Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 26 aug 2019 19:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Kasper2144 skrev:
Folk siger noget med set og setting hvad skal det betyde?


Jeg ville egentligt ikke byde ind med noget idet de andre hoveder har sagt det der skulle siges, så please lyt til dem. Der er stadig svampe i naturen om et par år, hvorfor har du så travlt? (Det er et reelt spørgsmål, hvorfor SKAL det absolut være nu og ikke senere i livet?)

Det bekymrer mig dog at du ingen anelse har om hvad set & setting er. Det er seriøst ALFA & OMEGA når det gælder psykedeliske substanser, og at du udtrykker at du ingen anelse har om hvad det er, er simpelthen alt for useriøst dude.
Du har jo på INGEN måde sat dig ind i hvad det er for en størrelse du roder med (tænker b.la på din kommentar omkring badtrip), du kan slet ikke sammenligne det med noget andet du har indtaget før. Hvis du ikke passer på kan du ende ud på seriøst dybt vand, og så ville du ønske du havde lyttet til folk der er meget mere erfarne end du.
Seriøst det er virkelig vanvittigt at du slet ikke læser op om det her men bare forventer at folk serverer svarene på et sølvfad. Please dude, tag nu og lav din research inden du hopper ud i noget der i værste fald kan ende med en voldsom forringet livskvalitet resten af dine dage, eller døden hvis du er rigtig uheldig.

På den anden side, så vil jeg sige at det er skide godt du oprettede en bruger herinde for at spørge. Stor respekt for det, det mener jeg fandme! Det er super god stil og bedre end bare at springe hovedløst ind i noget, og lad dig ikke skræmme væk af alle de negative svar. De er negative af en MEGET god grund, folk vil dig seriøst bare det bedste.
Men til en anden gang så brug dog for helvede en search engine til at finde frem til dit svar. Dine indlæg udstråler bare åndssvagt meget at du er ALT for ung, uansvarlig og umoden til at rode rundt med sådanne substanser, men det er bare min holdning...

Bare sæt dig godt ind i det, det er helt seriøst ikke legetøj!

Selvom du siger du starter lavt har du INGEN anelse om hvordan den dosis påvirker dig. Det er vidt forskelligt hvordan folk reagerer på psykedeliske substanser. Desuden, specielt med disse substanser er det ikke ensbetydende med at en lavere dosis == en mindre intens oplevelse. Her er det virkelig set & setting der har betydning for din oplevelse.

Læs op, læs op, læs op for helvede! Det er faktisk et fantastisk interessant emne at dykke ned i!:)

Hvis du er så dum at du ikke lytter til folk, så er mine sidste ord:
Trip for guds skyld ikke alene, men kun med folk du virkelig stoler fuldt og fast på og er trygge ved, og lad være med at trippe hvis du ikke er mentalt ovenpå og i et godt sted i livet.
Her er en post jeg skrev til en person der spurgte om råd til et første gangs LSD trip, men det meste af det jeg skrev er stadig meget relevant.
Google har en bedre søgning end den interne søgning på psychedelia.dk, så brug det her link (Uncheck "Also open lmgtfy search engine.") til at søge på relevante keywords
Ellers er https://erowid.org også en god informationskilde.
Og læs godt og grundigt op omkring set og setting og respekter det, det er absolut nødvendigt!

Et vigtigt spørgsmål her til sidst, er du på noget medicin?

Ingen hate, bare sæt farten ned, ro på og sæt dig godt og grundigt ind i de her ting inden du springer ud i noget du ikke aner hvad er. Jeg tør næsten garantere dig at du ikke kommer til at fortryde du ventede et par år, tværtimod! 8)
Du er kun 17 år, du har maaaaaange år endnu så ingen grund til at have så meget fart på selvom det er svært i den alder, stofferne er der stadig om 2, 5 eller 50 år. Ting i livet har konsekvenser, og det kan være svært at sådan virkelig indse det før det er for sent. Ingen grund til at opleve konsekvenserne på egen krop og sind bro. Det er alvor det her, real life shit, respekter det og lev vel :)

