Hello!

1: Du skal bruge halm og ikke hø.
2: Det skal pasteuriseres, ikke steriliseres.
3: Du kan ikke inokulere halm direkte, du skal inokulere med koloniseret rug.
Det der med den mindre sukker og stivelse er god nok, men det skal bare overføres til rugkerner. Sporerne har en fordel fordi de er hurtige til at kolonisere rugkernerne, så dine sporer kommer andre "mindre brugbare" (mug) sporer i forkøbet.
Hurtigere og større svampe er ikke korrekt. Det er ren og skær genetik der giver det, og i og med at du bruger et sporeprint, altså multispore, så vil du have hundredvis af forskellige gener blandet sammen i én stor pærevælling.
Hvis du vil have store og hurtige svampe, så skal du til at i gang med at lave sig en monokultur som giver dig det, men det tager sygt lang tid og kræver rigtig meget arbejde med agar og trial & error. Det kan være du får kæmpe svampe uden virkning eller hurtige svampe som er små. Der er kun en måde at vide det på, og det er at gro hver kultur ud og teste den.
Så er MS eller begrænset MS langt bedre.
Men for nu, så burde du nok holde dig til det mest basic.
Og så vil jeg anbefale cubensis sporer.
Se evt RogerRabbit's "Let's Grow Mushrooms", han har lavet en fremragende instruktionsvideo om at gro i halm.

Held og lykke!
PS: Så vil jeg lige anbefale PF tek, det er super nemt og du kan altså få nogle store flotte svampe på den måde.