Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 dec 2017 02:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
Hej alle. Jeg har i flere måneder gået og læst omkring psykedeliske stoffer med fokus på psilocybinsvampe og LSD. Jeg fik så muligheden at købe 4 gram svampe her for nyligt og jeg forsøgte med en mindre dosis første gang. Der er tale om cubensis. Første dosis bestod af 1.3 gram. Jeg benyttede lemon-tek, da jeg havde spist et måltid 2-3 timer inden. Der gik 2-1½ time efter indtagelse og jeg kunne ikke mærke nogen speciel effekt. Jeg røg derfor 5-10 forsigtige hvæs af vennernes joint og oplevede herefter væsentligt større eufori end sædvanligt ved så få hvæs af en joint. Jeg så et svagt mønster i et skakbræt og (placebo?) visuals når jeg lukkede øjnene. Ala kigge på stærkt lys og kigge væk og stadig kunne se silhoutten af motivet.

Derefter besluttede jeg mig at prøve 2.5 gram næste weekend. Det blev weekend og hele dagen var sat af til det her, da jeg vidste at det kunne være en forholdsvis stor dosis til en nybegynder. Long story short: Drak 2.5 gram cubensis i en almindelig the kl. 12 frokost, havde ikke spist siden dagen før. Vi gik en tur ud i skoven og long story short; fuldstændig samme effekt som sidst. Røg ca. 1/3 af en joint grundet manglende effekt efter 1½ time, hvilket resulterede i fuldstændig samme effekt som første gang. Generelt har disse to oplevelser blot haft en effekt ala en MEGET stærk joint eller en space cookie med svage (placebo?) visuals primært med lukkede øjne.

Generelt undrer jeg mig over, hvorfor jeg har manglet effekt? Svampene er skaffet fra en nybegynder-dyrker, kan det være dårlige svampe? 1.3 er selvfølgelig en let dosis, men havde forventet mere og ISÆR af 2.5 gram. Køber nogle flere på et tidspunkt og prøver igen, men lige nu har jeg muligheden for at prøve LSD i juleferien. Jeg tænker at tage 120 ug første gang med en tripsitter, han er ædru og kører os et lækkert sted hen. Køber i alt 360 ug. Tester med testkit inden jeg indtager, da jeg virkelig ikke har lyst at komme i nærheden af 25i-nbome. Dog er prisen på den her LSD riiimelig høj, så håber kvaliteten følger med.

Kunne have skrevet så meget mere, men det bliver en alt for detaljeret smøre at læse i gennem.

Hvis det er lidt forvirrende med al den tekst er spørgsmålene følgende: Kan den manglende effekt skyldes at de andre jeg var sammen med, ikke indtog andet end cannabis? Hører at man 'danner bånd' ved indtagelse sammen med andre. Kan svampene virkelig være så impotente? Kan jeg have naturligt større tolerance? Og er 120 ug LSD en fin begynderdosis, hvis jeg ønsker liiidt mere end blot eufori?

Vh. Bonobo, 21 år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 02:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
1.3g svampe burde give en effekt de fleste kan mærke. 2.5g endnu mere. Lyder til at det her været nogle bunk-svampe.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 02:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
Se dét kalder jeg for hurtig respons! Tak for svar, jeg tænker også umiddelbart at det er dårlige svampe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 09:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Du skriver at du drak the - hvordan bryggede du theen? Hvis du har kogt svampene, kan svaret findes der =) Maks 80 grader varmt vand kan de tåle ca =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 13:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Var svampene tørret ordenligt?
Ved optimal tørring taber svampene helt op til 90% af deres vægt - 10 g. friske bliver til 1. g. tørret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 14:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
Jeg kogte ca. 1 deciliter vand og hældte i en stor thekop, hvorefter jeg hældte ca. 20-30 % koldt vand ekstra i koppen, da jeg havde læst at det var for høj temperatur.

Og svampene vil jeg mene var helt tørre, de havde konsistens som et gammels blødt tørret træ, hvis det giver mening.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 14:33 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder som nogle svampe jeg fik fra en erfaren dyrker, de virkede heller ikke og øv hvor er det fesent når man har sat sig op til et trip.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 23:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Der findes også nogle hard heads derude/folk der blokere for oplevelsen med sin egen psyke. Jeg har en ven der spiste 3 gram svampe som han ikke kunne mærke specielt godt. Jeg var sendt ret godt derudaf på samme svamp. Han spiste også engang et mærke lsd som han ikk kunne mærke hvor vi andre også blev helt korrekt blæst. I hans tilfælde tror jeg det har at gøre med han ikke giver 100 % slip.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2017 23:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Evt. Prøv at gør det hvor du kun har en af dine bedste venner med og mediter i starten. Altså dyrk det at gå ind i dig selv. lukkede øjne og hørebøffer er bedst. Nogle gange skal man lige give det nogen minutter før bevidstheden rigtig driver gæk med en.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 01:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
Det kan der være noget om, Hector. Jeg må indrømme at jeg var MEGET opmærksom på om jeg kunne mærke svampene både første og anden gang. Gik bevidst og kiggede rundt på alt muligt for at se om jeg kunne se forandring. Dog føler jeg alligevel at jeg var påvirket rent tankemæssigt. Ved ikke om det er normalt, men havde en ret stærk, ikke negativ men dæmpende, følelse af at mine to venner ikke havde det særligt sjovt pga. de 'kun' havde drukket en kop guldkakao. Et andet eksempel, hvor jeg tænker svampene arbejdede var, at efter det ovenstående eksempel, tænkte jeg meget på, hvor ligegyldigt det er, at være skæv. At gå en tur i skoven, som vi gjorde på det tidspunkt eller lave så meget andet, ikke behøver at involvere røg og sagtens kan fungere som et naturligt 'trip' i form af selve oplevelsen uden nogle substanser. Jeg fik nærmest en 'åbenbaring', og tolkede det, som om at jeg ryger for meget cannabis. Er startet i skole i september og har cuttet den daglige røg fra og holdt mig til 2-4 gange om ugen, typisk fredag-søndag og hvis der er en lille rest så også mandag. En gang i mellem også i hverdage, hvis jeg skal møde efter kl. 11 eller har fri. Følte før, at det var meget svært at lade være med den daglige aftenjoint, da det jo var som en morgensmøg for rygerne. Altså vanen. Har altid tænkt at jeg har styr på mit cannabisforbrug og tænkt at der ikke var noget galt i - og at det var decideret sjovt, at samles en 2-4 stykker om aftenen, ryge et par pinde eller 3 og snakke et par timer, høre lidt musik og så kalde det for en aften. Har fået det indtryk, at det er et enormt uproduktivt tidspild, da jeg intet har fået ud af det års tid, hvor jeg har røget dagligt hver aften. Og det har også ført til, at jeg ikke har røget siden den dag på svampe. Nu er der gået 3 dage siden trippet og har faktisk reflekteret en del over det med cannabis. Jeg gider ikke ryge, 'bare for at ryge'. Har dog stadig lysten til en joint, dog typisk kun når jeg keder mig om aftenen og ved at jeg skal møde sent. Dog køber jeg ikke noget og venter på at trangen forsvinder. Har lidt en tommelfinger regel om, at målet på sigt hedder cannabis 1 gang om måneden. Kortsigtet ønsker jeg at holde det udelukkende til fredag og/eller lørdag, altså 1-2 gange om ugen og KUN weekender.

