Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2019 19:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
T-1337 skrev:
spaffeh skrev:
Var der ikke et studie, som påviste noget med, at 5-HT receptoren var på overarbejde når folk microdosede? Jeg kan hverken huske, hvor studiet var fra, eller hvad konklusionen var.
Men der er nok ikke meget forskning i det, til at du kan få réelle svar. Jeg ville lave en cost-benefit analyse og så huske mig selv på, at jeg rent faktisk påvirker mine receptorer rigtig ofte ved at gøre det hver tredje-fjerde dag.
Mængden er jo ikke stor, men hjernen er stadig ret sensitiv... glhf


Der er/var spekulationer om hvorvidt microdosing af LSD kan forårsage alvorlige hjerteproblemer.
Jeg ved ikke om der er kommet nye studier siden, og om de også tager højde for psilocybin.


Tak!

Hindbærroulade: om det bliver klarlagt inden for få år er svært at sige. Jeg ville selv tvivle på det, men i takt med at der kommer mere forskning, kan vi jo kun håbe.
Lad os vide hvordan det går med projektet.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 19:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har ikke flere svampe tilbage, men det gik glimrende :)
Jeg fik rodet lidt op i hovedet, og vaerdsaetter nu de smaa ting meget mere.
Kvittet alkohol, tobak og hash. Det har jeg gjort foer, men denne gang tror jeg, at det er alvor.
Der skal aldrig mere taendes op i en joint, en cigaret eller drikkes alkohol. Ikke engang en specialoel eller en fin vin. Jeg har en tendens til at misbruge stofferne, og jeg klarer mig fint uden indtil videre.

Nu skal den bare staa paa personlig udvikling, motion, viden og sund kost. Saa maaske et svampetrip i ny og nae for at minde mig selv om, hvad der er vigtigt her i livet :)


Jeg har det bedre end nogensinde foer. Ogsaa selvom jeg giver den gas i NH, men det er nu altsaa delvis spas + hvis der er noget, der gaar mig paa, er det rarere at saette ord paa det, end at braende inde med det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 21:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder dejligt hindbær - ja det er en erkendelse at man er misbruger og ikke kan nyde en genstand jeg er selv kommet frem til det samme. Belært af tidligere forsøg ka jeg se det ender i misbrug hvergang. Jeg ka ikke engang spise et stykke chokolade uden at hele pladen skal kværnes. Slik, chip osv vækker misbrugeren jeg stopper når der ik er mere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2019 22:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Sweet. Så skal du bare til at dyrke dine hobbyer for fuld smadder. Engage, engage, engage!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2019 13:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Mediterer du egentlig?

IMO er en daglig meditationpraksis fuldstændig nødvendig, hvis de erkendelser, man gør sig i en bevisthedsudvidet tilstand, skal gøre en forskel i ens hverdagsliv. Det er uundgåeligt at miste bevisthed og fokus og synke tilbage i gamle mønstre, hvis man ikke jævnligt kommer i kontakt med sin bevidsthed. Det kan man gøre gennem meditation. Meditation og et trip har i sin essens samme formål og samme virkning.

Hvis du synes, det lyder lidt woo woo-agtigt, så vid, at der allerede er masser af forskning, der dokumenterer meditations virkning, og at de neurologer osv., der i øjeblikket forsker i at bruge psykedelika til behandling af depressive patienter, bruger meditation som en helt central del af integrationen. Hvis du læser nogle buddhistiske klassikere vil du også opdage, at de opdagelser, store meditationslærere har gjort om egoet/sindet er fuldstændig på linje med de ting, vi hører fra folk, der tripper.

Jeg selv stoppede langsomt og helt naturligt med at drikke, ryge (efter 12 år), tage stimulanser og misbruge cannabis (og en endeløs række af andre dårlige vaner) og er grundlæggende blevet et meget gladere menneske, efter jeg for fire år siden begyndte en daglig praksis. Det var ikke noget, jeg prøvede at stoppe med, det skete naturligt. Og det er kun de mere håndgribelige ting, jeg nævner her.

Psykedeliske trips har givet mig erkendelser, som måske har ændret mit livssyn og givet mig en intellektuel forståelse for egoet og sindet, men meditation lærer mig at opleve og dermed leve de erkendelser i hverdag. Der er en stor forskel på de to ting.

