Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 11:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2016 11:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Når man ikke vil tage i mod gode råd fra adskillige personer med omfattende erfaring, ja så må man jo lære det på den hårde måde, håber ikke det smadre alt for mange af de gode år i dit liv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 11:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Netop - vil man ikke lytte må man lære (tag det fra en der er ved at blive voksen). En del af det af blive voksen indebærer at man tager andres erfaringer til sig, ellers var vi aldrig kommet ud af grotterne!
Vi imiterer hinanden - det er en grundlæggende egenskab for hele kosmos - og beskytter ikke hinanden for sjov!
Vi er ikke nået hertil, ved hele tiden at starte forfra.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 12:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Citat:
Tak igen. Jeg ved godt jeg måske ikke er den mest modne på min alder. Det lyder ikke til man er moden når du er 14 og har røget hash, drukket og vil prøve svampe men jeg kan garantere jeg for at jeg er moden af min alder (går i 8kl) det vises måske bare ikke på dette forum. Men som jeg også har skrevet så vil jeg glippe ud i det i en eller anden dosis self forbedret inden jeg tager og så følger jeg bare med. Grunden. Til jeg vil tage 1g+ i forhold til ,5 er fordi alle stoffer jeg har prøvet påvirker mig dårligere grunden til det kender jeg ikke til. Som mange også siger hvilket jeg enig i selvom jeg aldrig har prøvet vil jeg give dem ret at der findes ikke et dårligt trip man skal tænke på man er på stoffer i sidste ende og det leger med din hjerne dvs det kan nemt gå fra godt til dårligt af bare at skifte sang eller flytte sig lidt. Hvis du ved at det bare er stoffer og du altid vil kunne have det i baghovedet nu siger jeg ikke man kan det da alt følels som virkelighed men hvis du kan er jeg næsten helt sikker på du selv kan gøre det til et bedre trip. Ligesom i drømme hvis du ved det er en drøm kan du gøre ting og ændre på hvordan drømmen er jeg mener du kan det samme når et stof leger med din hjerne fordi du derefter ved det er et stof og kan self derfor heller ikke gøre ting men man kan tænke tanke og holde overblik osv vil jeg gemme men igen jeg har ikke prøvet det så kan intet konkludere af erfaring eller lignende


Ja du må virkelig være moden af din alder. Bare se på det modne sprog, og din fantastiske evne til at formulere dig på skrift :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 12:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Sygt indlæg.
Hvor meget skal jeg tage-ligegyldigt hvad i siger har jeg tænkt mig at tage 1,5 gram.
For fanden knægt du er 14 år- den psykedeliske oplevelse er den ultimative oplevelse, og ikke for børn der knap nok har fået hår på pikken.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 13:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg så lige dit tidligere indlæg;
Svampekarl skrev:
Tak igen. Jeg ved godt jeg måske ikke er den mest modne på min alder. Det lyder ikke til man er moden når du er 14 og har røget hash, drukket og vil prøve svampe men jeg kan garantere jeg for at jeg er moden af min alder (går i 8kl) det vises måske bare ikke på dette forum.

Det har du helt ret i. Du er slet ikke moden, du er et ung frø på vej ud af haven. Fordi man starter med rusmidler i en ung alder er det ikke ensbetydende med at man er moden, nok snarere tværtimod.

Svampekarl skrev:
Men som jeg også har skrevet så vil jeg glippe ud i det i en eller anden dosis self forbedret inden jeg tager og så følger jeg bare med. Grunden. Til jeg vil tage 1g+ i forhold til ,5 er fordi alle stoffer jeg har prøvet påvirker mig dårligere grunden til det kender jeg ikke til.

Hvilke andre stoffer har du taget?
Og tager du nogen former for medicin?
Hovedgrupperne af stoffer er inddelt efter hvilke receptorer i hjernen de påvirker - og der er en VERDEN til forskel fra psykedeliske til stimulanser til opiater.


Svampekarl skrev:
Som mange også siger hvilket jeg enig i selvom jeg aldrig har prøvet vil jeg give dem ret at der findes ikke et dårligt trip man skal tænke på man er på stoffer i sidste ende og det leger med din hjerne dvs det kan nemt gå fra godt til dårligt af bare at skifte sang eller flytte sig lidt.

