Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 23:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 okt 2023 19:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 153
Geografisk sted: Fyen
Heyo Psych
Har nu samlet i et par år, og har i alt prøvet at spise Spids Nøgenhat 3 gange, men har lidt svært ved at ramme doseringen synes jeg...
Første gang var 1g tørret - 'trippede' ikke rigtig, havde lidt visuelle effekter men følte ikke jeg brød igennem overhovedet
Anden gang var 1.5g tørret - lidt kraftigere virkning, grineflip, men følte mig stadigvæk helt fungerende, bare med lidt visuelle forstyrrelser
Tredje gang var 8 friske spids nøgenhat direkte fra marken. Der følte jeg en krops-skæv og fik det egentlig virkelig dejligt, men på ingen måde et "trip"

Hvad ville i anbefale for en dosis, hvis jeg gerne ville have et virkelig intenst trip? Altså, et hvor man bare bliver slynget ud i space... jeg havde tænkt mig at næste gang skulle være cirka 3g tør, eller hvad der svarer til sådan 50-80 tørrede SN, men er også lidt nervøs for at overgøre det. Mvh MD

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2023 21:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Hvis du ikke har anden erfaring med psykedeliske substanser end dine 3 små svampetrips, ville jeg træde lidt varsomt.
Potensen af svampe kan variere enormt meget, og selv vejer jeg af den grund aldrig mine trips af, men doserer på øjemål og gerne løbende under trippet med op til flere redoseringer.
Tolerancen stiger dog øjeblikket fra man har indtaget første dosis, og det kræver, at man villig til at ofre en del svampe ved at dosere på den måde. Det gør dog, at man selv kan styre intensiteten uden at gå for langt.

Dog vil jeg anbefale 2 gram tørret svampe, når nu 1,5 gram ikke var nok. Det burde give den fulde psykedeliske oplevelse, uden at du er helt væk. Indtag dem på nogenlunde tom mave og redoser eventuelt med 1 gram efter minimum 1½ time.

Vil man erfare livagtige hallucinationer og total sammensmeltning med universet, skal man nok op i 5+ gram - den "heroiske dosis".
Her anbefales det, at man ligger ned i et mørkelagt rum og stilhed og med en god tripsitter ved hånden. Ikke noget for begyndere og kan være enormt overvældende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2023 07:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 153
Geografisk sted: Fyen
Hindbaerroulade skrev:
Hvis du ikke har anden erfaring med psykedeliske substanser end dine 3 små svampetrips, ville jeg træde lidt varsomt.


Jeg har haft et rimelig kraftigt LSD trip før, også. Det styrede jeg fint, så det er nok hvad jeg ville bruge som pejlemærke...
2.5 er måske en bedre idé. Men har ikke lyst til at føle det er en fuser igen, og "spilde" en del svampe på det

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2023 18:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 153
Geografisk sted: Fyen
Bump

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2023 20:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Er ret enig i Hindbærs overvejelser. 2 gram spids nøgenhat skulle altså gerne give en fornemmelse for, hvad et trip handler om - med det forbehold, at potens selvfølgelig kan svinge. :D Hvis det også viser sig at være for lidt, kan du jo tage mere næste gang. Det er bedre at tage for lidt end for meget, især som forholdsvis grøn i det psykedeliske.

Når det er sagt, kan intet forberede dig på en gennembrudsoplevelse på en heroisk dose. Det er en livsforandrende oplevelse og virkelig ikke noget at tage let på. Hvis det er det, du søger, bør du forberede godt og sørge for gode omgivelser og omstændigheder, dvs. find et godt sted og tidspunkt at trippe og find en erfaren tripsitter som Hindbær også nævner. Hvis der sker nogle ting omkring tiden op til trippet, der gør du ikke er i det idéelle mindset, så er det bedre at udskyde. Du bør også allerede overveje, hvordan du vil bearbejde oplevelsen bagefter. Du kan fx. finde en professionel, der tilbyder integrationsforløb (nogle psykologer er begyndt at gøre det), kontakt vedkommende forud for trippet og tag en uforpligtende samtale hvor du reflekterer over, hvad det er du søger i at udsætte dig selv for sådan en begivenhed.

Det lyder måske gammelklogt, de ting jeg siger, men det er jo fordi jeg/vi selv har været skudt af sted i den psykedeliske kanon og ved, at det er tunge skyts vi har med at gøre. :mrgreen: Jeg synes det er lidt tvetydigt, hvad det er du søger i svampene ud fra dit indlæg. Først får jeg indtryk af, at du ikke mener du egentlig har haft en rigtig fornemmelse for hvad et svampetrip er pga. impotente sager, og det er det, du gerne vil råde bod på. Men til sidst i indlægget giver du så udtryk for ønsket om at blive sendt til space, med dine egne ord “noget virkelig intenst”. Kan du sige noget mere om det?