Meditation er meget simpelt, men ikke nødvendigvis let. Men selvom det er noget, man bygger langsomt op, vil som regel mærke klare forandringer allerede fra første gang. Mit eget råd er at starte med 10 min om dagen, hvis du aldrig har prøvet det før, og brug Headspace-appen som guide. Man kan mene, hvad man vil, om en meditationsapp, men jeg vil ikke sige så meget andet end: prøv den selv og se. Guiden er legit - en tidligere tibetansk munk.

Jeg bringer det op, fordi din sidste kommentar her samt din OP får det til at lyde som om, at du oplever det samme, som så mange andre, der eksperimenterer med psykedelika, gør - og som de forskere, der i øjeblikket tester svampe af på depressive patienter, også har bemærket: Eftervirkningen af et trip varer ikke evigt, uanset hvor dybe og signifikante ens erkendelser under trippet er. Man kan komme ud på den anden side og tænke "det var dråben, nu siger jeg mit arbejde op og stopper med at ryge" - men hvis man ikke er opmærksom på ens tanker og følelsers indflydelse i ens hverdagsliv, vil man som regel glide tilbage igen. Der mener jeg personligt, at en daglig meditationspraksis er væsentlig mere praktisk og brugbar på den længere bane end at tage trip på trip på trip. Og så kan du gøre det når som helst, hvor som helst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2019 17:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Det lyder bestemt ikke tosset. Jeg har tidligere haft en daglig meditationspraksis, men det ligger efterhaanden nogle aar tilbage.
Jeg mediterer dog stadig indimellem, omend det er ganske kort tid ad gangen og sjaeldent. Jeg vil helt sikkert proeve at tage daglig meditation op igen efter at have laest dit indlaeg.
Om jeg kan naa samme stadie og erkendelser gennem meditation som et psilocybin-trip, er jeg nu ikke helt sikker paa.

Det er nu 3 uger siden, at jeg stoppede med at ryge og drikke, selvom jeg bliver tilbudt det dagligt. I gaar var der endda rig mulighed for at ryge cannabis, men jeg havde ikke engang den mindste lyst. Det var endda selvom, at jeg var ufattelig stresset og aengstelig over at have mistet mit eneste betalingskort i Asien. I stedet for at glo ned i en flaske eller taende op i en spliff, fandt jeg en loesning paa mit problem.

Jeg er efterhaanden ved at vaere sikker paa, at jeg er faerdig for bestandigt med at ryge, drikke og eksperimentere med rusmidler - undtagen entheogener under de rette forhold :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2020 19:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
Hindbaerroulade skrev:
Det lyder bestemt ikke tosset. Jeg har tidligere haft en daglig meditationspraksis, men det ligger efterhaanden nogle aar tilbage.
Jeg mediterer dog stadig indimellem, omend det er ganske kort tid ad gangen og sjaeldent. Jeg vil helt sikkert proeve at tage daglig meditation op igen efter at have laest dit indlaeg.
Om jeg kan naa samme stadie og erkendelser gennem meditation som et psilocybin-trip, er jeg nu ikke helt sikker paa.

Det er nu 3 uger siden, at jeg stoppede med at ryge og drikke, selvom jeg bliver tilbudt det dagligt. I gaar var der endda rig mulighed for at ryge cannabis, men jeg havde ikke engang den mindste lyst. Det var endda selvom, at jeg var ufattelig stresset og aengstelig over at have mistet mit eneste betalingskort i Asien. I stedet for at glo ned i en flaske eller taende op i en spliff, fandt jeg en loesning paa mit problem.

Jeg er efterhaanden ved at vaere sikker paa, at jeg er faerdig for bestandigt med at ryge, drikke og eksperimentere med rusmidler - undtagen entheogener under de rette forhold :)


hvordan går det idag ? holder du dig stadig fra det ? jeg lige lidt nyskæring her :)
jeg har selv trippet en del efter hånden og jeg har altid været glad for at drikker har røget en del år men efter jeg begyndt at trippe et par gange om året så har jeg mistet lysten til at drikke mig fuld helt jeg nyder gerne en øl eller vin men når jeg begynder at kunne mærke det så forsvinder lysten til at indtage mere af det som jeg hælder resten ud og tager vand eller saft eller så noget efter sidste gang blev jeg såden helt ej nu må jeg se og gøre noget ved de cigaretter men da jeg så er en hidsig saten vil jeg ikke lige lade det gå ud over mine kolegaer med at stoppe bart så for nu bruger jeg snus til jeg er klar til at smide det også. det skal lige siges jeg før jeg gjorde det tog eller muligheder for at få en barnnert så længe jeg kunne passe mit job og (har dog sjældent drukket i hverdage) :peace:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team