Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

I nat har svampene i mit growkit udfoldet deres hat. De største svampe er allerede begyndt at at blive lidt sorte så jeg tror jeg vil høste dem i aften.
Det der bekymrer mig er bare at de største svampes hatte ikke er mere end 2 cm i diameter. Er det ikke rimelig lidt?
Jeg tror det var ali der skrev den anden dag at man normalt høstede 1-4 dage efter hattene havde åbnet sig men er det ikke dumt når der allerede er nogle der er begyndt at blive sorte og har vendt sig lidt opad?¨

PS: Det er kun 10 dage siden der blev åbnet for kittet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er fint nok der kun er gået 10 dage, det er meget normalt.
Og pluk dem lige så straks de åbner. Hvis du lader dem stå i 4 dage efter begynder de at smide sporer og det sviner som bare pokker. Desuden vokser svampen ikke men bruger al sin energi på sporedrop.

Jeg plejer at plukke lige så straks cappen slipper, og jeg tager ikke et flush af gangen. Det virker fint for mig, pluk dem nu bare og lad dem tørre på noget bagepapir, så har du dejlige tørre svampe om 3-4 dage, alt efter hvor tørt du lægger dem. 8)

Titel:
Medlem

noname skrev:
Det er fint nok der kun er gået 10 dage, det er meget normalt.
Og pluk dem lige så straks de åbner. Hvis du lader dem stå i 4 dage efter begynder de at smide sporer og det sviner som bare pokker. Desuden vokser svampen ikke men bruger al sin energi på sporedrop.

Jeg plejer at plukke lige så straks cappen slipper, og jeg tager ikke et flush af gangen. Det virker fint for mig, pluk dem nu bare og lad dem tørre på noget bagepapir, så har du dejlige tørre svampe om 3-4 dage, alt efter hvor tørt du lægger dem. 8)

Ok. Så skal jeg da til at høste :D Er der noget med at de skal tørre i mørke? eller er det ligemeget?
Er det bedst at de tørrer et varmt eller koldt sted? Jeg har tænkt mig at tørre dem inde i "growskabet" hvor der er 23 grader men hvis det er for varmt må jeg finde et andet sted...

Titel:
Medlem

Så er svampene høstet... Jeg høstede hele flush'et og der var 200 :shock: Det bedste er at andet flush allerede er begyndt at kigge frem og der ser næsten ud til at komme lige så mange, så jeg er en glad mand :D

Med hensyn til mit spørgsmål før: Nogen der ved om det er bedst at tørre i varme/kulde, lys/mørke?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Bare læg dem på en avis et ikke fugtigt sted.
For meget varme er nok ikke en god ide da især psilocybin og også psilocin bliver meget let nedbrudt af for høje temperaturer.
Jeg tror det er ligemeget om der er lys eller ej, men lad være med at lægge dem i vindueskarmen eller under en HID-lampe af den grund :wink:

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

FarmerJoe Aka. MuscleFy- skrev:
Bare læg dem på en avis et ikke fugtigt sted.
For meget varme er nok ikke en god ide da især psilocybin og også psilocin bliver meget let nedbrudt af for høje temperaturer.
Jeg tror det er ligemeget om der er lys eller ej, men lad være med at lægge dem i vindueskarmen eller under en HID-lampe af den grund :wink:

Mvh Jonas!

Ok. Er 23 grader for varmt?

Hvis der var nogle der skulle være interesseret så er de største svampe omkring 9 centimeter lange, og med en hat på 2,5 cm i diameter... jeg vil tro at gennemsnitssvampen af de 200 jeg har høstet er omkring 7 cm lang og har en hat på 1 cm i diamter... er dette normalt, større eller mindre svampe end normalt?

Titel:
Insane psychedelia user!

23 grader burde ikke volde noget problem overhovedet, bare sørg for at ligger på en avis indenfor.

Tillykke med growet forresten, jeg håber at du får et godt 2. flush :P

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

FarmerJoe Aka. MuscleFy- skrev:
23 grader burde ikke volde noget problem overhovedet, bare sørg for at ligger på en avis indenfor.

Tillykke med growet forresten, jeg håber at du får et godt 2. flush :P

Mvh Jonas!

Mange tak, det er længe siden jeg har været så glad :D Jeg har dog ikke fået vejet dem, men jeg tror bare jeg venter til de alle svampene er tørrede.

Håber lidt at jeg kan komme op på de 30 gram tørrede som de skriver på hjemmesiden men nu får vi at se.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Læg dem et tørt sted, og sørg for der er god udluftning omkring dem.
Hvis det haster vildt kan man sgatens tørre dem i ovn ved 60 grader med blæseren tændt, men det er langt det bedte at natur-tørre dem.
Jeg foretrækker selv at tørre dem på bagepapir, så risikerer man ikke at noget guf trækker i avisen, måske bare mig der er lidt paranoid men jeg vil ikke risikere at mistå psilo*in! Og man undgår at de tørrer fast så man skal æde papir... BVADR!

Kan vi få et pic af høsten? Og stort tillykke herfra, det er altid en fornøjelse at dyrke selv!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

tillykke med dit flush... jeg vil osse lige be' om billeder bare for at lave lidt gruppepres ;)
det ville være for fedt

Titel:
Insane psychedelia user!

GRUPPEPRES! GRUPPEPRES! GRUPPEPRES!!!

Pics Please 8)

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Jeg skal lige se om jeg kan låne en vens digital kammera og så få taget nogle billeder...

Kagen ser godt nok noget "brugt" ud efter første flush. Den blå farve er også blevet rigtig fremtrædende i bundlaget nu... Er det ikke fint bare at oversprøjte den med en forstøver et par gange lige efter jeg høstede eller skal de have vand i de kommende dage?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Mht. varme, så lægger jeg altid spids nøgenhat på en avis oven på en radiator. Dette gør jeg, for at undgå orm. Problemet med alle vilde svampe er, at der er små flueæg i dem (det kan ikke undgås). Hvis de tørres rimelig hurtigt, udtørre æggene, men går det langsomt, vil æggene klækkes, og så har man pludselig en masse maddiker kravlende rundt og gufle de gode svampe!
Mine vilde svampe har en god styrke, så derfor er der ikke noget galt i at lægge dem på en avis på en radiator.

Hiilsen Fanny

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
@Fanny: Du ødelægger helt min fine svampeappetit ved sådan at begynde at snakke om maddiker i de kære små. :D

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvad betyder en smule maddiker, når bare svampene er stærke? :wink:

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]