Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 mar 2017 16:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2013 14:59
Indlæg: 16
Har ledt siden igennem, og har ikke som sådan kunnet finde en opsamling på den mere videnskabeligt relevante del af dyrkning og kultivering af 'psilocybe'. Fandt under "Gulkorn" en masse information, men det begrænser sig for det meste til 'Teks' og jeg var egentlig mere interesseret i en tråd med oversigt over relevante koncepter. Jeg ved at der helt sikkert sidder nogen uddannede Mykologister som (hvis de er ligesom mig) brænder for at få lov at belære nogle uerfarne, men interesserede novicer. Her menes der selvfølgelig i forhold til de bagvedliggende koncepter og biologi.

Generelt har jeg fundet følgende koncepter, så hvis der er noget der mangler (og generelt en opfølgning på de allerede nævnte) vil jeg og sikkert andre, være lykkelige for at blive oplyst.

- Cultivering specifikt af P. Cubensis strains
- Cultivering specifikt af Panaeolus cyanescens
- Egenfremstilling af Agar med enten maltekstrakt eller dextose mm.
- Kloning og forædling.
- Bulk
- Udendørs dyrkning?
- Chasing

Og lige en afsluttende opsummering på mit egentlige spørgsmål, så jeg er sikker på at jeg ikke har forvirret folk for meget:

Kan vi få opsamlet relevant biologi og bagvedliggende konceptforklaringer i forhold til dyrkning af psilocybinsvampe IKKE TEKS.

Og hvis der er nogen der gider er jeg personligt super interesseret i alt relevant dokumentarisk materiale jeg kan få, evt. også henvisninger til relevante bøger og/eller film. SKAL NØRDE :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2017 09:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Prøv at tage fat i Paul Stamets bøger til at starte med. EFtersigende skulle der også være en del guf på japansk, men kan ikke nok af sproget til at få noget ud af det selv.
Ellers vil jeg tro at du kan finde noget på shroomery og erowid hvis du søger lidt.

Omkring film synes jeg mest det er teks.

Hled og lykke med projektet og smid endeligt links ind her.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team