Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 23 jan 2018 01:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Jeg har røget svampe flere gange, tror 80% af virkningen går til spilde, men det kan godt lade sig gøre, og hvis man nu har rigelige mængder så er det jo ikke problemet, jeg ville aldrig tage Amanita oralt, rygning var fint for mig :)

https://erowid.org/experiences/exp.php?ID=16596

Prøv google : smoking Amanita muscaria

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 07:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Må hellere lige læse op på det igen. Så vidt jeg husker fra sidst jeg undersøgte emnet bare at man ligeså godt kunne smide sine svampe ud fremfor at ryge dem. Men nu er det jo så også et andet aktiv stof i den røde flue selvfølgeligt.

Har kun prøvet at ryge psilocybin svampe få gange og har aldrig fået noget ud af det der.
Men må hellere lige læse op på det.
Tak for at gøre mig opmærksom på det :D

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 15:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Buttkraken skrev:
Må hellere lige læse op på det igen. Så vidt jeg husker fra sidst jeg undersøgte emnet bare at man ligeså godt kunne smide sine svampe ud fremfor at ryge dem. Men nu er det jo så også et andet aktiv stof i den røde flue selvfølgeligt.

Har kun prøvet at ryge psilocybin svampe få gange og har aldrig fået noget ud af det der.
Men må hellere lige læse op på det.
Tak for at gøre mig opmærksom på det :D


Lige præcis, jeg røg også nogle psilocybin svampe engang, fik ingen effekt overhovedet, så da min kammerat sagde vi skulle ryge rød fluesvamp var jeg også meget skeptisk, men det har en meget lille og rolig effekt, ikke noget at råbe hurra for,(vi røg også kun 2 gram i en 2-3 joints, måske Bong kunne give bedre resultat? eller en vaporiser ? ) men det er måske en god måde at starte sit Amanita eventyr på ? altså først prøve at ryge dem, før man spiser dem, får at blive lidt bekendt med tankemønstret man får og følelsen, altså det mindfuckede mig lidt, sådan lidt skummel agtigt, kan også bare være de set og settings jeg var i også at det i min verden er lidt ala natskygge, så var også lidt bange/forberedt på det værste, men svært at afgøre da det er nogle år siden.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 16:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Må jeg spørge om, hvordan du overhovedet kan sammenligne rød fluesvamp med natskygger?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 17:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
copy paste :
Muscarin
Muscarin er en muscarin-agonist, hvilket betyder, at det kan
aktivere den undergruppe af receptorer for signalstoffet
acetylcholin, der betegnes muscarine receptorer. Muscarin
indeholder en kvarternær ammoniumgruppe (figur 2) og kan
derfor ikke trænge gennem den lipofile blod-hjerne-barriere.
Muscarin aktiverer således kun de muscarine receptorer i det
perifere nervesystem, bl.a. i hjertemuskulaturen. Det er primært
denne effekt, der ligger til grund for alvorlige forgiftninger,
evt. med dødeligt forløb som følge af indtagelse af større
mængder af tørret fluesvamp

copy paste :
Ibotensyre er i stand til at aktivere receptorerne
for signalstoffet glutaminsyre.
Den tørrede fluesvamp indeholder også forbindelsen muscimol,
som er en bioisoster af signalstoffet GABA (figur 2).
Svampen biosyntetiserer ikke muscimol; men under tørringsprocessen
sker en decarboxylering af ibotensyre. I de områder i
verden, hvor fluesvampen anvendes som rusmiddel, er det den
tørrede svamp, der indtages. Effekten på centralnervesystemet
skyldes primært indholdet af muscimol. De forvirringstilstande
(og efter indtagelse af større mængder tørret svamp psykotiske
forstyrrelser), der karakteriserer rusen skyldes, at muscimol
meget kraftigt aktiverer hjernens receptorer for signalstoffet
GABA.

citat slut.

først nævnte stof kan have dødelige konsekvenser hvis man ikke er forsigtig, ligsom med datura hvor scopolamine, hyoscyamine, og atropine, er de dødelige giftstoffer, og derfor synes jeg Rød fluesvamp i min verden er lidt hen ala natskygge i den forstand at der kan være farlige toksiske stoffer forbundet med indtaget, hvis ikke håndteret korrekt, hvor psilocybin ikke har samme toksitet som Muscarin eller scopolamine, ikke at de kan sammenlignes på nogen måde andet end toksitet.


For lige at modsige mig selv gennem WIKIen :
A. muscaria fruitbodies contain a variable dose of muscarine, usually around 0.0003% fresh weight. This is very low and toxicity symptoms occur very rarely. Inocybe and Clitocybe contain muscarine concentrations up to 1.6%.[1]

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 17:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Synes bare det er mærkeligt at sammenligne to vidt forskellige stoffer eller planter, bare fordi de begge indeholder giftstoffer.