Så blev det alligevel en halv roman, men er simpelthen så fascineret af den måde man kan benytte psykedeliske substanser som rusmiddel OG brugbare værktøjer, hvilket også er grundlaget for, at jeg stadig vil prøve psykedelier, på trods af min 'manglende effekt'. Generelt det sidste år, har jeg haft meget mere fokus på psykologi. Hvordan jeg tænker, udstråler og hvordan jeg kan forbedre mine kvaliteter og værdier, hvilket grundlægger dette lange skriv. I øvrigt tror jeg faktisk, at cannabis har bidraget meget positivt til at jeg reflekterer meget, meget mere over min tilværelse.

Nu har jeg skrevet alt det her, og det lyder jo lige pludselig som om, at jeg faktisk har oplevet et trip. Har bare været så meget i tvivl og havde det egentligt meget 'normalt', har bare tolket mine tanker som enten placebo eller mine egne naturlige tanker uden psilocinens effekt. Det kan være, at jeg får lov at mærke hvad de virkelig har at byde på, når jeg finder lidt mere fred mht. mit cannabisforbrug. Det har jeg først lige overvejet, mens jeg læste den her tekst i gennem. Interessant. :hm:

Og det er absolut ikke meningen at støde hverdagsbrugere af cannabis. Hele tidsspildet i cannabis er blot MIN fortolkning af MIT eget forbrug af cannabis på baggrund af det 'trip' jeg oplevede i skoven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 07:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bonobogrow skrev:
Jeg kogte ca. 1 deciliter vand og hældte i en stor thekop, hvorefter jeg hældte ca. 20-30 % koldt vand ekstra i koppen, da jeg havde læst at det var for høj temperatur.

Og svampene vil jeg mene var helt tørre, de havde konsistens som et gammels blødt tørret træ, hvis det giver mening.

Nu ved jeg ikke, hvor hurtigt psilocin og psilocybin bliver nedbrudt, men hvis vandet har været helt kogende kan det godt være en faktor. Næste gang, så lad lige vandet køle lidt inden.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 09:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Synes det lyder som om du har haft en mild effekt ja. Ved mindre doser er det ikke altid det visuelle kommer i spil. Du burde dog have oplevet noget visuelt anden gang. Der tror jeg dog du kan have haft tolerance. Jeg har i hvert fald prøvet et lidt skuffende trip hvor jeg kun ventede en uge mellem. Så tag en pause på en måned få styr på dit forhold til cannabis og prøv så med 2-3 g.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 14:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Jeg har sammen med en meget kammerat da vi var MEGET uerfarne, smed vi en håndfuld eller to svampe i gryde, og fik så den smarte ide at koge hele teen ind til 3 shots glas, den gryde stod og kogte i en alt for lang tidsperiode, men indholdet var til sidst 3 shots glas med lilla grød, vi drak det og trippede super balls en hel nat.

Jeg skal ikke kunne udtale mig biokemisk om den nedbrydning eller oxydering der vil være af psilocybin, men selvom vi havde kogt det godt igennem en times tid, så vil jeg ud fra mængden ikke skyde på der gik særligt meget til spilde, taget i betragtning af hvor voldsomt vore trip blev, men igen svært at sige, hvor mange svampe kan man have i 2 håndfulde ? nogle hundrede stykker, skal lige siges at væggene stod og skiftede farve og trippet var nok oppe mod en max dosis af psilocybin.

Om konklusionen kan være at vi havde så mange svampe i så ligegyldig hvor længe det kogte ville der stadig være psilocybin tilbage, eller om psilocybin godt kan tåle at blive kogt i gryde ? i dunno

Men jeg har aldrig gjort det siden, har altid lavet svampe te som jeg ville lave en normal kop te, bare frisk kogt vand ned i koppen, giv den en 1 min. mens du lige vejer dosis af, smid dem i og nyd koppen 15 min efter. om det er forkert eller ej, vil jeg til dags dato aldrig gøre det anderledes, da dette har virker 110% for mig

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2017 17:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2017 12:08
Indlæg: 15
Tak for svar alle. Og interessant læsning Jordforbindelse.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team