Helt så simpelt er det ikke - der findes dårlige trip - de kan efterlade en såret og åben - og formår man ikke at bearbejde det vil det med tiden vokse sig til en fodlænke der afholder en at deltage. Derfor er det vigtigt at man er moden nok til at se problemerne i øjnene, og ikke flygter, og kommer med dårlige undskyldninger.

Svampekarl skrev:
Hvis du ved at det bare er stoffer og du altid vil kunne have det i baghovedet nu siger jeg ikke man kan det da alt følels som virkelighed men hvis du kan er jeg næsten helt sikker på du selv kan gøre det til et bedre trip. Ligesom i drømme hvis du ved det er en drøm kan du gøre ting og ændre på hvordan drømmen er jeg mener du kan det samme når et stof leger med din hjerne fordi du derefter ved det er et stof og kan self derfor heller ikke gøre ting men man kan tænke tanke og holde overblik osv vil jeg gemme men igen jeg har ikke prøvet det så kan intet konkludere af erfaring eller lignende


Hvordan ved du at det "bare er stoffer"???
Alting er "bare stoffer"..
Din bevidsthed er måske bare et biprodukt af en kemisk reaktion i et mikrokosmos.. Et mikrokosmos stofferne åbner op, så din bevidsthed ikke længere kun er manifesteret i dig selv - det er bevidsthedsudvidende substanser af allerhøjeste karakter.
Du kan slet ikke udtale dig omkring det her. De oplevelser man har er af virkeligste karakter - de manifesterer sig og går med videre i din tilværelse. Præcis ligesom dine drømme - og er der først sket noget i din drøm, så er det sket! Du kan ikke ændre på fortiden - kun fortrænge den. Om du vælger at afslå det som fantasi eller overtro, gør det ikke mindre gældende, da det er aspekter af den samme virkelighed.
Du skriver i forestillingen om at du ved - og vi skriver med visheden om at det gør du ikke. Du fantaserer dig frem til rationelle udledninger baseret på vores erfaringer, og uden dybere indsigt konkluderer du at man lærer sin underbevidsthed at kende, men for at forstå den, og lære at styre den, kræver det at man bevidst anerkender de forskellige mekanismer der udspiller sig i ens bevidste handling. Eksempelvis dine forsvarsmekanismer mod vores beskyttende råd - er et aspekt af underbevidstheden. Du ignorerer os - hvorfor?
Underbevidstheden kræver ikke "stoffer" for at blive kendt.

Før du begiver dig ud på eventyr vil jeg foreslå dig at læse Peter Lund Madsens "Dr. Zukaroffs testamente" - Det er en virkelig velskrevet bog, skrevet på et forståeligt sprog. Og er en virkelig god blanding af fiktion (som primus mortor) og faktion (som belæg) der illustrerer og dybdegående beskriver hjernen og dens funktionalitet.
Citat:
Peter Lund Madsens ”Dr. Zukaroffs testamente – En bog om menneskehjernen” er en unik bog. Peter Lund Madsen er en af Danmarks bedste hjerneforskere, men han er også en blændende formidler med sans for gode, interessante og overraskende historier.
Hjerneforskning er måske ikke lige hvermandskost, og derfor har forfatteren foretaget et genialt træk. Han har lavet en rammehistorie, der netop er med til at formidle det svære stof, en rammehistorie, der er så spændende, at den driver læseren videre.
Det er historien om Dr. Zukaroff, der opsøger Peter Lund Madsen og hjælper ham til at få skrevet den bog, der nu udkommer – og samtidig får vi fortalt Dr. Zukaroffs fantastiske skæbne.
Men selve bogens kerne er selvfølgelig en gennemgang af, hvordan menneskehjernen fungerer. Vi historier og eksempler forklares først dyrehjernen og siden menneskehjernen. Hvad er det, der gør mennesker så unikke, hvad er det vores hjerne kan, som ingen anden hjerne kan?
Bogen er velskrevet og rent sprogligt let læst. Men det er jo store emner Peter Lund Madsen har oppe at vende, så om den er lige så let at forstå, ja det er op til den enkelte læser, det enkelte individ.
Bogen er rigt illustreret med fotos og forklarende tegninger, kurver og figurer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 18:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Svampekarl, du får læst og påskrevet her i tråden (læs: skideballe).
Men hæng i. Tro mig, vi vil alle sammen helst have at du holder kontakten, uanset hvad du beslutter dig for.
Og hvis du fucker det op, så skal vi også nok hjælpe så godt vi kan (lad ikke dette være en opfordring til at forsøge at fucke det up!).

