Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 04:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 sep 2017 02:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
FØRST OG FREMMEST; JEG UNDSKYLDER PÅ FORHÅND HVIS EMNET ER FORKERT PLACERET ELLER DER FINDES FORRIGE TRÅDE ALA DETTE. (Kunne ikke finde noget lign. herinde) Og så håber jeg virkelig, at I vil tage tid til at læse min halve roman.

Hey peeps, jeg håber en erfaren eller på anden måde kompetent person evt. kan rådgive mig.
Situationen er, at jeg er en snart 21 årig gut, som ønsker at forsøge mig med mit første spids nøgenhat trip.
Jeg føler at jeg er glad, positiv og generelt har en rigtig god periode i mit liv - jeg er lige flyttet til en ny by, sammen med mine to bedste gutter og startet på videregående uddannelse. Slået op med kæresten for 6 md. siden og har haft tid til at bearbejde det og komme videre - generelt har flytningen sørget for at jeg kan starte på en frisk med alting. Nye bekendtskaber, muligheder osv. - Altså går det bare rigtig godt i mit liv, hvilket er alfa og omega mht. set og setting.

Dog er jeg faldet over tanken, at min far lider af maniodepression og har været påvirket i ca. 10 år. Han har altså haft 10 år med depression, hvor der har været to perioder på ca. 1-2 år, hvor han så er gået hen og blevet manisk og har haft skizofrene træk og derfor har været indlagt med prof. hjælp - disse to perioder er forårsaget af eksterne forhold såsom hans skilsmisse med min mor, hvilket førte til et alkoholmisbrug hvilket på sigt har udviklet manien. (Han er kommet ud af misbruget og har ikke drukket i ca. 6 år) Han er velfungerende under normale forhold og har kun været manisk (nærmere skizofrenisk) under disse perioder, hvor 'aftereffecten' har været depression. Derfor er jeg ikke nervøs, men tager i betragtning, at jeg evt. kunne trigger en potentielt arvet øget risiko for selvsamme sygdom ved indtag af spids nøgenhat? Jeg tænker at på trods af en potentielt arvet øget risiko, at mine private forhold er så gode og positive samt min tilgang til et trip nærmest udelukker potentielle risiko.

For ikke at skrive en endnu længere smøre vil jeg blot afslutte med et par fact om mig selv. Sammenligner ikke cannabis med svampe, dog mener jeg, at jeg har opbygget en vis kompetence rent mentalt, da jeg har prøvet både badtrips samt reflekteret rigtig meget over hvordan cannabis påvirker mit sind samt generel kontrol over mine følelser. Desuden har jeg læst om, at cannabis også kan trigger en arvet sygdom, på ligefod med psykedelier.
1. Generelt vil jeg betegne mig selv som en meget stærk personlighed med stærk psyke. Jeg har oplevet familiære forhold, som beskrevet ovenover mht. min far, men har lært mig selv altid at tage det positive ud af alle 'onde' situationer og har derfor overkommet rigtig meget frygt, sorg og negative tanker. Kort sagt er jeg blevet en meget positiv og selvstændig person.
2. Jeg har røget cannabis fra da jeg var 17, dog ca. en enkel gang om måneden med perioder hvor jeg har røget ca. 1-2 gange om ugen. Mit andet sabbatår (fra ca. september 2016 til august 2017), har jeg arbejdet med fleksible arbejdstider, hvilket har tilladt et hverdagsforbrug af cannabis (udelukkende om aftenen, eller midt på dagen under fridage, og aldrig 'heldagskogere'. Altså har jeg en form for basisviden omkring at være påvirket.
4. Jeg har haft ca. 5 badtrips, hvorefter jeg har reflekteret over disse en del, dagen efter. Jeg har ikke frygtet dem men lært af dem og har aldrig været påvirket af disse ture dagene efter, men altid vågnet op dagen efter og tænkt 'YES det er slut, tilbage til normen' og som sagt ikke været påvirket efterfølgende.
5. Hvis en negativ tanke popper op i hovedet på mig under en skævert, har jeg lært hvordan jeg tænker på noget andet og styrer mine tanker i en positiv retning i stedet.
6. Højeste dosis cannabis var 2 g. hjemmelavet guldkakao. (Jeg var godt rundtosset og min hjerne var på automode haha, men alligevel var det en super sjov oplevelse) Grunden til at jeg 'blærer mig' med 2 g. dosis er, at jeg tænker, at hvis der skulle ligge noget i mine gener, som kan triggers, burde der vel have sket noget ved så høj en dosis? Eller blot under en af de efterhånden +-300 gange jeg har indtaget cannabis.

Lige for at opsummere mit egentlige spørgsmål: Er risikoen stadig minimal mht. potentielt arvet mentalsygdom, hvis jeg indtager spids nøgenhat? Taget mine private forhold i betragtning.

Der er forresten styr på settings under trippet - Mine to gode gutter er ædru og tripsittere, vi tager ud i en skov uden forstyrrelser og har lidt snacks og musik med. Efterfølgende hjem og se en flot film eller høre musik og hygge sig.
Så vil jeg heller ikke trække mere af jeres tid og TAK fordi du gad læse det hele. Jeg har virkelig sat mig ind i tingene, både ved indtag af cannabis men nu også mht. svampe, da jeg virkelig er nysgerrig men først og fremmest tænker på min egen sikkerhed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2017 05:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Kan ikke se noget i vejen for at du skulle hoppe ud i det med den beskrivelse :) Hvor meget tænker du at tage?

