Hej
Jeg er lige begyndt at dyrke cubensis hjemme hos mig selv og har derfor brug for lidt råd.
Jeg dyrker svampene i en papkasse hvor jeg har sat en vækstlampe op (som selvfølgelig peger væk fra kittet), eftersom jeg ikke har mulighed for at stille dem i sollys. Jeg har desuden købt en varmeplade for at sikre mig at temperaturen er korrekt.
Jeg har købt et growkit fra freshmushrooms og fuldt den instruktion som er på deres side. Ifølge freshmushrooms burde det tage ca. 7 dage for kittet at begynde at sætte de første buds. I mit tilfælde tog dette desværre næsten 14 dage og jeg var nødt til at stille mit kit på højkant for at få det til at sætte buds.
Da kittet endelig satte de første buds satte det kun sat tre. De tre buds har nu vokset sig store og flowering processen kørte super godt. Jeg kan dog ikke forstå hvorfor kittet kun har sat tre buds.
Er der nogle af jer der har erfaringer med at growkits ikke vil sætte buds og er der nogle der har forslag til hvordan man evt. kan optimere lidt på det for at få kittet til at sætte nogle flere buds i næste flush?
På forhånd tak