Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2025 00:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København, Danmark
Nu har jeg ikke så vanvittig meget forstand på hvordan psilocybin virker på din hjerne og derfor spørger jeg jer om hjælp. Gå venligst ind under trip rapporter og læs min nyeste rapport "DSB toge og svampe". Når i har gjort det, kan i måske fortælle mig hvad der skete med mig...på forhånd tak!

m.v.h Trip Massa

Jeg har normalt ikke halu'er* på cubensis (mexicanske), men det kan da forekomme, der imod har jeg altid den største griner på besøg. Det er meget normalt at man bliver glad og ligesom løftet op.

* man har ikke rigtige halu'er på svampe nærmere synsforstyrelser, en rigtig halu. er man ikke istandtil at kende fra virkligheden. Jeg har ikke prøvet at få rigtige halu'er på stoffer, men jeg har prøvet feber halu'er (det er ikke det fedeste vil jeg lige hilse og sige)

MVH
Piercer

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
halifax du er jo en klog man, det er jo helt rigtigt, normalt når jeg snakker om sådan noget kigger folk bare på mig som om jeg var tosset, men det er ligesom de lysende prikker, blå mænd osv. det har sin pris at trippe for meget.

Jeg har haft RIGTIGE halluer på svampe men der var dosisen også så stor så det var ikke et experiment der skulle gentages, det er maget fedt når man bare kan lave det hele om til et stort maleri og så bare begynder at male.

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
halifax>> ja den er god nok den med lys-væsnerne, men der var nu engang jeg trippede i noget natur noget i aalborg og der var der altså en enhjørning der (undskyld) kneppede en gammel dame!

------------------
"I became tuned in on the network of neurological and cellular wisdom's that radiate at hundreds of millions per second".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Få fat i Poul Stamets bog "Psilocybin Mushrooms of the World"
På de første 20-30 sider giver han et kvalificeret bud på hvad, hvilket funktion psilocybinsvampene spiller i forhold til mennesket. En kort version er; At svampende er talerør for jorden - budbringere der fortæller mennesket om Moder Jords helbred. Når Moder Jord virkelig har ondt - så begynder psilocybinsvampene at sprede sig...
Formålet med at brede sig er, at mennesket ved at spise disse svampe skal opnå erkendelse omkring menneskets udvikling.
Han påviser derefter nogle gode historiske/biologiske eksempler, der påviser at der aldrig har været så mange psilocybinsvampe på jordkloden, som der er idag. Og at væsentlige udviklings-historiske samfund - har været under påvirkning af psilocybin svampen.

Jeg synes at Stamets forklaring holder..

Vi lever i en grå verden uden værdier, så vi kan da ligeså godt bruge de tilgængelige farver og værdier som jorden har skænket os.

Billede

------------------
zIoN iS fOr ReAl -

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
zionboy >> Jeg synes den forklaring er - ret ud sagt - for langt ude i skoven. Jeg meget svært ved at se hvordan denne teori skulle kunne bevises af at der er flere psylocybinsvampe på jorden end der var før i tiden?!? Synes du selv det giver mening?
Og at sige at vi lever i en verden uden verdier er da noget pjat. Problemet er jo bare at det desværre er de materialistiske værdier der "hærger" i øjeblikket.
Svampe indeholder nogle kemikalier der kan påvirke og forstærke visse processer i hjernen. Hverken mere eller mindre.

Bare min lille mening.

[This message has been edited by Halløj (edited 01-03-2001).]

Svamp er et dejlig alternativ i en ellers kedelig ruskultur.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
@Halløj- Stoffer som mescalin og psilocybin regulerer sukkertilførslen til din hjerne. Derved ændres dine hjernebølger og din opfattelsesevne en smule ud over det jordiske niveau. Deved bliver du i bedre stand til at reagerer med væsener fra andre planer end det jordiske. Du bliver også i bedre i stand til at opfange psykiske vibrationer som fx auraer. Du må huske på at alle disse ting omgiver os til daglig, det ligger bare uden for de menneskelige rammer at opfatte dem. Meditation er en anden vej til at nå denne tilstand af kosmisk erkendelse.

