Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 02:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Udendørs
Medlem

Geografisk sted: Mars
Er der nogen der har erfaringer med at dyrke svampe udendørs under vores himmelstrøg (før det var ulovligt naturligtvis). Hvis i plantede om foråret, spirede de så om efteråret ? Hvilken art brgte i, og hvilke medier ??
Har i evt. ref. til folk der har prøvet i et lignende klima ?

rgds.

/Dr_Frank

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kan nok lade sig gøre, men kan jo umuligt blive sterilt og temp., luftfugtighed osv. er meget sværere at styre så vil tro at udbyttet vil blive større ved indendørs dyrkning.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Uden at have læst alt for meget om det, eller egt selv prøvet det, så er jeg kommet frem til, at hawaii ikke skulle være umulige at dyrke udendørs. På vore himmelstrøg skal de vist plantes om sommeren, er ikke helt sikker...
Men det er da helt sikkert noget, der er værd at undersøge!
Jeg har da selv gået med tanken, men har travlt nok med alt muligt andet for tiden...

Titel:
Dedikeret medlem

Man kan jo finde spidsnøgen hat på vore marker i landet, så de kan vist også gro på "kunstige" opdyrket forhold i din egen have

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
sorn skrev:
Man kan jo finde spidsnøgen hat på vore marker i landet, så de kan vist også gro på "kunstige" opdyrket forhold i din egen have
Problemet er at skaffe sporer til dem, har aldrig hørt/læst om at det skulle være let.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
hrrm, ikke for at være uhøflig eller noget, men UTFSE

Der er godt nok ikke det vilde info, men det har været oppe et par gange før. Se f.eks.:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=1063

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=1154

Titel:
Man kan sagtens dyrke udendørs i DK, men det kræver en masse arbejde som alt andet og det skal passes i flere sersoner for at det bliver rigtig godt.

Jeg fik lige den her guide tilsendt pr. mail til morgen, ved ikke om det er forfatteren selv der har mailet den til mig eller om det bare er en der har fundet den og syndtes at den skulde vi/i se.

growing psilocybe azurescens

Angåne at dyrke spids nøgenhat, selvfølig kan man dyrke dem det er bare mega svært. Jeg har ikke selv forsøgt mig, men kender folk der har dog uden det store held. De er temelig sarte og meget svære at styre så videt jeg har fået fortalt.´

MVH
Piercer :twisted:

PS. Husk at læse disclaimeren - det er ulovligt at dyrke psilocybin svampe i DK :evil:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Piercer skrev:
Man kan sagtens dyrke udendørs i DK, men det kræver en masse arbejde som alt andet og det skal passes i flere sersoner for at det bliver rigtig godt.

Jeg fik lige den her guide tilsendt pr. mail til morgen, ved ikke om det er forfatteren selv der har mailet den til mig eller om det bare er en der har fundet den og syndtes at den skulde vi/i se....

Sjovt den har vi også lige fået hos cmc :wink:
http://mushroom.dk/pdf/growing-psilocybe-azurescens.pdf

Det er da noget man kan anbefale hvis man er så heldig at have lidt have 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]