Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jul 2018 12:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 22:38
Indlæg: 27
Hej,

I gaar aftes kl 20.00 spiste jeg 2.1 gram Cubensis svampe. Det var min foerste gang, jeg var alene men havde forberedt mig ret godt.
Godt humoer, alene hjemme, gjort rent og forberedt saaledes at mit sovevaerelse var moerkt og hyggeligt med puder osv., mens stuen havde daempet lys, lidt snacks og vand stillet frem.

Det tog ret lang tid (ifht. hvad jeg har laest paa internettet) foer at det virkelig slog igennem, paa trods af at jeg kun havde spist morgenmad og let frokost. Maven var nok ikke tom nok men i hvertfald fik jeg en let body-feel foerst, ret hurtigt efter 15-20 minutter, men ikke noget vildt. Efter 55 minutter praecist (sad paa computeren og kiggede efter et eller andet) bemaerkede jeg foerste gang at lyset bevaegede sig en smule og cirka en halv time efter var der lidt mere knald paa.

Jeg lagde mig ind i sengen med noget god musik - havde egentligt forberedt en playliste med min normale musiksmag men af en eller anden grund fandt jeg altid vokalerne forstyrrende, saa lyttede til noget ambient. I starten var det virkelig "fedt" (jeg laa i sengen paa det tidspunkt), var sindssygt forundret over at det kunne lade sig goere og naermest helt imponeret af hvordan musikken paavirkede mine (relativt svage?) visuals.
Jeg kan desvaerre ikke rigtig beskrive det, da det hele var eller foeltes ret komplekst men lyset/moerket bevaegede sig ret meget, farverne aendrede sig og det saa virkelig ud som om at mit toejstativ svingede i takt med musikken, haha.
Det var ogsaa rigtig sjovt at opleve, hvordan jeg kunne ligge og vaere helt vaek i rummet der, da det peakede, saa ud til at flyde med mig paa en eller anden maade - det var ikke saa voldsomt som det lyder men der var i hvertfald effekt - og saa kunne jeg gaa ind i stuen og have det helt anderledes.

Men paa et tidspunkt blev mine visuals lidt meget af det samme og jeg sad og haabede paa, at de lige ville skrue en tand op, det gjorde det dog ikke.
Mit problem (og det er egentligt foerst her at traaden bliver relevant..sorry) var at jeg syntes jeg var for meget i kontrol, jeg ved det lyder maerkeligt, men det var som om jeg ikke kom helt igennem og jeg kom til at taenke paa, hvad en gut paa en rejse sagde til mig. Han sagde, at han syntes jeg skulle tage 3 gram til at starte paa, fordi ellers kan man komme i saadan et state of mind hvor man tripper halvt men ogsaa taenker lidt for rationelt og ikke er hel igennem.

Jeg mener, at han sagde at man kunne gaa i panik (hvilket var grunden til hans idee) hvis man blev "fanget" saadan lidt i mellem de to "verdener", det gjorde jeg dog overhovedet ikke - der var fuld kontrol men ogsaa for "meget" kontrol, ligegyldigt hvor maerkeligt det lyder. Var sgu alt for rationel, hele vejen igennem.

Med det mener jeg ikke, at jeg har lyst til at tage saa mange, at jeg ikke fatter hvad der foregaar og jeg er til fare for mig selv/andre - men jeg haaber, at I kan forstaa en smule hvad jeg mener.


Nu kommer spoergsmaalet:
Vil jeg faa noget ud af, at trippe igen (jeg taenker 3.5 gram) soendag aften? dvs. cirka 48 timer imellem.
Jeg ved godt, at det fraraades pga. tolerance, men har bare den foelelse, paa trods af at det var en positiv oplevelse, at jeg ikke fik helt nok ud af det.
Jeg har laest rundt paa nettet og ogsaa fundet en traad her (det var dog to dage lige i streg) og folk giver simpelthen saa forskellige raad. Ligefra, at det er haabloest og spild af tid, til at det kan man sagtens, man skal bare dosere lidt hoejere.

Jeg taenker, at det maaske hjaeper, at det i saafald kun er mit andet trip i mit liv og at det ikke er saadan, at jeg i lang tid har trippet en gang om ugen/maaneden men nu vil to dage i streg - ligesom nogle af dem som spurgte paa erowid.

Det skal siges, at grunden til jeg gerne vil allerede soendag aften igen, er at der bagefter gaar lang tid foer jeg er alene hjemme igen og ikke nogen til at forstyrre osv.