Poster lige det her igen i den sammenhæng.
Citat:
A fatal dose has been calculated as 15 caps. Deaths from this fungus A. muscaria have been reported in historical journal articles and newspaper reports, but with modern medical treatment, fatal poisoning from ingesting this mushroom is extremely rare. Many older books list Amanita muscaria as "deadly", but this is an error that implies the mushroom is more toxic than it is. The North American Mycological Association has stated that there were: "no reliably documented cases of death from toxins in these mushrooms in the past 100 years
"

Vil mene at natskygger er meget mere giftige og farlige, så synes bare det var en underlig sammenligning, men kan godt se hvad du mener.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 18:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Du har fuldstændig ret, min sammenligning var sku lidt ved siden af, var egentlig bare pointen i at indtage noget psykedelisk som kan have en dødelig effekt, mener ikke hverken meskalin eller psilocybin er dødelig, selv i ekstreme doser, hvor Amanita kan være dødelig, 15 hatte er ikke meget hvis man nu troede den ikke var dødelig og spiste 15 hatte, nogle svampe kan så indholde lidt mere giftstof end andre, og selvom dødelig dosis ligger på de 15 caps, jamen hvad gør den mængde som er i 5 caps f.eks ved ens lever og nyre ? mener at man kan ophobe giftstoffer i lever og nyre, så hvis man hygger sig lidt for meget med Amanita over en længere periode, kan man så få ophobet en høj koncentration ?? og vil man på længere sigt skade sin lever og nyre hvis man bruger Amanita, alle disse spørgsmål kommer op i mit hoved når jeg beskæftiger mig med den slags, har googlet lidt, men jeg har ikke planer om at tage Amanita oralt nogensinde, så måske nogle der vil undersøge det for mig som alligevel har tænkt sig at prøve Amanita oralt ? eller så må vi lade det være lidt i det uvisse :D

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 18:47 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Altså nu er Rød fluesvamp jo en ret fucking stor svamp, så tvivler på at man bare lige æder 15 svampe i en køre.
Men generelt er det jo aldrig godt at indtage stoffer over en længere periode, om det så er lsd, rød fluesvamp, hash eller alkohol.
tror helt klart ikke det er sundt at lamme sig ofte med rød fluesvamp, men så længe man gør det i et ansvarligt omfang, som med alle andre psykedeliske stoffer, så tror jeg ikke der er noget at være bange for imo. Man må jo også gå udfra at der er en form for tolerance, så man ikke bare kan æde dem hver anden dag eller hver weekend. Men det skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed heller.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 18:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jordforbindelse skrev:
Du har fuldstændig ret, min sammenligning var sku lidt ved siden af, var egentlig bare pointen i at indtage noget psykedelisk som kan have en dødelig effekt, mener ikke hverken meskalin eller psilocybin er dødelig, selv i ekstreme doser, hvor Amanita kan være dødelig, 15 hatte er ikke meget hvis man nu troede den ikke var dødelig og spiste 15 hatte, nogle svampe kan så indholde lidt mere giftstof end andre, og selvom dødelig dosis ligger på de 15 caps, jamen hvad gør den mængde som er i 5 caps f.eks ved ens lever og nyre ? mener at man kan ophobe giftstoffer i lever og nyre, så hvis man hygger sig lidt for meget med Amanita over en længere periode, kan man så få ophobet en høj koncentration ?? og vil man på længere sigt skade sin lever og nyre hvis man bruger Amanita, alle disse spørgsmål kommer op i mit hoved når jeg beskæftiger mig med den slags, har googlet lidt, men jeg har ikke planer om at tage Amanita oralt nogensinde, så måske nogle der vil undersøge det for mig som alligevel har tænkt sig at prøve Amanita oralt ? eller så må vi lade det være lidt i det uvisse :D

Rød fluesvamp er altså en pænt stor svamp, og jeg tvivler stærkt på at man kan indtage 15, om så man kogte te på dem (efter at have bagt dem), ville man ikke kunne drikke det hele. Og skulle man pludselig stå i den situation hvor man står med 15 fluesvampe, vær det i skoven eller i stuen, så har man da vel formentlig læst bare et eller andet om dem, og da særligt hvis man har i sinde at skulle indtage dem?
På erowid er en høj dosis angivet til 10 - 30 g, som igen er angivet som 2-6 mellemstørrelses hatte.
30 g tørrede svampe - det er altså meget. Det tror jeg ikke bare lige sådan at man klemmer ned. Hvis vi estimerer gennemsnitsvægten af de 2-6 svampe, får vi 20/4=5 g/svamp ganger vi det med 15 får vi 75 g tørrede svampe. God appetit :peace:
Billede
Hvor skadeligt det er ved jeg ikke, men mon ikke det er ligeså skadeligt som bilos og alkohol? Den er jo blevet anvendt i flere tusinder år, så noget må den kunne.


Buttkraken kom mig i forkøbet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jan 2018 19:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Det er jeg helt enig med dig i hvilket også gør Amanita til en forholdvis harmløs svamp hvertfald på det grundlag af viden jeg har, jeg kan bare ikke lide tanken om at det giftstof man indtager kan have dødelig effekt, og må da være ærlig at jeg først fandt ud af nu her at der skulle så mange til altså de 15 svampe før dødelig dosis kom på tale, er det så LD50 de 15 de har jeg ikke helt forstået, kunne jo være man var uheldig at finde 5 super potente Amanita som vælter en omkuld med hjertestop ? synes der står flere steder at det variere meget i indholdet af giftstof, hvilket også er grunden til man bager dem ved 70-80 grader for at destruere/neutralisere giftstoffet, så man undgår forgiftning :D

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2018 12:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Selvom at man skal spise en del for at dø af forgiftning, så er det vel ret væsentligt at slå fast, at man altid skal varmebehandle rød fluesvamp før indtag for at nedbryde ibotensyren (læs: nervegift) i svampene til muscimol og dermed nedsætte risiko for seizures og kramper.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2018 14:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jo - og at man ikke skal indtage kulsyreholdige drikkevare da disse reverserer decarboxyleringen af ibotensyre.

Jeg tror at jeg fik talt over mig før - det bør ikke være nødvendigt at bage dem før anden varmebehandling, som plejade påpeger skal de bare varmebehandles før indtag.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team