Hvis du ikke lige får svaret tilbage, så håber jeg i får jer en god oplevelse

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2017 07:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Lyder til du har godt styr på det, bare lad vær med at megadosere og vent med at tilføje cannabis til efter peaket når du er ved at være på vej ned igen, ellers synes jeg personligt godt der kan blive for meget.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2017 08:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Synes også du lyder meget reflekteret omkring det hele! Jeg synes dog stadig du skal starte i den lave ende og lavere end der normalt anbefales til nybegyndere. Det er nemmere at tage flere svampe en anden gang end at komme ud af en depressiv tilstand. Jeg synes desuden du skal lade være med at indtage cannabis i forbindelse med det her trip. Både for at mærke svampene som de er. Men også fordi jeg synes det hele bliver mere mudret og dystert når man blander cannabis ind i ligningen. Det kan godt være interessant, men der er ikke nogen grund til at gamble første gang. Svampene i sig selv er ganske rare!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2017 11:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
Tak for svar! Jeg ved ikke om jeg har formuleret mig forkert, men jeg har skam på intet tidspunkt tænkt mig at tage cannabis samme dag som mit første trip haha, svampene skal gøre sin ting og ikke blandes med andet.


Dosering - jeg havde tænkt mig at tage 1½ gram tørrede SN, har læst at begynder dosis ligger mellem 1-2 g. Dog har jeg læst rapporter om at 1 g kun har givet farvemæssige ændringer og en smule 'high' følelse. Derfor tænker jeg, at hele oplevelsen i naturen med mine to gode venner, som jeg stoler 100 procent på og uden forsyrrelser, at jeg gerne vil prøve 1.5 og få en større effekt.

Har dog en ide om at jeg selv vil finde svampene og har ledt i ca. 5 timer på 3 græsenge, hvor der går fritående køer, dog uden held. (De er satme ikke nemme at finde, de små sataner) Hvis jeg ikke finder dem venter jeg og prøver evt. andre steder, da jeg godt kan lide tanken om at finde svampene selv og efterfølgende komme tilbage til samme element og trippe. Og så vil jeg bare ikke købe svampene af en anden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2017 18:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Det vigtigste du kan vide som tripper med skizofreni i familien er ikke at gå i panik hvis du oplever noget som du synes er "skizofrent". Det kom jeg selv til og spildte en masse tid i sundhedsvæsenet. Alting er midlertidigt og stemmer i væggen behøver ikke at betyde at noget er gået helt galt. Hvis du spørger mig er det bare sådan at nogle af os kan kommunikere med vores underbevidsthed.

EDIT: Dermed ikke sagt at du ikke skal søge hjælp, f.eks. hos det offentlige hvis det er det, du selv føler for. Men jeg ville ønske at jeg selv havde fået adgang til en med forstand på den psykedeliske oplevelse.

Nok om det, haha, hav et godt trip.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2017 19:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Apropos hvad Lille rødhætte siger, så kan det være en idé at have en erfaren psykonaut på call hvis du har nogen bekendte der er den slags. Altså tror lidt på at man skal tage sine forholdregler når man har psykisk lidelse i sin familie, men når man er både reflekteret som dig og ikke tidligere har haft problemer med sin psyke så tror jeg sku ikke der kommer til at ske noget katastrofalt ved 1 gram. (altså ikke andet end det man ønsker sig når man gerne vil trippe).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2017 20:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er altid godt at være reflekteret, men som andre nævner, så skal det heller ikke danne grobund for nervøsitet i trippet - da dette i sig selv kan lede til langt de fleste problemer. Jeg vil ikke tærske lang halm på de gode råd der allerede er givet, men måske du kan finde ro i noget af dette materiale:

Psychedelics and Mental Health: A Population Study

No link found between psychedelics and psychosis (Hvis interessen er der, kan jeg nok finde orginal litteraturen, som denne nyheds artikel er baseret på)

My experiences with psychedelics as a schizophrenic


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2017 11:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
Hey alle, igen TAK for svar! Hold kæft I er søde, at I gider bruge så meget energi på at hjælpe en gut som mig :D

Jeg har som sagt ikke frygtet eller været bange for evt. arvet sygdom men blot har jeg ville søge lidt info omkring det. Jeg føler squ at der er styr på det nu og jeg er klar til at tage svampe. Kender godt til at høre lyde eller tro at en stak grene i skoven liiige hurtigt lignede en mand på lang afstand men aldrig har jeg tænkt andet end at det da er meget grineren - har så aldrig oplevet det i ædru tilstand så har nok lært mig selv at lyde og at se ting - bare er forårsaget af det stof jeg frivilligt har valgt at smide i systemet og derfor ikke skal flippe ud - Det har jeg bl.a. lært via de værste badtrips jeg har oplevet.

BONUS: Jeg fandt satme en håndfuld SN - der var mange wannabe's men jeg var ikke et sekund i tvivl da jeg fandt the real deal. Desværre fandt jeg kun 2 g friske - fandt 4 mellemstørrelse og 4 bittesmå - så ikke nok guf - inden jeg blev smidt væk af bonden... Helt fair at smide mig væk men ØV, nu var jeg lige på sporet af de små psyller :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team