Hvad siger I? Vil det vaere spild eller? Hvad har I af erfaringer?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2018 13:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg er ret sikker på at der vil være en vis tolerance efter to dage. Det bliver svært at dosere dine svampe korrekt. Mit gæt er at trippet ikke bliver spor stærkere, selv om du tager 3,5 gram. Du skal nok lidt højere op, men hvor meget tør jeg ikke sige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2018 14:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Da jeg trippede shrooms ofte kom jeg frem til at efter ca. en uge havde jeg nogenlunde effekt men det var som om "magien manglede" og efter 14 dage var trippet igen relativt magisk.. men jeg vil anbefale at lade der gå måneder imellem du tripper.. jeg har nu familie og job så jeg kan kun tripper max. 2-4 gange om året og syntes faktisk at det er ret passende (dog foretrækker jeg LSD) og det skal lige siges at jeg tripper "balls to the wall, or nothing at all.." jeg foretrækker at gå dybt og udfordre mit ego, men sjældent så jeg har tid til at bearbejde mine tanker og føleser efter trippet.

(Det er forståeligt hvis man ønsker at trippe oftere i starten hvor man lige har opdaget den magiske verden)

Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2018 18:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 22:38
Indlæg: 27
Okay, tak for svarene allesammen.

Det lyder jo unaegteligt som paa alle de andre boards jeg har soegt efter samme info. Nogle siger go for it, andre ikke.
Omstaendighederne taget i betragtning, tror jeg nu, at jeg giver det et skud enten i aften eller i morgen aften (nok sidstnaevnte).
Det skyldes som naevnt, at der vil gaa relativt lang tid foer at jeg er helt alene i rolige omgivelser igen og at jeg foelte, at jeg havde rigtig fint styr paa det igaar.

Den her gang vil jeg dog gerne have noget mere, saa jeg sidder og veksler mellem 3.5 gram eller 4.
Jeg er klar over, at det kan vaere en voldsom oplevelse men jeg er ikke bange for hverken hvis der skulle graves noget negativt op eller hvis jeg faar det maerkeligt. Det har jeg det egentligt fint med, det sker jo - derudover er jeg glad og tilfreds og glaeder mig til de naeste par uger her i ferien.

Hvad siger I? Skal jeg holde mig paa de 3.5? Kan jeg eventuelt tage 3.5 og saa hvis jeg har det som i gaar, tage 0.5 mere? (det har vist ingen effekt, ifht. hvad jeg har laest) men hvad siger I?

Jeg tror, at jeg vil proeve med the (evt. "lemon tek"), da jeg synes at de sidste 1.5 time var halvkedelige og var egentligt bare lidt irriteret over, ikke at kunne sove pga. tankemoenstre - og det var paa trods af, at min hjerne foeltes ret traet (haha..) pga. alle de signaler, tanker osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2018 18:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det lyder som en god idé at starte med at tage 3,5 gram, og så tage noget mere efter en times tid, hvis det virker for svagt. Men jeg er ikke sikker på at ½ gram er nok.

Hvis du vil lave te af svampene, så skal du være opmærksom på at det kan virke lidt anderledes - for eksempel svagere. For en måneds tid siden var der en bruger her på siden, som tog svampe med på vandreferie til nord-Sverige. Så vidt jeg husker lavede han te af 3 gram svampe. Desværre havde de overhovedet ingen virkning. Bare ærgerligt.

Hvorfor tager du det om aftenen, hvis du har svært ved at falde i søvn bagefter?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2018 19:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 22:38
Indlæg: 27
@Enspaenderen

Det taenkte jeg ogsaa men har laest, at hvis man tager det en time efter foerste dose, at det enten ikke hjaelper eller forlaenger trippet. Jeg er udelukkende interesseret i en evt. intensivering, ikke en forlaengelse. Saa er stadig ikke helt sikker.

Angaaende teen, har jeg laest at det netop virker i kortere tid men ogsaa staerkere. Hvad angaar folk der ikke faar virkning, kan det vel ske med de fleste stoffer af den ene eller anden grund. :)

Jeg kan bedre lide roen og atmosfaeren om aftenen (bor i byen) og har kun mulighed for at lave et rum i min lejlighed komplet moerkt hvis der ikke er helt vild solskin udenfor.
Ellers har jeg pt ikke problemer med at sove - det var kun lige i gaar, da intensiteten af trippet var faldet ret meget men der stadig manglede en 1-1.5 time af trippet, hvis jeg fulgte hvad der stod i en guide paa erowid (at jeg ville vaere i stand til at sove efter ca. 6 timer) - det passede ogsaa, problemet var som sagt at de sidste halvanden var halvkedelige osv.

Tak for svaret!