Jeg ved godt det virker ubehageligt, og at du sikkert føler dig angrebet, men vend i det mindste tilbage, når du har prøvet SN (som det lyder til du gør, uanset hvad).

Alle posts er faktisk et udtryk for at ville hjælpe og vejlede. Men det er svært at vejlede et stålsat menneske.

Pas på dig selv!


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 22:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Et sidste råd fra mig: Går det galt en enkelt gang, så lad være at gøre det igen før du forstår hvorfor det gik galt den ene gang. :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 23:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 dec 2016 17:25
Indlæg: 28
Psykofreak skrev:
Sygt indlæg.
Hvor meget skal jeg tage-ligegyldigt hvad i siger har jeg tænkt mig at tage 1,5 gram.
For fanden knægt du er 14 år- den psykedeliske oplevelse er den ultimative oplevelse, og ikke for børn der knap nok har fået hår på pikken.


For det første har du tydeligvis ingen indsigt i min fysiske udvikling. Et individ er så forskellig fra det ene til det andet. Nogle går i pubertet i tidlig alder andre sent. Hvis det interesserer dig så er jeg fint langt i min udvikling. Jeg siger ikke jeg ikke vil ændre på min dosis. Det jeg skriver er at jeg har tænkt mig at indtage det uanset hvad. Du kan sagtens opleve ting som barn. Psykedeliske former for stoffer påvirker din hjerne til både under påvirkning men også efter at du oftest får et andet syn på tingene og behøver slet ikke at skade ens syn på livet eller ødelægge din psyke. Det udvider den bare, det er ihvertfald min subjektive mening.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 23:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 dec 2016 17:25
Indlæg: 28
Alf'n skrev:
Netop - vil man ikke lytte må man lære (tag det fra en der er ved at blive voksen). En del af det af blive voksen indebærer at man tager andres erfaringer til sig, ellers var vi aldrig kommet ud af grotterne!
Vi imiterer hinanden - det er en grundlæggende egenskab for hele kosmos - og beskytter ikke hinanden for sjov!
Vi er ikke nået hertil, ved hele tiden at starte forfra.



Du kan ikke tro fuldt ud på andres erfaringer som i jo selv siger hvor du her modsiger dig selv. I skriver at det er helt forskelligt for den individuelle for hvordan det påvirker dig osv. Så det at sige at jeg bare skal lytte på jeres nonsens og så tro på at det er sådan for mig? Jeg mener personligt man skal høre på andres erfaringer og råd og derfra selv lære og få erfaringer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 23:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 dec 2016 17:25
Indlæg: 28
Og som svar til Alf'n vil jeg sige at ens stofmisbrug har intet med hvor moden du er. Og dig som ved så meget om livet burde vide så. Det er en subjektiv mening du har men det er ikke noget du kan konkludere at nej du er ikke moden. Jeg kende enig selv bedst og min opfattelse af mig selv er at jeg er tilstrækkelig moden på mange punkter. Det er ikke fordi jeg har sprunget ud i stoffer uden at vide dets konsekvenser for det gør jeg. Jeg ved hvilke skader fx alkohol har på bl.a. Hjerne og lever. Det er også det jeg personligt mener er en af de ting der gør en til moden det er at du tænker dig om før du gør noget at du lærer dets konsekvenser og forstå hvad det man skal til at gøre indebærer. Det har jeg gjort med fx alkohol og cannabis og bare fordi det ses som noget umodent at tage som 14 år for dig og muligvis andre kan du ikke konkludere at jeg er umoden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 23:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 dec 2016 17:25
Indlæg: 28
Jeg vil sige det her til alle der læser med at jeg udmærket kender konsekvenserne i visse grader. Jeg kender dem ihvertfald godt nok til at jeg kan tillade mig selv at indtage noget som svampe. Så som det hele tiden har været min sigt vil jeg bare høre om dosering og nu da jeg har så mange erfaringer til rådighed om der er tips der kan gøre det bedre, nemmere, sjovere osv. Vil jo gerne lytte til jeg men nogle holdninger og meninger ændrer i nok ikke hos mig men lytter stadig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 23:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Folk har skrevet til dig, at du maksimum skal tage 0,5 gram. De har endda skrevet det mere end en gang.
Hvorfor bliver du ved med at understrege det eneste du er interesseret i, er vejledning om dosering, når du allerede har fået dette, samt alle mulige andre gode råd!?
Jeg begynder at hælde til du bare troller.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 00:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Svampekarl skrev:
Jeg vil sige det her til alle der læser med at jeg udmærket kender konsekvenserne i visse grader. Jeg kender dem ihvertfald godt nok til at jeg kan tillade mig selv at indtage noget som svampe. Så som det hele tiden har været min sigt vil jeg bare høre om dosering og nu da jeg har så mange erfaringer til rådighed om der er tips der kan gøre det bedre, nemmere, sjovere osv. Vil jo gerne lytte til jeg men nogle holdninger og meninger ændrer i nok ikke hos mig men lytter stadig!

