Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Microdosing
Indlæg: 02 mar 2015 22:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Hej!

Har I hørt om konceptet 'microdosing'? Jeg har læst lidt om det på forskellige udenlandske fora. Kort sagt går det ud på at tage en meget lav dosis svampe (eller LSD for den sags skyld), som f.eks. 200 mg. Psilocybin i den dosis skulle i følge mange give en øget koncentration, humør boost og bliver endda sammenlignet med ritalin eller kaffe, bare bedre og mindre ubehageligt stimulerende. Ud fra folks beskrivelser får jeg et billede af, at det måske giver de effekter man som regel render rundt med efter at have trippet. Altså en følelse af at være afslappet og afklaret og mere til stede i nuet - men uden at trippe. Det er dog bare min egen teori, jeg har dannet ud fra hvad jeg har læst. Nogen fortæller om, at de tager de små doser flere dage i træk og melder at det har antidepressiv egenskaber.

Jeg ved at det ikke er helt fremmed for alle herinde, da jeg har læst, at nogen af jer bruger LSD som en stimulans. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra alle, der har forsøgt sig med psykedeliske stoffer, nævnligt svampe, i små doser. Hvad er jeres erfaring med det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2015 09:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Jeg havde også læst om microdosing på nettet og besluttede mig for at prøve det. Tanken var at se om psilocybin havde nogle effekter som kostsupplement.

Jeg spiste omkring 0,1g cubensis hver dag i tre uger, sammen med vitaminpillerne efter morgenmaden. Det var i et forsøg på at komme af med min såkaldte depression. Dosen var et skud i tågen.
Jeg trippede aldrig, så det var ikke noget med indsigt og erkendelse, men mærkede et ret tydeligt løft i humøret og et større nærvær i hvad jeg foretog mig.
Men i løbet af uge tre blev jeg grebet af tvivl og paranoia og stoppede det.
Tanker om hvor skrøbeligt ens sind er, permanente forandringer i hjernen, osv..

Men er overbevist om at der er noget at komme efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2015 11:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Jeg har prøvet at mikrodosere svampe nogle gange men har haft meget svært ved at mærke nogle fordele ved det. Det betyder ikke at jeg mener at der ingen fordele er. Jeg har bare ikke kunne fornemme dem.

LSD derimod synes jeg det er virkelig nemt at mærke at det er lige det der skal til for at gøre en forventet god dag endnu bedre.
I dag har jeg netop spist en mikrodose, og så snart nogle regnbyger har passeret skal jeg ud at cykle 35-40 km. De ture cykler jeg ofte, men på dage med mikro, så føles jeg nærmest flyvende, powerful, og 10 år yngre.
Jeg har tidligere også med succes anvendt dem til juleaften med familien, da det gør mig mere social, og giver mig overskud.
Jeg har brugt dem til et bryllup.

Det siges at man kan mikrodosere hver 3. dag, uden at opbygge tolerance. Har jeg aldrig selv gjort så ofte, men ca. 1 gang hver 7-10 dage, og det har jeg gjort i flere år, uden at jeg har oplevet negative konsekvenser overhovedet.

Jeg mener dog at man skal være opmærksom på at det ikke er noget man skal gøre for at gøre en lortedag bedre, eller gøre dårligt humør bedre. Det er til de gode dage, hvor du lige har brug for at være 100 % tilstede, og lysvågen i 6-8-10 timer.

http://www.reddit.com/r/microdosing/

EDIT: Jeg har også fundet ud af at en mikrodose LSD, 2-4 timer, før et svampetrip er en fantastisk kombination. LSD'en får dig op i det høje gear, og gir' et boost til humøret, så det hjælper til at have det rigtige mindset, på vej ind i svampetrippet. Jeg synes også det fjerner noget af den bodyload man kan opleve på svampe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2015 12:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Mr.Cookie skrev:
Jeg har prøvet at mikrodosere svampe nogle gange men har haft meget svært ved at mærke nogle fordele ved det. Det betyder ikke at jeg mener at der ingen fordele er. Jeg har bare ikke kunne fornemme dem.

LSD derimod synes jeg det er virkelig nemt at mærke at det er lige det der skal til for at gøre en forventet god dag endnu bedre.
I dag har jeg netop spist en mikrodose, og så snart nogle regnbyger har passeret skal jeg ud at cykle 35-40 km. De ture cykler jeg ofte, men på dage med mikro, så føles jeg nærmest flyvende, powerful, og 10 år yngre.
Jeg har tidligere også med succes anvendt dem til juleaften med familien, da det gør mig mere social, og giver mig overskud.
Jeg har brugt dem til et bryllup.

Det siges at man kan mikrodosere hver 3. dag, uden at opbygge tolerance. Har jeg aldrig selv gjort så ofte, men ca. 1 gang hver 7-10 dage, og det har jeg gjort i flere år, uden at jeg har oplevet negative konsekvenser overhovedet.

