Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 10:51


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ego death???
Indlæg: 23 jul 2017 13:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 dec 2016 00:18
Indlæg: 2
Jeg aner ikke om det er ego death jeg oplevede igår aftes, men jeg er rimelig sikker.

Vi startede ud, mig og min kæreste, med at mixe 4 g hver i noget dejligt juice, og det smagte så godt. vi havde lavet svampene om til pulver, så de røg hurtigere ned. Det var en fed aften, vi valgte at optage vores trip via en lydoptager. Men pludselig, så blev det hele meget skræmmende.
Det startede med at jeg vågnede op flere gange, og troede det var en drøm. jeg vidste ikke hvem jeg var, hvor jeg var, hvad jeg havde spist, om jeg havde spist? om jeg trak vejret, om min kæreste levede, om min kæreste trak vejret? det hele summede i min krop, og alt kørte rundt. Mine arme gjorde ondt, mine fingre stivnede som man ser når ældre mennesker dør, eller gigt eller et eller andet sygt... Min krop blev grå, og jeg kunne se min hudfarve stille og rolig ændre farve, som skygger osv man normalt ser ved et trip. Jeg tænkte på min mor og alle andre, at de græd rundt om min seng. så gik jeg i panik, gik ud i køkkenet og tog noget at drikke, fordi måske var jeg ved at dehydrere , da jeg svedte meget... idet falder jeg på gulvet, og tisser på gulvet. (mega flovt) ;/ Jeg siger flere gange til min kæreste, det er nu. jeg kan mærke det , vi skal dø nu. Han bliver ved med at sige " få styr på dit hovede" " du sindsyg" "gå ned til dig selv og sov" (vi bor i hver vores lejlighed i samme opgang) "jeg vil aldrig trippe med dig igen" og han sagde" er det for opmærksomhed du gør det der?" Jeg panikkede endnu mere, og troede han havde det på samme måde som mig. Men han gik på badeværelset, og tog sig et bad. Han låste også døren s¨å jeg ikke kunne komme derud.
Jeg sad mig ned i mit pis i køkkenet, op ved døren ud til toilettet, og sagde "vi sku seje, vi klarer det her, også selvom vi badtripper" og flere gange sagde han, jeg har ikke bad trip, det er dig der har bad trip.... Det forstod jeg ikke... fordi jeg troede han oplevede det samme som jeg.
Jeg kunne høre bruseren, og pludselig blev der helt stille. Jeg hørte min kæreste hoppe ud af vinduet og lande på jorden. Jeg prøvede at hamre døren ind. Der var helt stille derude, kun bruseren kunne jeg høre.... Men han var ok... han var ikke hoppet ud af vinduet.
Det gjorde mere og mere ondt i min krop, jeg kunne stadig ikke finde ud af hvem jeg var, og hvorfor jeg var til stede, jeg ville have det til at stoppe, så jeg prøvede på at kravle ud af vinduet, for at få fred. Jeg tog mit sidste åndedræt mange gange igår. det var så uhyggeligt. er du sindsyg mand. Jeg har trippet mange gange. Jeg gror selv mine svampe, og tripper i tide og utide med min kæreste.
Men jeg ved ikke... Jeg ved ikke om min kæreste håndteret det rigtigt. Altså når man tripper skal man jo være support over for hinanden når sådan nogen ting sker. tænk hvis jeg var hoppet ud af vinduet for at få mit hovede til at stoppe...
Jeg tænker ego death er noget der sker, for at man skal opleve , eller få en lille smag og forestilling om hvordan det er at dø ( ikke sjovt, ensomt, smertefuld) for at man skal blive genfødt. Altså jeg blev genfødt. jeg lå mig ned i stille og ro, imens jeg havde i hovedet at lejligheden brændte op - 5 minutter efter maks, der blev jeg glad og positiv , og sagde til min kæreste, jeg tror det er slut, nu går tiden hurtigere, jeg holder øje med tiden, og alt var dejligt. Jeg undskyldte og undskyldte og var rigtig flov over det og jeg lå mig ved siden af min kæreste med mit pis lagen, og frøs vildt, men han havde vendt ryggen til mig, og ville ikke snakke med mig. - men da jeg rigtig vågnede op, hmmm 10 minutter efter, der var jeg rasende. virkelig rasende over at det kørte så langt ud. Jeg mener, hvad skal man gøre i de situationer... Er det livet, eller sjælen der vil lære mig noget? jeg ved ikke om jeg skal se det her som en vigtig ting. jeg døde, og jeg blev genfødt. jeg var helt væk...
Hvordan skal man tackle de situationer. Burde min kæreste ikke have gjort det anerledes? Jeg følte det hele blev værre, og mine forestillinger om at han var døende blev værre efter han håndteret det på den måde...
Hvis man får det - skal man så huske på at bare følge flowet? Skal man bare dø, og nyde det, for at opleve genfødslen?
burde jeg trippe med min kæreste igen, i fald det sker igen? jeg tænker af sikkerhedsmæssige årsager, så jeg ikke skader mig selv.
Jeg tror jeg havde brug for stærk erfaren support igår. Men hvad skulle han havde gjort?

Jess. :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jul 2017 02:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
De eneste svar der besvarer dine spørgsmål er dine egne. Det er kun du, med din integritet der kan rationalisere dig frem til hvorvidt du følte og føler dig retfærdigt behandlet. Det vil altid være problematisk for andre end de aktive deltagere i konflikten, at vurdere, bedømme og retfærdiggøre en given handling, eller fraværet af handling.
Har i forsøgt at gennemlytte optagelsen og tale om det internt?
Det kan nogle gange godt lette kommunikationen hvis der er en upartisk mægler tilstede der kan holde tonen og fokus på samtalen, så man kan tale uforstyrret med hinanden, og som samtidigt kan stille uddybende spørgsmål til begge parter.

Din beskrivelse af din oplevelse lyder meget som ego død. Jeg syntes du bør læse lidt forskelligt psykedelisklitteratur – jeg kan anbefale dig at starte med Timothy Leary’s The psychedelic experience – a manual based on the tibetan book of the dead. Jeg har selv været i gang med den, og da jeg følte at jeg havde fået de svar jeg søgte, lagde jeg den fra mig igen. Men i den beskriver han den psykedeliske oplevelse ved at perspektivere til den tibetanske dødebog med afsæt i den Jungianske psykologi. Alt sammen præsenteres grundigt og beskrives på en let forståelig måde. Også Stanislav Grof syntes jeg du bør læse lidt af, og særligt om hans basal prænatale matricer. Jeg linkede til en tråd i en anden tråd Plejadestjerne oprettede en måneds tid siden, hvor en bruger havde delt en tale han havde afholdt hvori han kommer ind på BPM: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 12&t=53573

Det er noget af en hård omgang du har været igennem – Hvordan har dagen været derpå? Hvordan har du taget i mod oplevelsen?

Ps. Kan du ikke finde bogen, har jeg en pdf.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team