Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Okay, nu er de første svampe begyndt at komme frem i mit growkit, og der er en masse små knobber rundt omkring, som også er lidt store med brune toppe.

Der er bare ét problem: Ca 3 cm i den modsatte side langs growkittet vokser der INTET, der ligger bare mug. Og så er kittet meget lidt blåt rundt omkring (men det er ikke specielt meget).

Er det meget normalt at det bliver blåt? Og er det normalt, at der ikke vokser noget i 2-3 cm i bredden og ellers hele vejen langs kittet? Der er utrolig mange svampe på de andre steder. :?

/Edit: Det skal lige tilføjes, at der også er noget blåt på de områder, hvor svampene vokser i store mængder... på et par af dem er det der blåtte noget også... :cry:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Har lige lavet en lidt bedre beskrivelse af lortet:
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... o=&fpart=1

Håber jeg kan få svar der eller her af en eller anden erfaren grower =/

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg har for nyligt høstet en growkit fra azarius, og der kom svampene kun op i siderne. Der var slet ikke nogen svampe der kom frem i midten af boksen men jeg syntes ikke at der blev blåligt sådan som du beskriver det. Jeg tror simpelthen at man skal gøre som de skriver på azarius hjemmeside og virkelig sørge for at holde det så sterilt som muligt, og dette er jo ikke altid helt nemt. Vores groxkits må være blevet udsat for usterile omgivelser.

Iøvrigt syntes jeg ikke at mine svampe var så potente, jeg åd hele høsten (ca 20-25 g) over to døgn uden at komme op og trippe sønderligt meget. Dette kan dog godt være p.g.a min fremgangs måde da jeg var meget forsigtig da jeg ikke har ædt så nogle ting her i over halvandet år og aldrig eksperimenteret sønderligt meget med sådan nogle sager her (har dog altid været skide-interesseret i det), og de oplevelser jeg havde med svampe da jeg prøvede dem nogle gange for 2 -1 1/2 år siden var gennemgående dårlige. Dette har jeg fundet ud af simpelthen var fordi jeg ikke var klar til at håndtere den tilstand jeg kom i når jeg tog svampene og jeg hver gang blev skidebange når virkningen kom. Denne gang her satte jeg tog dage af til eksperimentet og spiste lidt hele tiden og jeg tror at jeg til sidst var imun over for psilocybinen ligesom du selv skriver det i en af dine svamperapporter hvor du lige havde trippet nogle dage for inden. Jeg afsluttede nemlig med at æde en 5-8 g tørrede mexier og jeg fik da en effekt men den var ikke synderlig stor...

Det der med at der er blevet blåligt ude i siderne kan det evt. have noget at gøre med at der ikke er fugtigt nok i siderne, synes nemlig at min growkit osse ser lidt blålig ud nu efter jeg har høstet og jeg ikke har sprayet med forstøver da jeg umuligvis vil kunne komme til at høste flere gange. Håber du kunne bruge mit svar til noget....

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg har fundet ud af det... det er simpelthen fugtigheden.

På shroomery.org (link i min anden post) diskuterer jeg det med en... han siger at jeg skal sætte fugtigheden helt op i vejret i noget tid, og lige sprøjte med en vandforstøver et par gange om dagen.

Jeg har sprøjtet dem 2 gange idag og lavet kogt vand til gryden 4 gange nu... altså hvor jeg smider kogt vand ned i gryden ved kittet, køler det lidt af med lidt koldt vand (der skal stadig være lidt damp, eller ca 40 grader celcius), ligger kittet på vandet og lukker helt for luft.

Denne metode sætter fugtigheden voldsomt op på få minutter, og de blålige farver forsvinder i løbet af nogle timer.