At kende konsekvenserne, bør føre til at du tager det rolig med dosis. For du ved jo hvad en for høj dosis kan gøre ved folk. Jeg kender en mand i 20'erne, der i dag lider af angst, der har forandret hans liv fuldstændigt, efter at have taget et for kraftigt SN trip. Jeg har som 40+ årig ikke være højere i dosis end 1 gram cubensis (svarer til omkring 0,75 gram SN), fordi jeg kender konsekvenserne.
Dit teenagesind slører din vurderingsevne, men sådan er det jo at være teenager :)

Husk også at psykedeliske stoffer ikke fungere på samme måde som alkohol og cannabis, ved dosisøgning. Alkohol og cannabis vil ved høj dose ikke kunne gøre det samme ved dig, som en høj dose psykedeliske stoffer (jo, alkohol kan slå dig ihjel :shock: ). Der er jo ingen der får evige tømmermænd af at drikke for meget. Jeg tror du forstår :)

God tur, og pas på dig selv.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 10:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Svampekarl skrev:
Jeg vil sige det her til alle der læser med at jeg udmærket kender konsekvenserne i visse grader. Jeg kender dem ihvertfald godt nok til at jeg kan tillade mig selv at indtage noget som svampe. Så som det hele tiden har været min sigt vil jeg bare høre om dosering og nu da jeg har så mange erfaringer til rådighed om der er tips der kan gøre det bedre, nemmere, sjovere osv. Vil jo gerne lytte til jeg men nogle holdninger og meninger ændrer i nok ikke hos mig men lytter stadig!

hej igen Karl!
godt at du stadig er klar på dialog, respekt herfra.. -vi vil dig jo kun det bedste :)
det er et 1/4-1/2 gram tørret spids nøgenhat der er mere end fint som begynderdosis! man kan altid redosere, men ikke omvendt.. aka HarmReduction :)
jeg vil endda sige ta 0.1-0.2 første gang for at lœre virkningen at kende.. (lidt/noget over mikro-dosering) vent en måned eller lign. og prøv så samme dosis igen.. lær det at kende.. træd varsomt.. <-dêt får du noget ud af!..
1.5g vil personligt rykke mig så meget rundt at jeg ikke kan gå eller tale korrekt, blot ligge i fosterstilling på f.eks. en sofa og vente timer(!) på at trippet sætter farten ned så jeg kan "følge med".. (bestemt ikke rart eller hensigtsmæssigt)
hvorimod maksimum ~0.3 gram gør mig påvirket på en "blid" måde, så jeg kan nyde oplevelsen fra start til slut.. tegne, meditere, gå en tur og nyde naturen og de forskellige facetter af oplevelsen..
(en triprapport vil være rigtigt fint, hvis du kan overskue det, når du har prøvet svampen)

:?: har du læst om bodyload og diverse synergieffekter? indtag IKKE cannabis (eller alkohol) før, under eller efter de første mange gange, det ændre rusen markant til en mere mudret/forvirrende oplevelse.. -det vidste jeg f.eks ikke selv da jeg startede.. :|
læs mere om set&setting og indret dig derefter.. :)
mærk psilocybin-effekten med et klart og upåvirket sind det er mit 2. bedste råd.. ;)
ps: afterglow er en speciel tilstand som er mere end guld værd, hvis brugt korrekt!
har du en cirka dato fastsat?..
-alt godt herfra
:peace:
mvh stopthewarz

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Senest rettet af STWOD 08 dec 2016 11:12, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 12:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hvorfor skulle man ikke fuldt kunne tro på andres erfaringer? Trods forskellige diskrepanser i individets færd mod oplysning, er afledningen af den multifaceterede rejse, identisk.

