Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 23:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2018 04:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2018 21:04
Indlæg: 23
Er der andre der har oplevet dette?

Det sker både tørret og friske og ved lemontek filtreret - Der er snak om cubensis fra growkit

Det sker ca. 2-3 timer efter indtagelse og nu 3 gange i træk - ikke en fed oplevelse at trippe hårdt og krampagtigt kaste op 5-7 gange


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 05:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Lyder lidt voldsomt at det er så mange gange, men jeg kender det godt. Er det i forbindelse med noget bestemt?

Tror mere det har noget at gøre med de ting man gennemgår, end at man har spist svampen :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 06:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2018 21:04
Indlæg: 23
Fritzie skrev:
Lyder lidt voldsomt at det er så mange gange, men jeg kender det godt. Er det i forbindelse med noget bestemt?

Tror mere det har noget at gøre med de ting man gennemgår, end at man har spist svampen :)


Nej de forskellige oplevelser har været med forskellige mennesker og vi har indtaget de samme svampe så tror ikke rigtig på mug eller andre kontaminanter - Oplevelserne har været super positive bortset fra opkastet - Det hjalp en del at bruge lemon tek men har ikke oplevet det i de andre år jeg har trippet men det er opstået i år så kan ikke helt forstå det :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 06:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Vi er alle forskellige og det lyder efter min mening bare til at din krop har svært ved at fordøje "giftstofferne"

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 13:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2016 10:39
Indlæg: 15
Det helt samme sker for min kammerat hver gang vi spiser svampe. Han gør det at han hurtigt får kastet op, og så lades han som om intet er sket og er glad og smilende lige efter :P Virker rimelig vildt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 13:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Jeg havde samme problem, fandt ud af at man skal faste inden man indtager giftstoffer, kroppen reagere jo på psylocybin som et stof den ikke vil have i maven, så hvis i spiser en masse mad og drikker vand også spiser svampene oveni så kan kroppen jo vælge at kaste det hele op for at undgå yderligere forgiftning, prøv næste gang og undlade at spise hvertfald 4-5 timer før i tager svampedosis, jeg plejede kun at spise morgenmad også en banan til middag også omkring kl 21-22 så spise svampene, derved undgik jeg opkast og ubehag ;-)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 13:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg ville tage opkast som en udrenselse - har flere gange brækket mig på n,n-dmt - det er meget befriende... Omfavn det, i stedet for at tage det som noget negativt...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 16:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
HopIFjordeN skrev:
Jeg ville tage opkast som en udrenselse - har flere gange brækket mig på n,n-dmt - det er meget befriende... Omfavn det, i stedet for at tage det som noget negativt...


Ik helt det samme som at kaste op 5-7 gange i streg i kramper...

Undgå mad inden i tripper, et rigtigt trip kræver gerne en uges forberedelse, hvor 2 dage inden trippet skal man undgå kød og tunge fødevarer, gerne bare frugt og grønt og vand, hvis man ar hardcore faster man fra om aftenen før sit trip og indtil man indtager svampene, når man så tripper kan man spise lidt hvis sulten er altoverskyggende, men det plejer det aldrig at være for mig, tværtimod så det bodyload og energi svampene giver er nok for mig, også når man ikke tripper kan man lave et kæmpe festmåltid med joints og fejre den gode rejse man har været på.

Undgå helt sukker, slik og sødesager mens du faster op til trippet, det fucker bare med ens insulin og blodsukker, hellere frugt og nødder..

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 16:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jordforbindelse skrev:
Jeg havde samme problem, fandt ud af at man skal faste inden man indtager giftstoffer, kroppen reagere jo på psylocybin som et stof den ikke vil have i maven, så hvis i spiser en masse mad og drikker vand også spiser svampene oveni så kan kroppen jo vælge at kaste det hele op for at undgå yderligere forgiftning, prøv næste gang og undlade at spise hvertfald 4-5 timer før i tager svampedosis, jeg plejede kun at spise morgenmad også en banan til middag også omkring kl 21-22 så spise svampene, derved undgik jeg opkast og ubehag ;-)
[...]
Undgå mad inden i tripper, et rigtigt trip kræver gerne en uges forberedelse, hvor 2 dage inden trippet skal man undgå kød og tunge fødevarer, gerne bare frugt og grønt og vand, hvis man ar hardcore faster man fra om aftenen før sit trip og indtil man indtager svampene, når man så tripper kan man spise lidt hvis sulten er altoverskyggende, men det plejer det aldrig at være for mig, tværtimod så det bodyload og energi svampene giver er nok for mig, også når man ikke tripper kan man lave et kæmpe festmåltid med joints og fejre den gode rejse man har været på.