@Zionboy - Jeg er også overbevist om at naturen, gennem naturlige psykedeliske planter og svampe prøver at fortælle os noget. Mennesket har efterhånden glemt de værdier der virkelig betyder noget. Begreber som kosmisk kærlighed til alle (også dem der ikke fortjener den), åndelighed og harmoni med naturen er helt gået tabt i materialisme og narcissisme.

- Det er en skam, men hvis vi lytter opmærksmomt når Moder natur taler, er jeg sikke på at vi kan finde svaret.

Fred være med jer og alle i møder!

Halifax

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Folk forveksler ofte lysvæsner fra andre åndelige planer med halluer. Hallucinogener gør at du bedre er i stand til at opfatte disse væsener, som består af mere eller mindre ren energi, og deres kontakt til det jordiske plan.

Junior medlem

Geografisk sted: Centrum
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Halifax666:
@Halløj- Stoffer som mescalin og psilocybin regulerer sukkertilførslen til din hjerne. Derved ændres dine hjernebølger og din opfattelsesevne en smule ud over det jordiske niveau. Deved bliver du i bedre stand til at reagerer med væsener fra andre planer end det jordiske. Du bliver også i bedre i stand til at opfange psykiske vibrationer som fx auraer. Du må huske på at alle disse ting omgiver os til daglig, det ligger bare uden for de menneskelige rammer at opfatte dem. Meditation er en anden vej til at nå denne tilstand af kosmisk erkendelse.

@Zionboy - Jeg er også overbevist om at naturen, gennem naturlige psykedeliske planter og svampe prøver at fortælle os noget. Mennesket har efterhånden glemt de værdier der virkelig betyder noget. Begreber som kosmisk kærlighed til alle (også dem der ikke fortjener den), åndelighed og harmoni med naturen er helt gået tabt i materialisme og narcissisme.

- Det er en skam, men hvis vi lytter opmærksmomt når Moder natur taler, er jeg sikke på at vi kan finde svaret.

Fred være med jer og alle i møder!

Halifax

<HR></BLOCKQUOTE>

tror i selv på den shit?????? svampe og andre hallucinagoner fucker bare din hjerne så du kan få en fed aften, en bad tripper eller større indsigt i dine unverbevisthed!!!!

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
kazpa>> så tag da lige og udvid dit snævre syn på drugz

et godt råd!

tænk lidt over alt det med naturen næste gang du tripper, så kan det være du begynder at fatte det!

------------------
"I became tuned in on the network of neurological and cellular wisdom's that radiate at hundreds of millions per second".

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg vil ikke nægte at der måske findes mere end det vi lige kan opfatte med vores dagligdagsbevidsthed. Og jeg er også ret sikker på at svampe kan bruges til andet og mere end bare at "fucke sin hjerne op".

Men for at være helt ærlig, så tror jeg der er nogle stykker af jer der har en lige lovlig romantiseret opfattelse af hvad svampe er og står for.

Medlem

Helt enig. Jeg tror bestemt at svampe kan hjælpe en til at få mere indsigt i sig selv og hjælpen en til at begribe ting, som man ellers aldrig ville have en chance for at beskrive(bevidsthed, guddommelighed etc).

Men alt dette skal tages med et gran salt, da man bliver sat i en midlertidig psykosetilstand. At tage det for gode ord, hvad man oplever i et trip, ville lede en et skridt nærmere betegnelsen skitsofren. Tag derfor et trip for hvad det er: sjov og nogen indsigt, men ikke guds ord Billede

mvh
Bandil

Tale rør for moder jord......
Den skal jeg huske.....hehe det er for langt ude.
ok det er min mening jeg vil ikke punke nogen for at mene noget andet!

MVH
Piercer

Billede

------------------
Min nye svampe guide er klar!
http://www.kaktus.microsux.dk/svampe

Piercer@microsux.dk
http://www.kaktus.microsux.dk
http://www.kaktus.microsux.dk/svampe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg bruger da også selv svampe til "bare" at have en fed aften, men det er helt klart stoffernes spirituelle virkning jeg sætter højest. Jeg mener bestemt at man skal tage tripoplevelser for "gode ord". Vha. dine trips kommer du et lille skridt nærmere forståelsen. Triplignende oplevelser kan også opnås gennem meditation og nær-død oplevelser(ikke så fedt til en fed aften *g*) og ikke bare som et resultat af en "midlertidig psykose".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Halløj: Det er faktisk accepteret blandt forskere at udbredelsen af psilocybin svampe er vokset støt indenfor de sidste 25 år. Der kan være mange forklaringer, men hvorfor skulle den ene værre mere langt ude end andre? Hvordan kan man have et romantiseret syn på svampe?
- Ja de materialistiske værdier hærger i øjeblikket, men tror du ikke at psilocyvbinsvampenes udbredelse blandt mennesket er en reaktion mod disse værdier?

