Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 12:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 jan 2018 12:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2017 20:57
Indlæg: 4
Hej venner!
Jeg har ledt lidt omkring efter svampesorter man kan finde her i vintermånederne.. men ikke med meget held:(
Det her er den eneste jeg kan finde, og det virker til at den heller ikke findes i januar, februar..

https://svampe.databasen.org/taxon/17952


Findes der nogle i Danmark om vinteren?

På forhånd tak! :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2018 12:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Af spisesvampe er der 3 der vokser om vinteren.
Fløjsfod-østershat og judasøre. Østershat er absolut den mest velsmagende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 19:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2017 20:57
Indlæg: 4
Psykofreak skrev:
Af spisesvampe er der 3 der vokser om vinteren.
Fløjsfod-østershat og judasøre. Østershat er absolut den mest velsmagende.



Tænkte mere på den psykedeliske slags:)?
:hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 19:27 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
I Danmark nej, om der findes psykedeliske svampe der gror om vinteren på verdensplan ved jeg ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 19:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Det eneste psykedeliske af nævneværdig styrke du finder i den danske natur er spids nøgenhat, og de gror i efteråret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 11:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
Så vil jeg da lige høre om der er nogen der har nogle erfaringer med Psilocybe cyanescens, på dansk Blånende Nøgenhat?

Jeg har en bekendt der mener at have fundet nogle for et par måneder siden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 13:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
hvis i har fundet de rigtige, tvivler jeg dog på, den er nemlig utrolig sjælden den svamp.

Hvorfor køber i ikke bare et grow kit på nettet og dyrker nogle svampe selv, det er kun spids nøgenhat som er fornuftig at lede efter i DK, alle andre ville jeg holde mig langt væk fra, medmindre i self har Sten Larris med jer..

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 19:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
Jeg har også selv min tvivl, og ville umiddelbart ikke æde andet en SN fundet herhjemme. Men det er som sagt en kammerat der påstår at have gjort det store fund. Om den er god nok, aner jeg ikke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 19:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Min kammerats kammerat plejer også altid at finde alle de lækre psykedeliske svampe ingen andre rigtigt kan finde ;)

Siden 1993 er der dokumenteret 0 fund af Psilocybe cyanescens, så tvivler på denne svamp er en man lige finder.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 21:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
Også det jeg har kunne læse mig til, så derfor min skepsis. Jeg må foreslå ham han kan bytte den til SN, hvis han har tænkt sig at gufle dem I sig.. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 21:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Bytte den til SN ? hvad betyder det ?

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 21:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2011 00:18
Indlæg: 104
At han kan bytte sine blånende hatte, til nogle spidse nøgne af slagsen. Ved mig, vel og mærke. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 02:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Dr. Flækæx skrev:

Jeg har en bekendt der mener at have fundet nogle for et par måneder siden.



Bare den her sætning fortæller mig at han ikke har fundet Psilocybe cyanescens, man er ikke i tvivl når man samler den slags svampe, dette er ikke en svamp du bare lige støder på og tager med hjem og tripper, + den har sorte sporer og sortblånende kød så man burde ikke være i tvivl hvis man ved hvad man har med at gøre, diverse svampe nørder på foraer snakker om den sidst er fundet i danmark i 1993, det vil sige at dens forekomst er nok noget nær ikke eksisterende....

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 13:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 aug 2017 20:57
Indlæg: 4
Hvad er alternativerne til at vente på Spidsnøgenhat i efteråret?

Er der måske andre sorter der måske gror allerede i foråret?
Randbæltet glashat, skulle eftersigne gro i Maj, nogen der har erfaringer med den?

:hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 13:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Plejadestjerne skrev:
Det eneste psykedeliske af nævneværdig styrke du finder i den danske natur er spids nøgenhat, og de gror i efteråret.


Her har du dit svar Strandløve, Ellers skal du gro dem selv i et grow kit :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 17:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Plejadestjerne skrev:
Det eneste psykedeliske af nævneværdig styrke du finder i den danske natur er spids nøgenhat, og de gror i efteråret.



Jordforbindelse skrev:
det er kun spids nøgenhat som er fornuftig at lede efter i DK


jeg synes I glemmer Amanita Muscaria (Rød Fluesvamp) den gror godt nok ikke lige nu, men den lyder super spændende og meget speciel i forhold til trippet og så er den utrolig nem at genkende. Og så er den slet ikke så farlig som alle folk påstår. Skal dog lige siges at jeg ikke selv har noge erfaring med den (endnu), men har længe gerne ville prøve kræfter med den.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 18:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Jeg har en enkelt gang leget med Amanita, vi bagte svampene i ovnene ved 85 grader i en rum tid, også røg vi det i joints, tror oral er bedst men også farligst.

Virkningen var ikke så kraftig for mig vedkommende, lidt farve ændring sammen med at lyset blev forstærket, hele rummet vi sad i fik en glød lidt levende agtigt, dog meget mildt, var meget hyggeligt faktisk, jeg er dog ikke typen der tør gå længere ud med den slags giftstoffer, men for mig har den ikke det store potentiale, er for bange for at skade min krop og lever, Amanita kan være grov ved kroppen hvis man ikke ved hvad man laver :)

Pas lidt ekstra på med rød fluesvamp, det er ikke ligsom med Spids nøgenhat hvor man bare kan spise løs og glæde sig til en smuk oplevelse :) ( man bliver også lidt små skør af Amanita, selv ved den lille dose jeg tog blev jeg sådan lidt psykotisk agtig, dog på en god måde) skal nok uddybe hvis folk ikke helt er med på hvad jeg mener :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2018 21:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jordforbindelse skrev:
tror oral er bedst men også farligst.


Hvad dig til at tro det? Og hvordan skulle man ellers indtage dem?

Citat:
A fatal dose has been calculated as 15 caps. Deaths from this fungus A. muscaria have been reported in historical journal articles and newspaper reports, but with modern medical treatment, fatal poisoning from ingesting this mushroom is extremely rare. Many older books list Amanita muscaria as "deadly", but this is an error that implies the mushroom is more toxic than it is. The North American Mycological Association has stated that there were: "no reliably documented cases of death from toxins in these mushrooms in the past 100 years"

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2018 00:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Mener at have hørt at når man spiser dem oralt uden at tilberede dem først ved opvarmning eller kogning, så kan du få nogle trælse giftstoffer ophobet i din lever, derfor jeg skrev tror, da jeg ikke er helt sikker, mange år siden jeg rodet med den slags :-) men kan da være jeg tager fejl

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 00:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Har bare aldrig rigtigt hørt om andet end oral indtagelse når det kommer til svampe.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team