Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 10:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 okt 2021 17:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2021 15:28
Indlæg: 5
Jeg er ny på siden, og kunne godt bruge hjælp og tips til at finde SN i Odense, så tænkte jeg kunne starte en ny tråd, hvis andre også kunne bruge en hånd :)

Jeg har været ude flere gange ved golfbanen og på random marker, men har endnu ikke haft held.

Hvis der er nogen med specifikke tips, eller som kunne tænke sig at tage på "jagt" sammen med mig, ville jeg blive glad :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2021 19:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
En god idé er at tjekke svampeatlas for tidligere steder og scoute dem ud på maps for at se om marken stadig er tilgængelig og ikke er tilgroet. Det kan skifte med årstiden og datoen satelitbillederne er fra men det er et godt værktøj til at finde lokationer, bare gå efter så lavt græsset græs du kan finde ved at zoome ind og lav en liste og en rute på din tur med flere steder indtil du støder på nogle. Lav et sceenshot af din lokation så du husker stedet på marken da de ofte kommer igen ad flere omgange så du kan komme tilbage og finde de nye f.eks. hvis det har regnet og de er nær usynlige.

Bor i København så kan desværre ikke hjælpe dig med steder osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2021 08:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2021 15:28
Indlæg: 5
1000 tak for svar! Problemet er, at folk ikke er så villige til at dele på Fyn :D
På svampe atlas er der 2 på hele Fyn, i Ringe. Og jeg tænker bare, at der da må være flere steder og tættere på ;)

Jeg kunne finde et tidligere opslag med en anden bruger fra Odense, som ikke ville sige hvor hun fandt, fordi hun ville have de steder for sig selv, men anbefalede golfbanerene. Så der har jeg været flere gange, men uden held. Enten fordi de ikke er der, eller fordi jeg ikke kan finde ud af at finde dem (hvilket er MEGET muligt) :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2021 16:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2009 22:17
Indlæg: 94
Her er det i de orange og grønne områder du kan kigge: https://imgur.com/6GkFJr7

Kort taget fra https://arealinformation.miljoeportal.d ... 901bb0a7f9

Der er i øvrigt masser af overdrev på Fyns hoved og ved Vissenbjerg.

Held og lykke :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2021 09:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2021 15:28
Indlæg: 5
Uuuh, det vil jeg prøve af! 1000 tak!

Det er korrekt at det burde være nu her, de er til at finde, ikke?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2021 13:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2009 22:17
Indlæg: 94
Fifi skrev:
Uuuh, det vil jeg prøve af! 1000 tak!

Det er korrekt at det burde være nu her, de er til at finde, ikke?


Jo, det er korrekt, men ingen garanti. Altid en god idé at lære dem grundigt at kende inden man tager ud, de bliver en del nemmere at finde når man ved hvad man leder efter. Husk også at de sagtens kan være der på et lille hjørne af marken, men ikke resten. Så nogle gange skal man have lidt tålmodighed. Den første er altid den sværeste at finde.

Her finder du både en quiz og et billede, der er gode at øve sig på: viewtopic.php?f=2&t=46178&start=40


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2021 08:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 150
Geografisk sted: Fyen
dyr skrev:
Der er i øvrigt masser af overdrev på Fyns hoved og ved Vissenbjerg.


Vissenbjerg er nederen i år. Ledte 6 timer i går der var intet

Prøver Odense NØ i morgen :D

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2021 21:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2021 15:28
Indlæg: 5
MuffDiver skrev:
Prøver Odense NØ i morgen

Havde du held? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2021 21:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 150
Geografisk sted: Fyen
Fifi skrev:
MuffDiver skrev:
Prøver Odense NØ i morgen

Havde du held? :D

Desværre ikke. Var ude i nogle gode komarker et par timer, men tror vejret havde været for tørt for der var simpelthen ikke en eneste svamp at finde. Men det ligner klart et sted der ville være rigtig godt med mere regn.

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2021 12:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ringe golfbane har været givende for år tilbage, hvis du finder nogen der må du gerne skrive en PB med headsup om at den stadig funker.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2021 19:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2005 19:15
Indlæg: 1331
Geografisk sted: Neogen
Når/Hvis i finder nogen, så husk ikke at blive grådig og plukke området tørt. Det kan være du tænker "Der er sikkert en masse endnu, som jeg ikke har fundet". Så kommer den næste og gør det samme. Også går der ikke mange sæsoner før man ikke finder dem igen.