Jeg citere dig, ikke fordi hvad du skriver er forfærdeligt forkert, men fordi det var min indgangsvinkel til min kommentar, da der er flere misforståelser.

"Giftstof" er et ret vilkårligt ord, egentlig er det nærmere polysaccharider i savmpene, som giver ubehaget i maven. Det er derfor forskellige ekstrakter som the kan hjælpe folk der døjer med ubehaget. I meget ringe grad er det selve stoffet der er skyld i ubehaget.

Det her med faste er et meget almindeligt råd, men også meget individuelt. Jeg har endnu aldrig kastet op af svampe, ligemeget hvor stor eller lille en dosis og hvor vidt jeg har haft fastet eller spist et tungt måltid få timer inden. Det er altså langt fra almengældende og det her med at undgå f.eks. kød er vidst mere rituelt end egentligt en faktor.

Summeret, handler det om at minimere indtaget af svampe væv. Prøv derfor at lave en the og filtrer svampekødet fra. Der er en smule tab i denne proces, men jeg finder selv at oplevelsen bliver mere jævn og come-upet hurtigere bliver overstået (specielt hvis theen forsures lidt med fx citron)
Kan opkast eller ubehag ikke undgås, er den lavpraktiske metode naturligvis at holde maven så tom som muligt. Det er dog ikke så meget en løsning som symptom behandling. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 18:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Forsøg at indtage noget ingefær næste gang. Jeg ved det er et gammelt husråd hvor det hjælper mod kvalme og ubehag. Specifik "dose" kan jeg desværre ikke svare på.

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 22:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2018 21:04
Indlæg: 23
Den Rolige skrev:
Forsøg at indtage noget ingefær næste gang. Jeg ved det er et gammelt husråd hvor det hjælper mod kvalme og ubehag. Specifik "dose" kan jeg desværre ikke svare på.

Mvh


Det vil jeg prøve - Har nemlig også prøvet alt det med at faste og det gør ingen forskel - Måske ingefær kan gøre forskellen - Må indrømme når det er værst og mest krampagtigt lover jeg mig selv at jeg aldrig gør det igen - Men det holder aldrig :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 23:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Måske søsygetabletter kunne hjælpe? dunno..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2018 23:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Som randomname skriver, hvis det er polysaccharider der giver maveproblemer, og de ikke bliver trukket med ud i teen, så skal man jo bare lave te, synes også altid det har været mest behagelig at drikke svampe te, men hvis man vil have fuld virkning skal de jo spises :D

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2018 08:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2018 21:04
Indlæg: 23
Herminator skrev:
Måske søsygetabletter kunne hjælpe? dunno..


Kan de fåes uden recept? Der var en der forslog noget på bluelight men det var recept pligtigt - Kan lige se min læge i hovedet når jeg fortæller ham hvad jeg skal bruge pillerne til :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2018 08:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 jan 2018 21:04
Indlæg: 23
Jordforbindelse skrev:
Som randomname skriver, hvis det er polysaccharider der giver maveproblemer, og de ikke bliver trukket med ud i teen, så skal man jo bare lave te, synes også altid det har været mest behagelig at drikke svampe te, men hvis man vil have fuld virkning skal de jo spises :D


Min til dato kraftigste trip var the uden at indtage selve svampene - Den berømte lemon tek :-)

Men hvad det lige er ved et trip der har størst indvirkning på en kan jo nødvendigvis også være tusinde af forskellige ting


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2018 09:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Du kan få nogen i håndkøb, der hedder Marzine eller sådan noget. Jeg har dog ikke prøvet dem i den sammenhæng og ved ikke hvordan de fungerer med svampe.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team