Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 07:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
nu har jeg langt om længe fået taget mig sammen til at bestille et growkit, og krydser finger for det ik bliver snuppet i tolden :p

men det er jo den optimale mulighed for at komme i gang med at være selvforsynende, hvis jeg får taget et print. Så jeg har kigget lidt rundt, for at finde ud af hvad der vil være en fornuftig måde at starte på.

Har fundet nogle propagators på udenlandske sider, og det virker som den nemme løsning. Jeg ville gerne prøve finde nogle danske forhandlere istedet, men aner ik hvor eller hvad jeg skal søge på (det er et "minidrivhus" i stil med det her. Har ledt på nettet, og været hos den lokale blomsterhandler og byggemarked, men de havde ikke nogen med varmeelement/termostat. Vil vel også være et godt sted at passe sine cacti i starten?!?
Men hvis der er nogen der er faldet over den slags er links velkommen :)

En anden mulighed vil vel være at købe et brugt akvarie med varmelement på dba (kan findes rimelig billigt), men jeg aner ik hvad størrelsesforholdet er i forhold til literstørrelsen. Så hvis jeg sq finde så'n et, er der så nogen der har et godt bud på hvor mange liter jeg skal gå efter?!?

grunden til at jeg gerne vil ha noget med varmekontrol er at det generalt er rimelig koldt i det hus jeg bor i, så det er lidt et must...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Et 50liters vil være mere end rigeligt. Så er der hvertfald plads til et par stykker...

Der skal godtnok være koldt i dit hus, hvis svampene ik kan gro der, det er jo i forvejen et fåtal, der har de foreskrevne 23-24 grader.

Titel:
Medlem

det er self. rigtig nok, men når det er koldest hænder det at gæster bare beholder overtøjet på (men de piver sq også som en flok kællinger :P )er faktisk kun min stue der har en rimelig udholdelig temp, men jeg vil jo nok gerne stille mine svampe et lidt mindre befærdet sted.
Og så giver det vel også et større afkast hvis de får deres optimale temp frem for en mindre istid. men hvis 50l er rigeligt bliver det vist ikke et problem med et akvarie, hvis jeg sq vælge at gå den vej. det var vist de færreste jeg så der var under 100l... oh well, så man jo bare lave så mange flere kager :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Bardo: Smut i Silvan med dig ;) jeg købte en boks til 40 kr derfra (15 liter), og der groede mine svampe deri helt uden problemer ved stuetemperatur - og du kan selv regulere fugtigheden.

Der er vel plads til tre growkits, i hvertfald to, og boksen er utrolig god til at holde på varmen... især fugtigheden (som også kan have indflydelse på varmen) :)

Held og lykke med projektet.. og lad vær med at lægge for mange penge i det :)

Titel:
Medlem

mit growkit havner også bare i en bedroller jeg har, og så håber jeg på det bedste. det var mere hvis jeg sq til at tage print og dyrke "fra bunden", jeg overvejde at lave lidt mere optimale forhold. må jo se hvad jeg finder på til den tid...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]