Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 02:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2017 18:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2017 22:00
Indlæg: 14
Jeg fandt en lille svampe verden i dag, i mit forsøg på at finde SN
Det skete da jeg gik ind i en åbning til en lille skov kun bestående af nåletræer (efter at lede forgæves på et par marker)
Jorden var fuldstændig dækket til af mos i spændende farver og variationer, og i det voksede der mange glade svampe

Jeg fandt ikke noget SN --men jeg forlod også stedet efter 30 minutter da en mand kom og fortalte at det er privat grund
Men der var mange svampe der kunne ligne SN, og jeg tog nogle billeder. Måske kan nogen fortælle mig om det albinoer eller noget?

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 19:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Kan ikke fortælle dig hvilken svamp det er, men det er nogle fede billeder :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2017 20:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Det sidste billede er meget flot. Magisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 15:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Ikke SN desværre men er enig i de pæne billeder :D
Flere af dem minder mig om de der slik-svampe i en form for skum, mener det er fra Malaco mix eller hvad det hed :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2017 02:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2017 22:00
Indlæg: 14
Den Rolige skrev:
Ikke SN desværre men er enig i de pæne billeder :D
Flere af dem minder mig om de der slik-svampe i en form for skum, mener det er fra Malaco mix eller hvad det hed :)

Haha ja. Synes nok der var noget


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2017 13:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2017 20:57
Indlæg: 5
Nogen der kan hjælpe med at fortælle hvilken svamp dette er? :)
ved godt det ikke er en spids nøgenhat men håbede på det måske kunne være en høstlætsvamp
som også er psychedelisk....

https://imgur.com/a/AdZsp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2017 14:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2017 20:57
Indlæg: 5
Her er den i en noget mere tørret udgave....

https://imgur.com/a/AdZsp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2017 16:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Det er ikke SN, mener det er glanshat eller blækhat men kan ikke huske det præcist.
Fremover så smid dine billeder her viewtopic.php?f=2&t=12045

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2017 17:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Ja det er almindelig glanshat? og måske lidt høj glanshat


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2017 20:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 nov 2017 20:57
Indlæg: 5
Tak for de hurtige svar, skal jeg nok gøre fremover....

Sten Larris skriver om den almindelige glanshat:
Almindelig glanshat, Panaeolus sphinctrinus, nogle steder osse kaldet Panaeolus papiliaceus - et navn jeg bruger til en anden svamp. Panaeolus retirugis er et andet synonym.
Panaeolus sphinctrinus har jeg og utallige andre forvekslet med Spids nøgenhat, skønt den har lameller der er marmorerede i grå og sorte farver uden spor af violet, mens Spids nøgenhat's lameller har røde til violette farver. Almindelig glanshat kan desuden let kendes på dens randslør - små hvide hudlapper i hatranden - de forsvinder dog efter man har plukket den, men Spids nøgenhat har aldrig sådanne hudlapper.
Almindelig glanshat er noget hallucinogen, dosis 100 stk eller mere, dvs den er meget svagere end Spids nøgenhat. Desuden er virkningen noget uren, det virker akkurat somom den ud over psilocybin indeholder et andet stof der giver en anden og dårligere hallucinogen virkning.

.....så der er muligvis et trip at hente eller hvad tænker i?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2017 20:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Det er der potentielt ja, men jeg skal ikke nyde noget af at æde 100+ af dem, føj.
Noget andet er at noget af det han skriver/har prøvet, skal man lige tage med et gran salt. Det er i hvert fald mit indtryk efter at have læst med her igennem årene.
Jeg føler bare ikke at man skal tage alt hvad han siger for gode ord. Altså ikke ment som med det er forkert/falsk info, men nærmere "gider jeg æde 100+ svampe, for en måske-effekt".

Han beskriver jo også natskygger og fluesvamp f.eks, men det gør ikke at jeg ser det som et alternativ til andre svampe der er bedre egnet til formålet :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2017 23:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
modafinilman skrev:
Tak for de hurtige svar, skal jeg nok gøre fremover....

Sten Larris skriver om den almindelige glanshat:
Almindelig glanshat, Panaeolus sphinctrinus, nogle steder osse kaldet Panaeolus papiliaceus - et navn jeg bruger til en anden svamp. Panaeolus retirugis er et andet synonym.
Panaeolus sphinctrinus har jeg og utallige andre forvekslet med Spids nøgenhat, skønt den har lameller der er marmorerede i grå og sorte farver uden spor af violet, mens Spids nøgenhat's lameller har røde til violette farver. Almindelig glanshat kan desuden let kendes på dens randslør - små hvide hudlapper i hatranden - de forsvinder dog efter man har plukket den, men Spids nøgenhat har aldrig sådanne hudlapper.
Almindelig glanshat er noget hallucinogen, dosis 100 stk eller mere, dvs den er meget svagere end Spids nøgenhat. Desuden er virkningen noget uren, det virker akkurat somom den ud over psilocybin indeholder et andet stof der giver en anden og dårligere hallucinogen virkning.

.....så der er muligvis et trip at hente eller hvad tænker i?

Jeg har prøvet at spise enorme mængder Høsletsvamp med så lille en virkning at jeg ikke vil anbefale det.

Til gengæld har jeg prøvet 63 gram frisk almindelig glanshat med en fin lille virkning ala måske 0,3 gram tørret SN, modsat Sten Larris synes jeg det var en ren psilocybin virkning. Men de smagte fuldstændig forfærdeligt.
Hvis du prøver dem så skriv lige her inde hvordan de virker.

PS.
Sten Larris skriver vist nok at SN indeholder mest psilocybin der er stabilt ved tørring- hvorimod flere af de andre svampe indeholder mest psilocin der forsvinder ved tørring, så de skal spises friske.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team