@Bandil: Svampe er ikke gud ord - kender ham i øvrigt ikke. Mine personlige oplevelser med det "guddommelige" ligger primært i psykedeliske trips. Om det er guddommeligt eller ej, spiller egentlig ingen rolle!
Det har givet mig indsigt i at den vestlige verden og dets mennesker er afsporet i forhold til den symbiose vi burde have til planeten vi bor på!

At betragte psilocybinsvampe som kemikaliebærer, er et godt eksempel på hvor lang mennesket har fjernet sig fra naturen.

Bare min psykotiske mening!
Billede

------------------
zIoN iS fOr ReAl -

Jeg er ved ikke helt enig med dig zionboy. Når vi betragter stoffer som kemikalier, så mener jeg at vi er kommet meget tættere på naturen. Naturen er helt igennem lavet af stoffer. Vi kan ikke stoppe udviklingen, det er måske lidt sygt, men måske engang kan vi forstå naturens og sindet hemmeligheder.

Det kan selvfølgelig også være det bliver menneskets undergang, hvem ved?

Jeg har kun haft seriøse "hallucinationer" én gang på psilocybinsvampe, det var virkelig wierd. Måske er det ikke hvad man vil betragte som hallucinationer, men når jeg så på tingene så gav det ingen associationer, og jeg kunne ikke fortælle, det var en cykel og det var en mur, det var bare farver. Lidt skræmmende men ret sjovt at tænke tilbage på.
Jeg tror visioner/halluer har noget at gøre med hvordan man betragter verden, har man en teori om hvordan verden er sammensat, og hvordan sindet betragter verden, så virker svampe og andre psykedelikas som et mega forstørrelsesglas.

Det var også bare nogle af mine psykotiske meninger Billede

Mvh
Loonie

Junior medlem

Geografisk sted: Centrum
jeg er inig med Loonie vis du tænger megat over tingenene vil du få en mer psychedelisk tripper men vis du bar er fucked i hoveden så får du ikke hel så magat ud af den trip. personli er jeg ikke relgijøs men jeg mene bestem at svampe kan give mennesk større indsigt i sig selv jeg har selv prøvt filofosofi trips og det er da en smukk oplveren!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Nu har jeg selv prøvet at æde svampe en hel del gange. det der egentlig sker er at ens bevidshed bliver udvidet. Hvis man spiser nok bliver ens bevidsthed overbelastet så meget, at de ting man ser hører og mærker ikke svarer til de ting og lyde der er der i virkeligheden.
Alt det der med moder natur og andre åndelige planer må i altså længere ud på landet med.
Hvis i virkelig gerne vil have udvidet jeres forståelse af verden,hvor vi kommer fra, og hvordan alting hænger sammen, så kan jeg anbefale Darwins teorier om arternes oprindelse. Han var ikke en eller anden gut der rendte rundt og var blæst på svampe, men en hårdtarbejdende videnskabsmand der har brugt mange år af sit liv på at indsamle materiale for at bevise sine teorier.

Junior medlem

Geografisk sted: Skive, Danmark
...Men hvorfor kan jeg ikke trippe? jeg har før guffet så meget E at jeg næsten stillede træskoene... men de halluer jeg fik varede kun at par sekunder...

jeg kunne godt mærke at min virkeligheds opfattelse blev ændret, men ikke noget at råbe hurra for...

Jeg glæder mig vildt meget til den dag jeg kan måde "lys-væsnerne" - aldrig prøvet at få halluer (men vil MEGET MEGET gerne.)

Jeg tror at stoffer gør at ens "down-stream-bandwith" bliver kraftigt forøget.

Er der andre end mig der har hørt om de forsøg USA lavede med LSD og ESP?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]