Jeg er lidt usikker på om det er svampe jeg kan se på det område, hvor der ikke vokser noget - men det finder jeg ud af om en dag eller to, fordi kittet er simpelthen bombarderet med svampe over det hele. Ude i siderne, under kittet, i hjørnerne, i hullerne ude i siderne, og en del på midten... der er lige det areal på 16cm x 2-3cm hvor der ikke vosker noget - men jeg er sikker på at det vil komme, hvis jeg holder fugtigheden oppe på den måde :)

Og tror de bliver meget høje, de svampe... så jeg skal skifte gryden ud med en anden beholder, som er høj nok. Der smutter jeg lige forbi Silvan i morgen og ser på hvad de har af plastik-beholdere.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
->Bonghovedet, hvis der kun kommer svampe i siden tror jeg det tyder på at luftfugtigheden er for lav (så der kun er fugtigt nok i mellemrummet mellem plastikbeholderen og kittet).

->Ali, tror du ikke du skal passe på med ikke at lave det for fugtigt så længe der er friske svampe. De ka vel godt risikere at rådne?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@acidDreamer: Selvfølgelig... problemet er bare, at kittet har stået i en uge i et meget tørt klima... så jeg er nødt til at bruge denne metode et par dage, så jeg kan få skaden udryddet.

Efter et par dage skal jeg ned til normal fugtighed (det er lidt svært at operere med så sent, men jeg må lære at mine fejl til næste grow).

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Ali

God post! Jeg glæder mig til at se billeder... ... ?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Andreas/Saiko-Pod skrev:
@Ali

God post! Jeg glæder mig til at se billeder... ... ?

Jeg håber på at jeg kan få taget nogle... en ven kommer over til mig i aften, og han har lige et kamera med - så må jeg lige låne det et øjeblik og tage nogle billeder af kittet.

Når svampene er vokset, skal jeg nok lige tage et par billeder til... jeg så på kittet her i morges, og det så rigtig godt ud! Den første svamp er begyndt at vokse på det øde område - lidt positivt er det :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kbh
ali nu husker du at tage spore print ik :wink:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

undoit skrev:
ali nu husker du at tage spore print ik :wink:

gid jeg havde skills nok :D jeg har hverken udstyr eller viden om det - noname snakkede om at komme ud til mig her snart og lave nogle til sig selv og til mig af de svampe her...

tror lige jeg skal se hvordan han gør, og lige se om jeg selv kan finde ud af at benytte de prints - for så har jeg jo nærmest et evigt høst af svampe ;)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg har lige fået taget de værste billeder... de er simpelthen så dårlige, men det er bedre end ingenting. Skal lige ha fat i et bedre kamera. Men her er så mine små venner :)

I har ikke mulighed for at se de næsten udryddede blå arealer pga kvaliteten, men i kan se den tomme side, hvor de befinder sig. Der er ved at vokse meget små svampe op på de områder:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har du overvejet at putte vand i bunden af den store kasse og så sætte det hele op af en radiator eller lignende? self ikke på fuld blus, men stadig burde det kunne sætte luftfugtigheden kraftigt op!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Så vidt jeg har hørt fra Ali så er der vand i bunden af den store kasse, tror bare det er svært at se på billederne...

Det er vist ik så godt endda at sætte kassen på en radiator, sæføli skriver du ik på fuld blus, men alligevel... Iflg shroomery er det en generel misforståelse at de skal have det varmt.
Selv har jeg ik haft problem med at luftfugtigheden blev for lav, så længe der bare er(næsten helt) lukket for kassen og den står ved stuetemperatur.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Dr-D, hvis du studerer billederne nærmere, så kan du se at der er vand i bunden... 3,2cm vand for at være helt præcis (med kittet i, selvf.) :)

Og jeg tør ikke sætte det op ved en radiator... jeg har meget varme på inde ved mig, det burde være godt nok. Og for at sætte fugtigheden op, så skifter jeg vandet ud i kassen hver dag med 1 gryde fyldt med kogende vand og 2 tilsvarende gryder med koldt vand. Gennemsnitstemperaturen for denne blanding er ca 30-40 grader celcius. Jeg slutter af med at sprøjte lidt vand på svampene med en forstøver, og så lukker jeg helt for kassen.

Efter få minutter, kan man se at der er fuld gang i fugtigheden. Det kan du også se på kassen, og denne metode har faktisk reddet mit kit :) (tak til shroomery)

Så det kører den rigtig vej... jeg har bare været en kæmpe idiot i starten, men må bare tage ved lære af mine egne fejl - nu ved jeg hvordan det skal foregå :o

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]