Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 20 nov 2018 19:37 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg gik engang og plukkede i en stabil meth koger med pandelampen på dvs om natten, de havde lovet frost og jeg skulle nå de sidste. Frosten ramte omkring solopgang og jeg bogstaveligt så marken dø.
De sidste svampe jeg plukkede blev sorte og smattede lige som resten af markens spidse - jeg var der flere gange i de efterfølgende uger i plusgrader og svampene de kom ikke en skid igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2018 20:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2013 23:10
Indlæg: 22
Har tilbage i min tid som campingvogns beboer i de tidlige 90ere. Samlede i en hel sæson på en lille komark.Samlede helt frem til den første nattefrost sætter ind. da den første rigtige frost falder og græsset var helt stift . Fandt jeg dog stadig lidt,men fuldstændigt frosne og kun godt beskytte af græs. derpå var sæsonen helt slut tror at de fleste fund i år stammer fra marker med fed muld, pga af den sparsommer regn nok ikke var nok til sandet jord? men det kan også bare være tilfældet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2018 22:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 aug 2017 06:54
Indlæg: 34
WestcoastViking skrev:
MagicMirror skrev:
BluePill, det ikke kun dig der ikke kan finde dem i år.
Du kigger sikkert de helt rigtige steder.
Det simpelthen fordi der ikke er nogle i år.
I hvert fald ikke i kbh området.
Jeg har 3 spots. Fandt kun 1 ensom lille sjæl for en uge siden og har ikke set dens søskende og jeg er ude hver anden dag og tjekke.
Det bliver ikke i år desværre.


Kan d ikke ha noget med den ekstremt lange sommer, hvor nattefrosten først kom sent....
Mindes en gammel anekdote : Danske 'Psylere' (SN) = "Plukkes lige efter den første nattefrost i september"? Er der noget om d!?
Sådan sagde 'de kloge' for 15 år siden..
Har dog kun selv plukket i d fri 2 gange, som var på græsarealer, hvor kreaturer græssede engang!!
Er hoppet på growth box-shrooms, bl.a fordi jeg bedre kan lide 'Cubensis'-trips... Der når jeg derud hvor alt er for :hjerte: ...


Det er en genial myte der skulle få folk ud først når nattefrosten kom, så genierne kunne få endnu flere.. hvis nu de havde en mistanke om at nogle gik og plukkede på “deres” spot. Hvilket man ikke kan vide jo, da man ikke er på marken hver dag 24/7.
Der er lige så mange psyller før nattefrosten som efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2018 13:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
MagicMirror skrev:

Det er en genial myte der skulle få folk ud først når nattefrosten kom, så genierne kunne få endnu flere.. hvis nu de havde en mistanke om at nogle gik og plukkede på “deres” spot. Hvilket man ikke kan vide jo, da man ikke er på marken hver dag 24/7.
Der er lige så mange psyller før nattefrosten som efter.



Nemlig vildledning og røgslør har trods alt også præget det meste af den viden der har været omkring brugen af disse svampe op til 60'erne da de fik en renæssance grundet opblomstringen i Sydamerika/USA mm. Før det var det det primært kun de indviede i div. loger eller fællesskaber eller dem som blev ledt af ånder eller intuition mf. til at finde frem til dem. Ret syret at tænke på faktisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2018 14:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Ja, nattefrost myten og så den med at man på marken skal æde de første 3-5 svampe, så finder man flere fordi de nærmest skulle kalde på en.