Edit: Fik lige gravet den her frem: https://www.shroomery.org/6255/Trip-Reports
Trips er inddelt i forskellige levels og det staar for mig ret klart, at det var en saakaldt "level 2" jeg ramte igaar.
Jeg kunne godt taenke mig, at ramme level 3 her naeste gang, det er hvertfald det jeg sigter efter.
Selvfoelgelig er virkeligheden noget mere kompleks end som saa men guidelinesne er bedre end ikke at have noget at rette sig efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2018 15:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 22:38
Indlæg: 27
Lige en update.
Jeg besluttede mig i gaar aftes at indtage svampene igen, det blev altsaa til to dage i streg med 25 timer i mellem indtagelsen. Det er ikke noget jeg har taenkt mig at gentage - nu foeler jeg, at jeg har dyppet foedderne i den psykedeliske verden.
Jeg havde lyst og fik bildt mig selv ind, at jeg bedre kan lide atmosfaeren udenfor naar der er folk der snakker og hoerer musik og lignende. Det er der selvsagt mere af en loerdag aften end en soendag. Og det er ikke engang loegn. Hvor jeg bor, er der ret stille naar folk skal op paa arbejde osv. og jeg taenkte at hvis det blev for intenst, kunne jeg saette mig ud i gaardhaven (har saadan en privat lille gaardhave - bor nederst, saa det er i stedet for en balkon) og lytte til glade mennesker og musik.

Jeg indtog 3.790 gram svampe via den saakaldte lemon tek-metode. Jeg har nu fundet ud af, at det er min foretrukne maade. Om det skyldes dosen der var markant hoejere end sidst eller om det virkelig passer, at syren i citronerne traekker de aktive stoffer man skal bruge for at trippe, ud af svampene og derved goer en del af arbejdet for maven (saadan har jeg forstaaet det, baer over med mig hvis I ved bedre), det ved jeg ikke helt. Men i hvertfald skete der noget markant hurtigere og med mindre ubehag i maven.

Allerede efter 20-25 minutter var jeg godt ramt (af mangel paa bedre ord) og jeg havde det super. Jeg havde vekslet mellem 3.5 og 4 gram som dose, besluttede mig altsaa for 3.7 (det blev til naesten 3.8) og efter en time, maerkede jeg efter og foelte, at jeg godt kunne tage de sidste 0.2 som jeg havde lagt til side. Jeg ventede dog yderligere 30 minutter for at vaere sikker og da jeg stadig havde det supergodt, med positive tanker og interessante oplevelser, indtog jeg de sidste 0.2.

Jeg har virkelig utrolig svaert ved at saette ord paa min oplevelse i gaar og jeg skal nok bruge noget tid paa at fordoeje den og finde ud af hvilke temaer der gik igen.
Hurtigt kan naevnes, at jeg konkluderede, at alt for meget af min tid i hverdagen gaar paa ting som egentligt ikke er vigtige. Maaske I kender det? - Saa skal jeg lige ud og ryge en smoeg, saa kan jeg godt sidde lidt foer jeg behoever at tage paa skolen, argh, saa skal jeg sgu lige lave noget at spise inden jeg tager afsted osv osv. At jeg simpelthen er hamrende ineffektiv i hvordan jeg bruger min tid og det goer, at jeg ikke performer som jeg kan paa mit universitet.

Jeg foelte mig som et barn i en verden jeg ikke kendte, men paa en positiv maade. Jeg var utrolig nysgerrig og meget taknemmelig over de mindste ting. Der er meget, meget mere at tage af men det skal jeg have tid til at taenke over og lige fordoeje.

Det var bestemt ikke mit sidste trip men der kommer til at gaa et godt stykke tid inden jeg skal proeve igen. Jeg vil til naeste gang nok proeve at tage endnu et skridt op men vil samtidig teste om den tolerance ting jeg har laest om og spurgt indtil, har noget paa sig.
Saa om et par maaneder, maaske et halvt aars tid, vil min dose nok vaere 4.0 gram igen - jeg vil til den tid haabe paa, at det er (endnu) et skridt op ifht. min oplevelse i gaar men samtidig ved at holde dosen paa det samme, teste om tolerancen fra fredagens trip spillede ind paa gaarsdagens.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2018 13:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Udfra det du skriver lyder det ikke som om du nåede op på level 3. Det kan være meget godt at få nogle konstruktive indsigter, men når trippet er på sit højeste bør man ikke sidde og tænke. Man KAN slet ikke tænke, hvis trippet er tilstrækkelig stærkt. Jeg forsøger altid at undgå at tænke, når jeg tripper, også når jeg er på vej op eller på vej ned. Det er min erfaring, at de indsigter man får under et trip, som regel ikke er meget værd, når det kommer til stykket. Man bliver let narret til at tro at man har fået en genial indsigt, men hvis man overhovedet husker det bagefter, så er det ikke noget at tale om. Man spilder bare sin tid ved at tænke, fordi det hæmmer trippet. Man skal give sig hen, og lade sig opsluge af musikken. Af samme grund hører jeg altid musik, når jeg tripper. ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2018 13:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 apr 2012 22:38
Indlæg: 27
Enspænderen skrev:
Udfra det du skriver lyder det ikke som om du nåede op på level 3. Det kan være meget godt at få nogle konstruktive indsigter, men når trippet er på sit højeste bør man ikke sidde og tænke. Man KAN slet ikke tænke, hvis trippet er tilstrækkelig stærkt. Jeg forsøger altid at undgå at tænke, når jeg tripper, også når jeg er på vej op eller på vej ned. Det er min erfaring, at de indsigter man får under et trip, som regel ikke er meget værd, når det kommer til stykket. Man bliver let narret til at tro at man har fået en genial indsigt, men hvis man overhovedet husker det bagefter, så er det ikke noget at tale om. Man spilder bare sin tid ved at tænke, fordi det hæmmer trippet. Man skal give sig hen, og lade sig opsluge af musikken. Af samme grund hører jeg altid musik, når jeg tripper. ...