En gammel makker, der boede på sydfyn, tilbage i 70'erne og 80'erne, fortalte hvordan at Svanninge Bakker var fyldt med spids nøgenhat. Og alle tog ud for at finde dem. Det resulterede i at de næsten er umulige at finde nu fordi folk blev grådige. De kunne sælges og give en god indtjening til folk over i KBH.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2021 19:50 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Ja vi har os plukket marker i stykker især den første guld mark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2022 14:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 sep 2022 14:47
Indlæg: 2
dyr skrev:
Her er det i de orange og grønne områder du kan kigge: https://imgur.com/6GkFJr7

Kort taget fra https://arealinformation.miljoeportal.d ... 901bb0a7f9

Der er i øvrigt masser af overdrev på Fyns hoved og ved Vissenbjerg.

Held og lykke :)


Vil man også kunne finde dem på de gul markerede områder?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2022 20:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2009 22:17
Indlæg: 94
lilsebi skrev:
dyr skrev:
Her er det i de orange og grønne områder du kan kigge: https://imgur.com/6GkFJr7

Kort taget fra https://arealinformation.miljoeportal.d ... 901bb0a7f9

Der er i øvrigt masser af overdrev på Fyns hoved og ved Vissenbjerg.

Held og lykke :)


Vil man også kunne finde dem på de gul markerede områder?


Ja, gul eller orange, afhængigt af øjnene der ser:

Billede

Det er dog ikke alle overdrev der er gode og heller ikke alle enge, så man skal stadig ud og lede. Det giver bare nogle idéer til hvor man kan lede. :)
Jeg har selv haft mest held i de grønne områder, de gule/orange er tit alt for nedgnavede eller helt trampet op af dyr. Det varierer dog en del.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2022 08:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2021 15:28
Indlæg: 5
Jeg vil stadig rigtig gerne finde, og har endnu ikke prøvet. Kunne der være interesse for, at vi laver en fællestur ud i det grønne? Og hvis vi er heldige at få en rutineret med, så vi kan lære at finde dem?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2022 14:18 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Da jeg boede i Odense, for efterhånden en del år siden, fandt jeg en hel del på græsarealet overfor Fåborgvej 233.
Jeg kan dog se på google street view, at der er blevet lavet en vej midt i det hele, så det er ikke sikker de er der endnu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2023 14:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 nov 2023 13:54
Indlæg: 2
Fifi skrev:
Jeg vil stadig rigtig gerne finde, og har endnu ikke prøvet. Kunne der være interesse for, at vi laver en fællestur ud i det grønne? Og hvis vi er heldige at få en rutineret med, så vi kan lære at finde dem?



fandt du nogensinde nogle?
jeg er selv fra odense og har forsøgt at finde nogle i 3 år


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2023 17:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 150
Geografisk sted: Fyen
Odenseaner her, jeg har aldrig haft noget held indenfor byskiltet. Jeg plejer at rejse lidt rundt for at samle. Tror det er ret sandsynligt, at der findes nogle gode spots i byen, men jeg har ikke fundet dem endnu. Jeg er fresh på at tage en lille tur rundt i byen med nogle andre medlemmer herinde fra til næste år, hvis det skulle være? Har en lang, lang liste over potentielle spots jeg ikke har fået tjekket endnu.

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2023 20:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 nov 2023 13:54
Indlæg: 2
MuffDiver skrev:
Odenseaner her, jeg har aldrig haft noget held indenfor byskiltet. Jeg plejer at rejse lidt rundt for at samle. Tror det er ret sandsynligt, at der findes nogle gode spots i byen, men jeg har ikke fundet dem endnu. Jeg er fresh på at tage en lille tur rundt i byen med nogle andre medlemmer herinde fra til næste år, hvis det skulle være? Har en lang, lang liste over potentielle spots jeg ikke har fået tjekket endnu.


jeg er frisk på en tur ud i det fri :lol:
men tror du at det er håbløst at tage ud og kigge indtil der kommer nattefrost?
har endu ikke opgivet håbet helt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2023 20:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 150
Geografisk sted: Fyen
Det har værest det koldeste, vådeste, mest lortede efterår i 1000 år. Alle markerne er oversvømmede og sumpede, og vejret er utåleligt nederen at befinde sig i. Plus der er virkelig ikke særligt mange svampe. Så jeg venter personligt til næste år med at prøve igen

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team