Peace out :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2019 21:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2019 19:18
Indlæg: 14
Nå, kan se der ikke skal meget til før folk bliver sure, i skal bare lige vide jeg vidste godt man skulle være i et miljø der er godt og musik kan ændre en trip men kendte bare ikke til ordet setting slap lige af


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2019 21:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
:D jeg tror du misforstår - folk prøver og hjælpe dig til ik og lave de fejltagelser de har begået.
Men du ved bedst selv og ja det gør man som 17 årig, det er sådan det er.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2019 22:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Kasper2144 skrev:
Nå, kan se der ikke skal meget til før folk bliver sure, i skal bare lige vide jeg vidste godt man skulle være i et miljø der er godt og musik kan ændre en trip men kendte bare ikke til ordet setting slap lige af

Der er absolut ingen der er sure her, vi prøver faktisk bare at hjælpe dig, så du ikke kommer galt afsted. Vi så jo helst at du fik en god oplevelse og måske lærte noget af det.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2019 01:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2019 19:18
Indlæg: 14
Shit det kom gang i kommentarende. Jeg kan godt se hvad i alle mener med jeg lyder umoden og jeg ikke har læst op jeg har læst meget op omkring det, og den eneste grund til jeg faktisk lavet en oplæg her ind er fordi jeg lige ville høre/ sikre mig nogle ting, altså dobbelttjekke så jeg er helt sikker. Setting har jeg ikke hørt ført men har læst om det altså ikke hvor det blev kald setting men hvor de bare havde skrevet om det og det var derfor jeg ikke vidste hvad setting betydet men vidste godt at setting var vigtigt.
Nej jeg er ikke på noget medicin jeg er et godt sted i livet hvor jeg er flytter hjemme fra d 1 og har læreplads og igang med uddanelse så på den konto har jeg det sku fint. Grunden til jeg vil prøve det er ren nysgerrighed jeg har altid haft en kæmpe nysgerrighed for stoffer og har altid tænkt hvordan mon det føltes at være på det der stof hvad al hypen omkring det. Jeg har prøvet en del andre stoffer og kan se hvad folk syntes er fedt ved det og hvorfor de bliver afhængning men så meget er jeg slet ikke fascineret af det.

Så grunden til jeg ikke vil vente men nok bliver nød til det er ren nysgerrighed det lyder umoden og det er det måske også men ja ved sku ikke rigtig hvad jeg skal sige til det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2019 22:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Du skriver du flytter hjemmefra snart, er der en bestemt årsag til det? Det er lidt tidligt at flytte hjemmefra som 17 årig, men ikke unormalt, så det kan jo selvfølgelig være det bare lige passer ind i dit liv / din skole.
Men hvis du har en lidt ærgerlig hverdag hos dine forældre e.l. er det i hvert fald lige noget at tænke over også. :)

Det er godt du lige dobbelt tjekker og gør dig selv så sikker som muligt.
Alle vil dig sgu bare det bedste, jeg ventede til jeg var 20 eller 21 med at prøve svampe, fordi folk herinde skrev til 17 årige mig, at det var en dum ide.
Alligevel var jeg ikke klar til turen jeg kom på, sådan rent mentalt. Så hele perioden er meget fuzzy for mig, da det lige var dråben der udløste angst, panik anfald og depression.

Du er nysgerrig på livet og alt det. Fedt nok.
Jeg håber alligevel folk herinde har fået startet nogle tanker hos dig, så du genoverejer eller at du i hvert fald er klar over det er med en vis indsats at du prøver det.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2019 18:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 aug 2019 19:18
Indlæg: 14
100 % jeg har genovervejet det efter at folk har skrevet her inde , men jeg vil dog ikke sige nej hvis jeg får muligheden uden at selv søge efter det. Ja jeg har haft nogle problemer med min mors kæreste og hende men det ikke noget der går mig på mere efter jeg er flyttet alene så det lige som om det går meget bedre


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team