Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 02:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 feb 2017 04:37 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2016 16:25
Indlæg: 25
Geografisk sted: Horsens
Havde en mærkelig oplevelse med svampe her til aften, som jeg kan fortælle om..

Havde skaffet mig 2gr Treasure Coast (P. Cubensis mener jeg) som jeg valgte at tage alene mens min kæreste var til stede.

Havde søgt Meget på nettet inden jeg ville tage dem, alt om dosering for var bekymret om jeg ville komme til at tage mere end jeg kan holde til, ihvertfald til den første gang og gik lidt bekymret ind i det. Havde læst på nettet at en god begynderdosis ville være omkring 1gr, men følte at jeg ville have mere ud af min oplevelse så endte med at tage 2gr lavet i te, skal så siges at jeg er 18 år gammel og er ret lille og slank, så tænkte at det var en risiko, men alt var perfekt så tænkte at jeg ville være fin.

Cirka efter 20 min efter jeg har drukket te'en, begynder jeg at føle lidt, men det blev aldrig ekstremt eller "vildt" på nogen måde, hvilket jeg havde forventet. Farver blev lidt lysere, kanter begyndte at blænde lidt ind og fade ud og ind, men ikke mere end det. Var meget snaksagelig og tænkte meget mere over tingene, og alting var bare forvirrende og i den første time rimelig ubehagelig, fordi havde det som om jeg rystede selvom jeg kunne se at det gjorde jeg ikke og hele min krop blev bare rastløs til et punkt jeg aldrig har oplevet. Ikke meget mere skete end det, desværre.

Ved ikke om det er et "trip", men det var ihvertfald langt fra det jeg havde forventet, og te'en var lavet efter opskrift herinde. Ved ikke om noget er gået galt, men læste at det skulle virke stærkere i te, hvorefter 2g så er en rimelig heftig begynderdosis, for en der aldrig har prøvet noget psykedelisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2017 23:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Umiddelbart vil jeg ikke sige at det er særlig usædvanligt "kun" at opleve små æstetiske forandringer .. Altså milde sanseforandringer såsom øget farvemætning, at omgivelserne lyser op osv. Og det snaksaglige hjørne er også sådan ret almindeligt ved den dosis.

Der er en afgørende forskel i hvordan 2g føles hvis man virkelig "giver sig ind i oplevelsen" - f.eks. ved at lægge sig og have forberedt en god playliste med musik, måske i høretelefoner hvis ens stereoanlæg/hifi (whatever) ikke lige kan levere et imponerende lydbillede og så ellers sørge for at holde øjnene lukket og sanserne peget »indad« ...

Når vi holder øjnene åbne under et trip går der utrolig meget af vores opmærksomhed og generel hjerneaktivitet til at afkode visuelle indtryk, hvilket fjerner vores opmærksomhed fra nogle af de mere subtile forandringer der også kan finde sted ved en sådan dosis.

2g er en fin begynder dosis, især hvis man indtager dem uden en "tripsitter" - men det er ikke en dosis hvor man kan forvente virkelig at "komme på trip" medmindre man er særlig følsom eller er god til at overgive sig til sine indre processer. Det er en god dosis fordi at man på den måde kan blive bekendt med den følelse og stemning som svampe kan give en. Herefter kan man stille og roligt arbejde sin dosis op i et leje hvor at der begynder at ske meget mere.

Hvis man virkelig gerne vil "afsted" og have "fuld knald på opleveren" på et tidligt tidspunkt er det nødvendigt at have en erfaren tripsitter (og med erfaren mener jeg ikke blot en person som har trippet en del selv, men som også forstår sig på hvordan man håndterer folk der tripper balls og hvordan man hjælper folk igennem eventuelle hårde faser af et kraftigt trip.)

I forhold til om 2g virker kraftigere som te eller ej er der lidt diskussion ... Generelt er det min oplevelse at "svampe te" virker hurtigere, rammer et højere klimaks, men overordnet set også er et kortere trip - som altid ender med at efterlade mig en smule skuffet fordi varigheden er så meget kortere. Hvis man gerne vil have et kraftigt trip synes jeg hellere at man skal forlige sig med den længere varighed og så indtage en større mængde - men der har vi jo alle forskellige præferencer ^^,

Håber det hjælper dig lidt =)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team