Astral skrev:
Treasure skrev:
Astral skrev:
Treasure skrev:
Psykosevirkningen ved svampe kan også komme i form af at psilocybin virker som GABA antagonist, og ligesom LSD og andre tryptaminer virker som agonist eller partiel agonist til bl.a. 5-HT2A og 5-HT2C receptorene.
Halifaxxx: Det er når serotoninen bliver nedbrudt og synapsen er tom, at transport-protein-receptorene begynder at genoptage dopamin i det postsynaptiske neuron i stedet for serotonin. I stedet for det uskadelige nedbrydningsprodukt ved serotonin, bliver dopamin nedbrudt til nogle forskellige frie radikaler, bl.a. hydrogenperoxid, der er stærkt oxiderende. De frie radikaler går ind og ødelægger bl.a. axonet, ionakalerne i axonet og sandsynligvis også de mikrotubili i axonet, der fungerer som transportbånd for de transmitterstoffer, der bliver dannet af ribosomerne oppe i soma. Alt i alt bliver neuronet ihvertfald væsentligt mindre funktionsdygtigt og det kan resultere i bl.a. depression, psykose osv.
So what?
man kan godt bygge nye forbindelser imellem neuronerne ser det vidst ud til
Det kommer i høj grad af i hvilken del af hjernen man snakker om. Og samtidig - ødelægger du selve soma på neuronet og de indre bestanddele, ja så dør neuronet. Og neuroner er ikke i stand til at lave mitose.
Jamen sku da ikke med svampe vel?
Du er sikker på du ikke forveksler det med MDMA
desuden så tror jeg nok ikke i begge delene, ar den angriber soma nok primært axonerne
du er i Svampe forumet nu'
Du lyder som om du skal prøve som om du skal bevise noget, men du bør nok have et mere omfattende kendskab til emnet
Undskyld men LOL - det var sq da MDMA vi snakkede om (og ja jeg ved sq godt vi er i svampeforummet)! Det var det du svarede på i dit sidste indlæg og det var det jeg svarede tilbage på. Så prøv lige at læg jointen fra dig og vågn op.
Mit kendskab til svampenes neurotoxicitet er ikke særlig godt, og jeg tror generelt ikke man ved præcist hvilke skader der sker, nok primært fordi der er flere forskellige stoffer i svampe der spiller en rolle. Og jeg snakkede desuden heller ikke om svampenes neurotixicitet, men MDMAs.
Jeg prøver ikke at bevise noget - det hedder harm reduction, dvs. give en så korrekt mængde data om et emne som muligt. Og jeg kommer med videnskabelige fakta for at argumentere mine overbevisninger så godt som muligt. I øvrigt er jeg ret træt af at du i diverse topics altid skal komme med åndsvage kommentarer til mine indlæg. Jeg er ikke pissed eller noget, men det er altså lidt irriterende at du evig og altid liige skal komme med en eller anden kommentar, der egentlig godt kunne være udeladt

.