Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sæson 2017
Indlæg: 22 okt 2017 16:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2017 22:00
Indlæg: 14
Er den dårlig?
Jeg troede at vejret i år giver gode betingelser for svampe.
Måske er det stadigvæk for lunt, hvilket gør at SN vælter frem senere. Det må være sådan det hænger sammen. Igås?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2017 19:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 07:54
Indlæg: 12
Jeg har fornemmelsen af den er ved at slutte. Jeg fandt to spots hvor der var gang i den - 80-150 stk hver besøg. Men er heldig at se 5-10 stk nu.

Edit: dog er min mark meget våd, det sjapper når man går rundt de fleste steder, så ved ikke hvad der muligvis skete hvis alt det vand fordampede væk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2017 22:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2017 12:25
Indlæg: 3
Det er ved at slutte, da første nattefrost sætter en stopper for svampens virke og derefter vil tiden være forbi!! :) I Nordjylland har det givet rigtige gode resultater!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2017 00:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det her år har været det værste jeg nogensinde har set for svampe generelt. Marker som sidste år stod med flere hundrede SN pr kvadratmeter og var plettet af brune svampebælter over hele marken har ikke så meget som en eneste i år. Mine andre marker i samme landsdel fandt jeg én hvor jeg sidste år samlede flere tusind over sæsonen. Er også blevet vild med at lede efter spisesvampe, og det har været dødt i forhold til de andre år, de steder jeg har været. Det virker som om de alle har været hurtigt rådnende grundet alt den regn og tidlig kulde i September/August måske. Andre svampeplukkere snakker også om at i år har været særligt slemt, så man må få gang i growkits eller andet lyssky foretagende hvis man vil have Psilocybin til året ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2017 09:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 nov 2014 19:00
Indlæg: 11
Synes også noget tyder på at det er en generel dårlig sæson for svampe her på østsjælland. Har næsten ikke engang fundet nogen glanshatte eller andre "narrehatte", som ellers plejer at indikere samme potentielle grobund som SN. De gange jeg har været ude har der ellers været godt med regn, så tænker også det må være temperaturen der har været/stadig er lidt for lun.

_________________
"If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2017 15:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2017 22:00
Indlæg: 14
Se hvad jeg fandt. Dette er fra en bog skrevet af Sten Larris (Danmarks kære svampe ekspert) -- http://www.stenlarris.dk/HALUBIL/HALUBOG.TXT

Billede

I år har vi kun haft 1 meget let nattefrost, hvilket skete den 9. oktober. https://www.dr.dk/nyheder/vejret/vinter ... nattefrost

Så hvis verden fungerer ligesom Larris beskriver, så kunne der pt. ikke være mere optimale forhold for SN.

+ Oktober 2017 ser ud til at blive den 6. varmeste oktober siden 1874. Dog var juli, august og september på den koldere side. http://www.dmi.dk/nyheder/arkiv/nyheder ... -i-16-aar/
Dette har måske forvirret de små svampe.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team