Jeg synes du skal følge din mavefornemmelse her, det er også udfra mine egne erfaringer med at være der psykisk, at et solotrip ikke vil være godt for dig lige nu. Hvis du derimod kan finde en tripsitter der kan få dig til at føle tryghed nok til at kunne beholde overblikket, så måske, men det skal være en der er rigtig dygtig til det, for der er mange faldgruber både som sitter og tripper. Vil dog ikke helt udelukke at microdosing er en god idé, og der er jeg enig med MrPlanter i at 0.5g er for meget, det er snarere 0.1-0.2 til at starte med. Det kan give en ekstra kreativitet til at se muligheder i hverdagen, men det kan også være skidt hvis du har det med at ryge i et "hul", men igen, hvis du kan tackle det, kan det være positivt.
Må også bakke op om de andres råd med at få snakket om det her, også selvom det er svært, bare en lille bid af gangen, kan gøre mere for den indre process end man er klar over, og pludselig begynder det at løsne sig og gå op, men det kan tage lang tid at gå igennem.
Tro mig, jeg forstår godt overordnet hvordan du har det, jeg har selv været der og er det på sin vis stadig, og det er et helvede. Du kunne måske starte med at kalde ind til familiemøde, eller andre af dine nærmeste og gøre dem klar over hvad i skal snakke om, og så bare åbne munden, måske går det lidt trægt i starten, men pludselig har man fået en masse ud, hvis de andre formår at gribe bolden, og så vil det være lidt nemmere næste gang. Eller hvis selvværdet driller for meget, så et telefon opkald til en ven om aftenen feks, eller invitere en over, og gøre det lidt hyggeligt. Hvis de på den anden side ikke vil kunne forstå dig, fordi de ikke selv kender til at have det sådan, så er det bedre at gå til en terapeut eller finde nye bekendtskaber imo (mener ikke at droppe de gamle), men hvor du kan snakke om sådan noget her, for mennesker der ikke selv kender det, kan godt bare ende med at vildlede en, selvom de ønsker en det bedste.
Det vigtigste er at du får sat et eller andet igang og det her er et godt skridt, og måske det allerede startede ved at de opdagede dine sår/ar? Så kommer næste træk lidt af sig selv, og sådan frem. Håber du finder bedring, og ikke lader de umiddelbare nederlag få dig ned med nakken for længe af gangen!