul er jo når de nærmer sig, at gå videre og så vende tilbage når de er færdige. Så har man måske 10 min til næste hold spillere ankommer.

Det går en på nerverende når man ser skrald smidt i naturen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]