Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 jun 2018 09:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 jun 2018 21:52
Indlæg: 4
Hey, er først for nyligt blevet interesseret i Psilocybin og i at trippe på dem. Har derfor tænkt mig at begive mig ud og finde nogle spisnøgenhat. Har derfor følgende spørgsmål:

-Hvor mange enkelte svampe er en god ide til først trip?
-Er det overhovedet Season for spisnøgenhat?
-Gode måder at indtage dem på? / Kan de spises rå?
-Hvor kan man finde spisnøgenhat? / Hvor gror de?

Tak! Hvis i har nogle andre tips til det første trip skriv dem også gerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2018 10:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
1. Jeg spiste 20 svampe første gang jeg prøvede spidsnøgenhat (SN). Men det er bedre at anskaffe sig en vægt, fordi det er en mere præcis målestok. Jeg synes man skal spise maks 1 (10 gram friske) gram SN første gang. Personligt redoserede jeg 2 timer inden i mit første trip med 10 svampe og det var dog helt fint. Jeg ved som sagt ikke hvad vægten var. Hvis du ender med at få fat i cubensis istedet for kan du godt tage 1,5 g første gang.
2. Det er først sæson i efteråret, så du kan ikke selv finde SN lige pt.
3. Du kan spise dem rå eller lave en the. Theen skal helst ikke lave på helt kogende vand (kender ikke den præcise temperatur) og jeg plejer at tilsætte citrus, ingefær og honning. Theens effekt starter hurtigere og fortager sig hurtigere.
4. Den her må du selv læse dig til, hvis du er gammel nok til psykedeliske substanser er du også gammel nok til at gøre lidt research selv.

Hvor gammel er du? SN er jo ikke legetøj og jeg mistænker lidt at du er ung, siden du ikke selv har kunnet finde svar på de her spørgsmål. Personligt synes jeg man skal vente til man er 21 år gammel før man leger med Psykedeliske stoffer som psylocybin. Man kan altså nemt komme ud i nogen ekstreme tilstande. Håber du starter stille ud, uanset hvor gammel du er.

p.s. Så kiggede jeg lige i en anden tråd hvor du skriver du er 16. Så jeg håber virkelig at du dropper dine planer i et par år og holder dig til at eksperimentere med Cannabis (ryg maks en gang om måneden i din alder).

Ens personlige udvikling er pisse vigtig i den alder og cannabis kan snildt svække denne udvikling. Sådan er det ikke med svampe, tilgengæld kan det være svært at overskue alle de tanker midt i det hormon mylder man gennemgår i puberteten.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2018 10:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Helt enig med Hector. Drop svampetrippet og brug i stedet de næste år på at læse så meget du kan om den psykedeliske oplevelse, der er masser af læsestof og gode links her på siden.
Jo mere du ved, jo bedre vil du kunne klarlægge dine intentioner med et trip og dermed skabe den bedste forberedelse forud for trippet, med sikkerhed for et godt trip.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2018 10:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 jun 2018 21:52
Indlæg: 4
Tusind tak for svarene! I hjalp begge en hel del. Har nu læst meget op på psykedeliske oplevelser og er klar mentalt og det hele men vil gerne være sikker og følge jeres råd. Tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jun 2018 10:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Fedt at du lytter. Det kunne mange unge lære noget af!

Jeg forstår udemærket din nysgerrighed, men risikoen menes at være for stor i så ung en alder, når hjernen stadig er under rivende udvikling.
En følelse af at være klar, er nødvendigvis ikke ensbetydende med at man er klar, så bliv du ved med at læs.
Kan anbefale bogen The psychedelic explorer's guide af James Fadiman. Eller hvis du ikke allerede har læst det, så er her også nogle guldkorn. https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=90&t=53642


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jun 2018 19:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jun 2010 20:37
Indlæg: 90
Geografisk sted: Fyns Land, Danmark
friskplukket er svært at vurdere da de indeholder meget væske..
Men det varierer jo også med folks metabolisme og vægt, samt psyke..

Jeg plukkede en 20-25 stykker sidst jeg plukkede SN.. og det gav en god rus..
Men som sagt det kræver man er i det rigtige humør, samt man måske har en med sig
hvis det er første gang..

Og som Hector skriver, hvis du kun er 16år ville jeg godt nok også vente..
Det ændre jo din sindstilstand.. Så det kræver man er forberedt psykisk..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team