Jeg mener dog at man skal være opmærksom på at det ikke er noget man skal gøre for at gøre en lortedag bedre, eller gøre dårligt humør bedre. Det er til de gode dage, hvor du lige har brug for at være 100 % tilstede, og lysvågen i 6-8-10 timer.

http://www.reddit.com/r/microdosing/

EDIT: Jeg har også fundet ud af at en mikrodose LSD, 2-4 timer, før et svampetrip er en fantastisk kombination. LSD'en får dig op i det høje gear, og gir' et boost til humøret, så det hjælper til at have det rigtige mindset, på vej ind i svampetrippet. Jeg synes også det fjerner noget af den bodyload man kan opleve på svampe.

Hvad ligger en typisk mikrodose typisk på, for dit vedkommene?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2015 12:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
10-25 ug. Jeg sigter som regel efter at dele mine tabs i 15 til 20 ug stykker. Det er typisk 8 dele, men nogen gange helt op til 12 eller 16 dele.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2015 13:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Okay
Hvor langt vil du mene man kan gå op, hvis man f.eks er til festival, og ikke vil decideret trippe?
Et lille humør boost, måske lidt flottere farver osv.
Og bliver pupillerne ikke udvidet ved små doser?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2015 15:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Pupillerne bliver ikke udvidet af en mikrodosis.
40 til 70 ug. er mit bud.
Det er ikke alle som kan li' at være i det område, hvor man halvvejs tripper og så alligevel ikke rigtigt.
Jeg har haft fantastiske dage på sådanne doser, men også dage hvor jeg følte at jeg hellere ville ha' undværet, eller ha' taget en højere dose.
På de doser begynder set og setting uden tvivl at spille en rolle, selv om man ikke tripper balls.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2015 15:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Hmm okay, så det kan måske føles lidt som build up, bare i 8-10 timer? Lyder ikke specielt fedt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2015 19:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Lige endnu et spørgsmål ang LSD mikro dosering.
Jeg skal til koncert på torsdag, og overvejer at gøre det.
Vil lidt øller arbejde godt med det? Eller burde man holde sig fra alkohol?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2015 09:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Soft parade skrev:
Lige endnu et spørgsmål ang LSD mikro dosering.
Jeg skal til koncert på torsdag, og overvejer at gøre det.
Vil lidt øller arbejde godt med det? Eller burde man holde sig fra alkohol?


Alkohol og LSD kan godt gå sammen. På højere doser vil det hæmme alkohol virkningen, ligesom så mange andre stimulanser. På en mikrodosis kan du godt mærke hvor beruset du bliver.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2015 09:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Det lyder jo perfekt så.
Havde tænkt mig at tage mit coke med, men det er jo ikke rigtig til at redosere til en koncert.
Det vil jeg prøve, mange tak for svar :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2015 10:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Jeg synes umiddelbart at det virker omsonst at blande alkohol ind i billedet hvis man skal microdose med psykedeliske stoffer, IMO kunne man så ligeså godt få en ven til at bilde én ind, at der er en mikrodose på en kalk-tablet og man ville kunne få det samme ud af det. Med det sagt, så tror jeg stadig der er utroligt gode oplevelser at hente med denne her form for dosering, især hvis man er i den helt rette setting og mindsettet på stedet generelt er åbent, imødekommende og med fokus på selvudvikling. Mit første svampetrip var på ca. 0,2-0,3 g, men da jeg tog trippet, registrerede jeg det ikke selv som værende et trip - netop fordi det gjorde nogenlunde det modsatte af hvad jeg havde læst og forventet om oplevelsen. Det har først været senere hen at jeg har bidt mærke i, at jeg netop fik et fokus som jeg ikke førhen havde oplevet. Istedet for at der kører 3-4 autonome tankespor parallelt med hinanden, kunne jeg faktisk kontrollere og fokusere på 3-4 ting simultant, eller, jeg lod mig ikke stresse af at prøve, det er nok en bedre formulering...

For nyligt tog jeg et microdose trip i et stort selskab af folk der trippede tungt på svampe og det eneste der praktisk talt manglede for at det føltes som et fullblown trip, var tab af kontrol og visuals - utrolig lækker oplevelse hvor jeg efterfølgende meget lettere kunne genkalde de indsigter det havde givet mig.

Så alle mulige gode anbefalinger skal lyde herfra - og samtidig skal der lyde en formaning til forsigtighed - psykedeliske stoffer er katalysatorer, de kan aktivere skjulte potentialer såvel som skjulte traumer. Især med psilocybin, er det meget svært at vide, om man vågner til en dag hvor det ene eller det andet kommer til overfladen - så her kommer setting før set, hvor man med LSD måske nemmere kan slippe afsted med bare at have et godt mindset.