Du siger selv, at du tager vores erfaringer i betragtning, men modsiger dig selv, ved at misforstå pointen i mit indlæg - for du afrunder dit grynt med at fremstille præcis hvad jeg råder dig til at indse. Et eller andet har du fanget. Men;
Gider du udpege, helt specifikt, der hvor du mener jeg modsiger mig selv?

Det er sandt at den individuelle oplevelse i sig selv er unik, men der er en god grund til at vi drager paralleller og generaliserer hver enkelt oplevede effekt. Vi er som mennesker, i det store hele, ikke særligt forskellige.

Ang. misbrug; Det siger jeg heller ikke at det har - men jeg siger at et tidligt brug af rusmidler let kan være et tegn på umodenhed. Stofmisbrugere, sådan for real, der startede tidligt, er om nogen, de mest barnlige mennesker jeg kender.. :roll:
Og med det siger jeg at dit argument for modenhed ikke holder - da du indirekte forbinder dit brug af rusmidler med din modning. Og hvis du allerede har et misbrug - bekræfter du netop ovenstående. Du siger det endda selv "Jeg ved godt jeg måske ikke er den mest modne på min alder".

Ja, ingen kender dig bedre end du selv, men du kender ikke svampen (endnu).
For mange af os, tror jeg, tråden her, kan ses som et spejl, eller en portal til vores egen tidlige ungdom.
Og ingen af os opfordrer dig til ikke at tage svampe, men blot at vente et års tid eller to.

Det var bare det.
Du har et godt hoved på dine skuldre, så lad være med at ødelægge det.
Jeg syntes at du bør gennemlæse tråden her; Phillip giver dig f.eks. opskriften til det perfekte trip.
Skulle du være i tvivl om noget, så spørg endelig! -Eller giv udtryk for din tvivl.
Og som der rådes - start lavt - og giv dig tid til at integrere trippet.

Velkommen i klubben :hjerte:
-Og glædelig jul!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2016 18:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 dec 2016 17:25
Indlæg: 28
Haha min fyr magter alligevel ikke at skaffe svampe men skal nok skrive her når han får noget om det er svampe eller lsd. Indtil videre holder jeg gaming til cannabis og alkohol. Ved jeg ikke har fået sagt det men er glad for i bliver ved med at råde mig til dit og dat for i sidste ender har det stor betydning og er enig med jeg efter noget tid her at jeg vil starte mindre men det Skals også siges at jeg derefter vil trappe op. Så fx kunne det være 0,4g første gang 1,5måneder senere bliver det 0,6 og så hvis jeg føler og ved jeg kan få mere virkning hvor jeg vil vurdere det til ikke at være farligt for mit sind vil jeg tage 0,8 osv indtil jeg føler jeg ikke har brug for mere hvilket nok vil være omkring 0,8-1g. Men igen tak for jeres info og skriver når jeg tager det. Vil derudover også gerne høre jeres mening om mdma ikke da jeg tænker som sådan at tage det er bare nysgerrig da jeg kender folk der har taget og de synes om det jeg synes nu det er lidt dumt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2016 20:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 sep 2015 19:17
Indlæg: 3
Utroligt at der overhovedet findes mennesker der er villige til at sælge svampe til en 14 årig. :-(

Jeg vil også tilslutte mig koret - hold dig fra svampe.

Alle jeg kender har prøvet det i en ung alder, har haft en dårlig oplevelse med det, og kan ikke tage psykedeliske stoffer i dag (mange år efter), uden at de får badtrip. Flere af dem kan heller ikke ryge hash, pot eller skunk, fordi det giver dem angst anfald (hjertebanken, svedturer, rysteturer osv.). Så hvis du gerne vil kunne nyde cannabis og psykedeliske stoffer når du bliver ældre, vil jeg helt klart anbefale dig at vente med svampe og psykedeliske stoffer til du er mindst 18 år gammel - og også gerne længere,


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2016 20:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Det glæder mig at høre at du tager vores råd til dig.
Før du lægger planer om dit fremtidige brug, bør du måske prøve dem først, og se om det overhovedet er noget for dig.

Læs altid grundigt op på nye substanser, så du kender dose, virkningsmekanismer, og evt. komplikationer vedr. kombinationer (herunder gælder også receptpligtig medicin).
Hvis du har et veludviklet engelsk vil jeg råde dig at gennemlæse denne side (og alle dens hovedartikler); https://psychonautwiki.org/wiki/Responsible_drug_use
Hvis ikke, kan jeg forsøge at finde tid til at oversætte den.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team