Tak for svar. Nej, det kan sagtens vaere, at jeg ikke gjorde. Er nu ikke saa optaget af de forskellige levels, det var bare en rettestreg.
Jeg skiftede lidt mellem musik i mit moerke rum hvor jeg havde nogle ret vilde visuals, synes jeg selv og saa at sidde lidt i stuen og taenke samt "udforske" ting. Var ogsaa et smut udenfor, hvor jeg saa hvordan alle bladene som laa paa jorden blev trukket over mod et trae og at brostenene aabnede sig og havde personligheder, haha..

Som naevnt, var det bare en lille del af oplevelsen jeg beskrev det og jeg husker bestemt ikke det hele, naermere brudstykker. Den eneste grund til jeg husker det med tidsspildet er at jeg skrev det ned... :)

Jeg er ikke enig i, at man udelukkende skal give sig hen til musikken, jeg kunne meget godt lide den kombi jeg fandt. Paa den anden side, havde jeg nok haft endnu mere intense visuals hvis jeg havde lagt i sengen hele turen igennem.
Derudover har jeg bestemt ikke narret mig selv til at tro, at mine indsigter er geniale eller noget som helst, bare "narret" mig til at tro, at jeg fik nogle indsigter jeg personligt kunne/kan bruge til noget.

Hvad angaar at taenke, kunne jeg ikke taenke paa samme maade som mit foerste trip, specielt ikke paa peak hvor jeg laa i sengen og netop bare gav mig hen til musikken.

Alt i alt, er jeg bestemt ikke enig i dit indlaeg ("man spilder sin tid ved at taenke") men saetter stadig pris paa din feedback.
Hav en super dag, du :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2018 14:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Enspænderen skrev:
Udfra det du skriver lyder det ikke som om du nåede op på level 3. Det kan være meget godt at få nogle konstruktive indsigter, men når trippet er på sit højeste bør man ikke sidde og tænke. Man KAN slet ikke tænke, hvis trippet er tilstrækkelig stærkt. Jeg forsøger altid at undgå at tænke, når jeg tripper, også når jeg er på vej op eller på vej ned. Det er min erfaring, at de indsigter man får under et trip, som regel ikke er meget værd, når det kommer til stykket. Man bliver let narret til at tro at man har fået en genial indsigt, men hvis man overhovedet husker det bagefter, så er det ikke noget at tale om. Man spilder bare sin tid ved at tænke, fordi det hæmmer trippet. Man skal give sig hen, og lade sig opsluge af musikken. Af samme grund hører jeg altid musik, når jeg tripper. ...


Jeg er ikke helt enig. Et trip, og et svampetrip især, er en samtale med med svampen, og selvom tankerne nok ikke foregår med ord men nærmere symboler, så synes jeg det kan være utroligt nyttigt f.eks. at sætte sig til at skrive frit, på vej ned fra et trip - man kan ofte lære noget af det man skrev på et senere tidspunkt. Man bliver kun narret i det omfang at man lader sig narre, du har dog ret i, at det nemt kan ske - men måske det så er meningen at man skal narres? ;) Tanker kan i øvrigt være nyttige til at styre trippet/samtalen i en bestemt retning hvis man ikke synes at man kommer videre. Du har dog ret i, at hvis man er nået til et stadie hvor egoet er helt transcenderet og man bare er i ren væren, så er der ikke megen tankevirksomhed.
Har du nogensinde trippet i stilhed? :P Jeg kan sige så meget, at hengivelsen til oplevelsen bliver tvunget meget hårdere igennem når der ikke er eksterne stimuli. Musik er rart og guider én, men det er min oplevelse at jo mindre der er at holde fast i i den ydre verden, jo lettere giver man også slip og dykker ned i sin indre.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team