Ift. at overføre triperfaringer fra LSD til svampe.. der er selvfølgelig et overlap, men man skal huske, at det er to forskellige stoffer, og svampe kan efter min erfaring være lumske, især hvis man kommer med nogle LSD trips i baggagen og føler sig modig. Der er noget om den vending, der går igen på de engelsksprogede fora som shroomery og bluelight “On LSD, you are the driver - On mushrooms, you are the passenger”. Noget af det har med body feel at gøre, men også headspacet/mindfucket. Et psilocybintrip kan tage nogle uventede, dybe og mørke drejninger, det kan virkelig tage røven på dig.

(Dermed selvfølgelig ikke sagt, at det samme ikke skulle være gældende for LSD. Et af mine mest udfordrende trips var på en 10-strip).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2023 21:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 153
Geografisk sted: Fyen
Altså, det jeg mener er, at jeg følte mig lidt afvist i døren de sidste par gange. Det har måske været fordi svampene havde ligget et halvt års tid, eller også synes de bare ikke jeg var klar på det tidspunkt. Jeg følte på ingen måde at jeg brød igennem, jeg havde klart stadig to ben på jorden, kun lidt summen i hovedet og nogle lette visuals, men jeg skulle virkelig fokusere på det.
Jeg er på ingen måde ude efter at prøve kræfter med en decideret heroic dose, men til gengæld gider jeg virkelig heller ikke endnu en fuser.

Mit 'formål' med trippet, hvis man kan sige det, er at få en hyggelig rundvisning i den verden, der er på den anden side af glasset. Mest som et kuriosum, en forlystelse, ikke med nogen mission i sinde, men bare for at se hvor det tager mig hen. Jeg kunne måske også godt tænke mig at sidde og tegne og lave nogle andre kreative ting i mens, men hvis det bliver for vildt kan jeg altid lægge mig over på sengen jo.

Efter de andre psykedeliske oplevelser jeg har haft, har jeg virkelig fået blod på tanden og vil gerne se hvad det *virkelig* handler om på nøgenhatte.
Under en tur på 100ug meget ren LSD opnåede jeg hvad psychonautwiki kalder "level 3" egodød, og havde dybe visuals, hvor jeg nærmest ikke kunne se to meter frem for fraktaler og mønstre. Dog var jeg mest i party-humør og fik ikke just nogen spirituel oplevelse ud af det, mest af alt bare "fuck hvor er jeg basket" :eyes: meeeen det var nok også fordi jeg ikke havde forberedt mig overhovedet (blev tilbudt et frimærke til en gadefest og tog det på bussen hjem fra byen, dumt i know.) Dog ville jeg betegne det som en positiv oplevelse.
På 0.15g ketamin fik jeg gravet mig ned i et virkelig fucking dybt k-hole, men det jeg nød jeg. Man kan selfølgelig heller ikke rigtig kæmpe imod, fordi man er så lammet...
MDMA har også taget røven på mit et par gange og pludselig haft meget kraftige psykedeliske virkninger med visuals hvor hele lokalet nærmest pulserede, og hvor jeg så guldstøv og stjerner flyve gennem luften.
Det eneste der rigtig har skuffet endnu, var svampene. Det er derfor jeg vil være helt sikker på at tage nok denne gang, til jeg ikke sidder bagefter og tænker "øv, det måtte godt have været vildere" :)

Et par gange på diverse substanser har jeg kort dyppet tæerne i hvad de fleste ville betegne som et "badtrip", altså hvor mine visuals tog en meget dyster drejning, med forvredne ansigter, dæmoners porte, og en generel følelse af mild noia. Alle gangene har jeg dog taget det i nogenlunde stiv arm, og bare set det som en del af oplevelsen. Det er for det meste gået i sig selv inden for 5-15 minutter og det er ikke noget jeg rigtig har tænkt over siden. Jeg er ikke som sådan nervøs for et bad trip.

Jeg føler mig generelt godt mentalt forberedt på et solidt balltrip, set and setting er helt i top, har min dejlige kæreste som er erfaren tripsitter og en lejlighed fyldt med masser af farvet lys og flotte billeder og planter at kigge på. Er et stabilt sted i livet mht. indkomst og bolig, så ingen alt for store bekymringer der hænger over hovedet heller.

Jeg tænker at cirka 2.5g er den dosis jeg vil prøve med. Med mindre i virkelig mener at 2g kan gøre det :)

Nu skal jeg bare lige have samlet dem først... har kun 0.8g indtil videre i år :|

MD

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team