Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 apr 2018 12:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 feb 2018 10:21
Indlæg: 4
Geografisk sted: København S
Jeg har været svampeinteresseret siden jeg var 16 (er nu 60), men først for nylig stiftede jeg bekendtskab med de "sjove" af slagsen. 4 trip er det blevet til, stort set kun med positive oplevelser.

Da jeg har en nyresygdom, har jeg dog været bekymret for at spise andet end Psilocybe cubensis som stort set ikke indeholder baecystin. Steen Larris skrev engang i firserne at dette stof har en vis nyrepåvirkning, men jeg har for nylig korresponderet med ham hvor han ikke mente dette var tilfældet. Stor var min glæde da jeg fik denne opfattelse bekræftet:

"The mushroom species Panaeolus muscaria and Psilocybe (including Psilocybe Semilanceata— ‘liberty cap’; ‘magic mushrooms’) are hallucinogenic when ingested.41 In the UK it is legal to pick and eat these mushrooms but not to prepare them in any way.1 They are not themselves nephrotoxic, however correct mushroom identification is difficult and inadvertent ingestion of poisonous species is not uncommon." Kilde: https://academic.oup.com/qjmed/article/93/3/147/1525558

Altså skulle Spids nøgenhat, Psilocybe semilanceata, som indeholder en del baeocystin ikke være farlig for nyrerne. Så dem skal jeg da ud og samle. Af samme grund skal jeg nok også forsøge at dyrke P. azurescens :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2018 02:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 maj 2018 02:39
Indlæg: 2
Fedt du har haft en god oplevelse. Trippede du alene eller sammen med en ven?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2018 14:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 feb 2018 10:21
Indlæg: 4
Geografisk sted: København S
Alene bortset fra en gang hvor min kæreste var til stede. Hun var vist lidt irriteret over at jeg sang med på noget musik i hovedtelefoner, hun ville gerne sove! :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2018 20:18 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg synes at det er SÅ sejt at du stadig er klar på eventyr selvom du er lidt oppe i årene. Jeg sender gode energier i din retning

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2018 22:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 feb 2018 10:21
Indlæg: 4
Geografisk sted: København S
Mange tak. Ja, helt sikkert,. Bare ærgerligt at fordomme og misinformation har gjort at jeg prøvede det første gang dagen efter jeg fyldte 60. Men på den anden side, det er jo også godt at have noget til gode!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2018 22:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Man må sige du har haft noget og se frem til i lang tid så hehe.
Synes også det er stærkt gået, at man stadig efter 60 år, er frisk på nye oplevelser ;)

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2018 10:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Meuchael skrev:
Mange tak. Ja, helt sikkert,. Bare ærgerligt at fordomme og misinformation har gjort at jeg prøvede det første gang dagen efter jeg fyldte 60. Men på den anden side, det er jo også godt at have noget til gode!


Jeg har det på samme måde. Jeg røg min første joint som 49 årig(er 50 nu), Tog MDMA for første gang samme år(foreløbig 5 gange), og er nu ved at skulle prøve svampe :rocking:

Det eneste jeg ellers har brugt er alkohol - et giftstof der har mange menneskeliv og skæbner på samvittigheden, men som underligt ok er fuldt lovligt.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2018 11:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 feb 2018 10:21
Indlæg: 4
Geografisk sted: København S
Du kan godt glæde dig, BluePill. Og ja, der er ingen logik i hvad der er forbudt og tilladt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2018 12:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Meuchael skrev:
Du kan godt glæde dig, BluePill. Og ja, der er ingen logik i hvad der er forbudt og tilladt!


Jeg glæder mig, men forventer at skulle bruge svampene som terapi, så det er ikke sikkert det kun bliver behageligt :shock:

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team