Ang. det med ikke at snakke med andre på marken har jeg aldrig praktiseret. Jeg snakker med alle de andre og udveksler erfaringer om dit og dat. Faktisk var en af mine gamle venner ude at plukke og mødte en fyr der plukkede alle de forskellige svampe der var der lignede SN. Han spurgte hva fanden han havde gang i og han svarede at det havde han gjort før og blev altid hamrende påvirket, min ven forklarede så hvad der var SN, og han tog det til efterretning. Så måske reddede han ham fra at blive forgiftet, så snak bare løs, vi er alle i samme båd.
PS- For første gang i 40 har jeg ikke fundet en eneste denne sæson, men har da gudskelov lidt i gemmerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2018 14:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Fso skrev:
Jeg gik engang og plukkede i en stabil meth koger med pandelampen på dvs om natten, de havde lovet frost og jeg skulle nå de sidste. Frosten ramte omkring solopgang og jeg bogstaveligt så marken dø.
De sidste svampe jeg plukkede blev sorte og smattede lige som resten af markens spidse - jeg var der flere gange i de efterfølgende uger i plusgrader og svampene de kom ikke en skid igen.


Se det er entusiasme lige der! På med lampen og indenbors med lidt meth og afsted.

#11: Det er altid svampevejr hvis der er svampe på marken, og hvis ikke det frister, er der gummistøvler og stimulanser.

Psykofreak skrev:
Ja, nattefrost myten og så den med at man på marken skal æde de første 3-5 svampe, så finder man flere fordi de nærmest skulle kalde på en.

Ang. det med ikke at snakke med andre på marken har jeg aldrig praktiseret. Jeg snakker med alle de andre og udveksler erfaringer om dit og dat. Faktisk var en af mine gamle venner ude at plukke og mødte en fyr der plukkede alle de forskellige svampe der var der lignede SN. Han spurgte hva fanden han havde gang i og han svarede at det havde han gjort før og blev altid hamrende påvirket, min ven forklarede så hvad der var SN, og han tog det til efterretning. Så måske reddede han ham fra at blive forgiftet, så snak bare løs, vi er alle i samme båd.
PS- For første gang i 40 har jeg ikke fundet en eneste denne sæson, men har da gudskelov lidt i gemmerne.


Ja har også hørt den flere gange med at de skulle være nemmere at finde, hvor egentligt det modsatte tyder på, er tilfældet.
Har også mødt sådan en gut som bare gik og fortærede alle svampe som bare lignede lidt, og fik da også peget ham i den rigtige retning, og gad vide hvor mange som egentlig bare skovler ravl og krat ind og håber på et trip.

Mht. sæsonen så kan det tyde på at de også er nogle af de organismer som ryger først i økosystemet når temperaturen og vejret skifter lidt, selvom det ikke er et særligt fedt scenarie at forestille sig at skulle fortælle oldebørnene om dengang der groede "hallucinerende" svampe udenfor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 10:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 sep 2013 22:38
Indlæg: 16
Dagens høst : https://imgur.com/a/CWg7UY8


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 16:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
Actu skrev:


Hvor henne af i landet? Bor selv på Falster og har fundet 3 stk -_-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 23:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 sep 2013 22:38
Indlæg: 16
Sydlige Tyskland -


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 23:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Blæret fed fangst


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 14:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Actu skrev:


Det er fandeme unfair at smide dem lige i synet på os :wink:

/BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 18:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Lækker fangst! Flotte størrelser også. Mine tanker går ud til alle jer på Sjælland med andet år i tørke nu. Læste faktisk om nogen som havde held med at lave en blanding af svampehoveder, melasse, salt og nogle andre ting og blande det op i større mængder vand, for derefter at sprede dem på marker, hvor de ønskede mycelievækst.

Kunne potentielt virke både for P. Semilanceata men vel også nogle aggressive arter af P. Cubensis hvis man rammer en mark med de rette forhold. Læste om en som årligt gjorde det og havde succes med innokulere hele hans nabos mark med Cubensis som han derefter høstede fra kokagerne. Ret cool hvis vi kunne forvirre den danske ordensmagt mere end de her kinesiske politifolk. https://www.youtube.com/watch?v=X1bhspjnnA4


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2020 15:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
BUMP! Forslår sticky


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2020 15:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Nafets skrev:
BUMP! Forslår sticky


Kommenterede du lige på dit eget 2 år gamle indlæg? Genialt :D :hjerte:

:peace:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2020 19:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Giver mening med sticky go svampe plukke stil!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team