Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 nov 2018 22:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hej derude til de mycofile!

Efter at årets sæson igen har vist sig at være særligt sløj i optrækket, må vi formode at det enten er chemtrails eller global opvarmning, som har forårsaget disse forhold, afhængigt af hvor meget sølvpapirshuen strammer.

Jeg overvejer derfor at skaffe mig nogle solide sporeprints somewhere, og forsøge mig med en metode jeg læste om hvor der simpelthen dyrkes på steriliseret hø eller strå.

Ifølge geniet eller tossen der fortalte om det, betød den mindre sukker og stivelse i mediet, at kontamination bedre kunne undgås og der skulle kunne dyrkes svampe hurtigere og de skulle blive større i format endda..

Det hele kunne så stables ned i en vaskekurv, som så ville medføre at de langsomt voksede ud af alle hullerne i siden, hvilket egentligt så ret cool ud, selvom den uindviede som kiggede ind i vaskekælderen nok ville få en helt anden forståelse af begrebet jordslået vask.

Så jeg tænkte: For godt til at være sandt? Eller en masse mug og kogt hø over alt på gulvet..

Jeg tror simpelthen at jeg vil give det et forsøg.

Hvilke nogle svampesorter og eller sporer vil i anbefale til sådan en mikstur?

På forhånd tak for jeres råd.

Vh. Nafets


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2018 02:18 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Hello! :)

1: Du skal bruge halm og ikke hø.
2: Det skal pasteuriseres, ikke steriliseres.
3: Du kan ikke inokulere halm direkte, du skal inokulere med koloniseret rug.

Det der med den mindre sukker og stivelse er god nok, men det skal bare overføres til rugkerner. Sporerne har en fordel fordi de er hurtige til at kolonisere rugkernerne, så dine sporer kommer andre "mindre brugbare" (mug) sporer i forkøbet.

Hurtigere og større svampe er ikke korrekt. Det er ren og skær genetik der giver det, og i og med at du bruger et sporeprint, altså multispore, så vil du have hundredvis af forskellige gener blandet sammen i én stor pærevælling.
Hvis du vil have store og hurtige svampe, så skal du til at i gang med at lave sig en monokultur som giver dig det, men det tager sygt lang tid og kræver rigtig meget arbejde med agar og trial & error. Det kan være du får kæmpe svampe uden virkning eller hurtige svampe som er små. Der er kun en måde at vide det på, og det er at gro hver kultur ud og teste den.
Så er MS eller begrænset MS langt bedre.
Men for nu, så burde du nok holde dig til det mest basic.

Og så vil jeg anbefale cubensis sporer.

Se evt RogerRabbit's "Let's Grow Mushrooms", han har lavet en fremragende instruktionsvideo om at gro i halm. :)

Held og lykke!

PS: Så vil jeg lige anbefale PF tek, det er super nemt og du kan altså få nogle store flotte svampe på den måde.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2018 19:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tak for et fantastisk veludført svar!

Har fundet videoerne og de er også til en stor hjælp da det er nemmere at se når det gøres IRL.

Der er vist lidt delte meningen vedrørende PF tek mht. pris, mængde og energi det kræver for udbyttet, men hvis man ikke har meget plads osv. kan det selvfølgelig være en udmærket metode, plus jeg har massere af folk omkring mig som gerne vil nye godt af det, så skal bruge mængder i bulk.

Men kan godt være jeg er for overmodig da mange kan brække nakken på adskillige kontaminationer mm. men tror bestemt det kan blive doable til en nogenlunde pris uden at skulle sterilisere en hel etage.

En specifik strain af Cubensis ellers hvordan? Har et godt øje til Penis Envy men som noob er jeg klar over at det kan være en god ide med lidt erfaring først.

Her er en som har nailet vaskekurvsmetoden der. (MUTE LYD) https://www.youtube.com/watch?v=kG-tbC354SE


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2018 21:08 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
No problem! :)

Penis Envy er en lidt finurlig fætter, den er vist bedst egnet til trays og monotubs, men ikke umulig at gro i halm. Så hvis du har mod på det, så go for it. Ellers bare GT eller AA eller whatever.

Ja, det kan helt klart bedre svare sig at få gang i bulk. Så kan man lave grain to grain og udvide for evigt. Men PF kan også bruges til bulk, spawnen skal bare en tur i rivejernet.
Men har man grejerne til bulk, så er det vejen at gå.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team