Pas på jer selv derude :)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2015 11:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Det var heller ikke fordi jeg skal drikke mig i hegnet, vil bare gerne have et par øl til koncerten :-)
Jeg ved skam godt psychedelia ikke er legetøj, jeg har haft et heavy trip på Spidsnøgen hat med de sygeste mind fucks og hallucioner, i et rigtig dårlig setting. Det var bestemt ikke sjovt..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2015 12:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Burde man helt lade være? Jeg ved ikke hvor meget man mærker til så små doser..
Jeg har kun prøvet syre én gang, på 115ug


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2015 12:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Måske vi kunne rykke emnet her til Generel Stofanvendelse?

Jeg tænker selv at kaste mig ud i noget eksperimenteren med microdosing af LSD. Prøvede det første gang i lørdags, og effekten var bestemt til stede og det gjorde dagen super rar. Dosen var ca 10-20 µg. Nu er jeg klar til at forsøge på en hverdag som booster.

Er der andre her på boardet, der gør sig i microdosing?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2015 04:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg gør det en gang imellem. Prøver at se hvor lidt jeg kan nøjes med, for jeg synes det fede er at ramme lige omkring grænsen for det mærkbare. For mig er (det jeg tror er) 07 mg LSD fint fint. Glemmer det og kommer i tanke om det frem og tilbage. Kan lige netop godt mærke det men er ikke beruset. Bare lidt mere på og entusiastisk.
Bagsiden for mig er hvilken indflydelse det evt vil have på effekten af normal og høj dosis. Har ingen erfaringer der tyder på at det ødelægger noget dog. Gør det også ret sjældent egentlig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2015 11:50 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Jeg ville prøve en mikrodosis af cubensis og tog 200 mg for ca. 1½ time siden.
Jeg havde ikke forventet at kunne mærke noget, men vil mene jeg er på 1+ på shulgin skalaen. Kunne tydeligt mærke et lille comeup og også se en effekt på pupiller.
Er det normalt at kunne mærke så lidt? Tror det mindste jeg har taget før er 0,8 g.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2015 16:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
@leaf

Jeg vil mene at 200 mg cubensis er i den lave ende af microdosering. 300-350 mg, vil jeg mene er den ideele. 500mg bliver lige i overkanten. Kan ikke fokuserer på mennesker der står tæt på, og jeg bliver en smule overstimuleret.

Jeg har et mærke lsd, jeg fik det stukket i hånden af en fremmed på festival for i 2013. Mine kammerat købte mærker af ham efter, og de sagde at det var LSD. Jeg gemte det i min pung og da jeg kom hjem opbevarede jeg i en zip pose. Det er ikke sikkert at det er så aktivt. Har aldrig taget LSD, men jeg kunne godt tænke mig at prøve at mikrodoserer det. Går ud fra at det er 100 ug men jeg er selvfølgelig ikke sikker! Hvordan ville jeg kunne gøre det rent praktisk. Vil gerne opløse det i en væske.

De fordele jeg har oplevet med at mikrodoserer er(200-500 mg cubensis) øget klarhed, mere rolig og det fjerne min angst. Jeg lagde mærke til at dagen efter. Der skulle jeg læse en artikel højt for min kæreste. Jeg følte at jeg aldrig havde været god til læse højt. Jeg havde det med at stamme og blive lidt afbrudt. Min egen teori er at der kan være en angst forbundet med at læse højt. Altså tanker som "Ej jeg ikke god til det" og lign.

Imens jeg var påvirket af 500mg cubensis, der fandt jeg ud af at jeg nød at kører med metroen. Osv det så der lidt flere fordele som jeg nævner nede under.

+
Fjerner angst
Øget klarhed og fokus (man føler sig naturlig skarp, specielt i sociale sammenhæng)
Mere social og skarp
Mere kreativ (kan mærke at det ændre min tankestrøm, får flere gode og sjove ideer, jeg godt kan grine lidt af for mig selv)

%
Træthed (Jeg føler at jeg er mere åben overfor indtryk, så det vil sige at hvis er ude hvor der sker meget eller i shopping center, så bliver man hurtigt træt og udmattet)
Sløvende hvis man i forvejen er træt (så bliver man virkelig udmattet)

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2015 16:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 apr 2002 01:01
Indlæg: 313
Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Der er altså lidt delte mening om hvad der er microdosing og hvad der bare er en meget mild dosis. Jeg hører til dem der mener at microdosing er doser som man i det store hele ikke kan mærke. Der er faktisk et kapitel om (den slags) microdosing i bogen "The Psychedelic Explorer's Guide". Kapitlet hedder "Can sub-perceptual doses of psychedelics improve normal Functioning". Måske kan det læses online et sted. Er ikke rigtigt kommet i gang med den bog som ellers virker spændende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2015 17:29 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Jeg forstår også microdosing som indtagelse af en sub-threshold dosis. Jeg havde netop ikke regnet med en mærkbar effekt og blev overrasket over hvor tydeligt jeg kunne mærke kun 200 mg.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team