Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 16:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har læst lidt om Golden Teacher, svampen har fanget min interesse.

Med en vægt på 90kg + og et ønske om at nå trip level 3-4, hvor mange mg vil det kræve?
Jeg vil hellere starte stille og roligt, uden at kaste mig ud i en voldsom dose, som kommer bag på mig.

Er det nogle med gode erfaringer med netop Golden Teacher, og hvordan er den forskellig i trippet fra SN?
:peace:

(Har fejlpostet den, skulle have været under spørgsmål og svar.)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Vil det være dit første psykedeliske trip? Synes det lyder underligt at du gerne vil starte stille og roligt ud og så nævner at det skal være et level 3-4 (går ud fra du mener på shulgin skalaen her). Hvis det er dit første trip så synes jeg du skal starte ud med 1g hvor du så eventuelt kan oppe dosen, først efter et par timer dog. Et plus 4 trip er ikke noget man ønsker som førstegangs tripper.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som med de fleste Cubensis strains, så ligger en god dosis med velfungerende svampe på 2g. - 2.5g. hvis du vil opnå stærkt tankespind, god griner og visuals.

Jeg har aldrig prøvet Golden Teacher så jeg ved ikke hvordan virkningen er i forhold til Spids Nøgenhat (som jeg går ud fra at du har prøvet)

Men jeg gætter mig frem til at virkningen er mere idylisk og rolig i forhold til SN .. Men din egen opfattelse af det pågældende strain har meget at sige.

Men eftersom de er blevet døbt "Golden Teacher" tror jeg at tankespindet er meget informerende.

Junior medlem

Tak for svaret.

Jeg vil gerne have at effekten kommer stille og roligt, men selve trippet skal være "meget levende".

Jeg vil tænke noget mere over det, men uanset hvad, så starter jeg stille og roligt op. Som du skriver 1g og så se hvor det fører mig hen, og så evt. oppe efter et par timer. Efter de næste par timer, så kan man vel tage endnu et gram og så se om det er okay.

Jeg har trippet før, men jeg synes ikke at jeg har opnået den ønskede effekt. Jeg er kun til svampe, hvis man kan sige det sådan.
:)

Kvart skrev:
Vil det være dit første psykedeliske trip? Synes det lyder underligt at du gerne vil starte stille og roligt ud og så nævner at det skal være et level 3-4 (går ud fra du mener på shulgin skalaen her). Hvis det er dit første trip så synes jeg du skal starte ud med 1g hvor du så eventuelt kan oppe dosen, først efter et par timer dog. Et plus 4 trip er ikke noget man ønsker som førstegangs tripper.

Medlem
Brugeravatar

Lyder sgu fornuftigt. Happy trails når du nu når dertil, og skriv endeligt en rapport.

Junior medlem

SN virker, men som du selv skriver, så går jeg efter en mere... Hvad kan man sige.... "Idyllisk" oplevelse, masser af tanker, masse af dimensioner der stødder sammen på en positiv måde. Hallucinationerne er også vigtige.

Men settings er også en stor del af det, det ved jeg godt. God musik, rolige omgivelser, ingen bekymringer, hygge og så tager jeg troldmandshatten på igen en dag.
Jeg vil læse mere om dem, de interesserer mig, den effekt jeg har læst at folk har opnået falder i min smag, men jeg skal være helt sikker.

Tak for svaret.
:)

visias skrev:
Som med de fleste Cubensis strains, så ligger en god dosis med velfungerende svampe på 2g. - 2.5g. hvis du vil opnå stærkt tankespind, god griner og visuals.

Jeg har aldrig prøvet Golden Teacher så jeg ved ikke hvordan virkningen er i forhold til Spids Nøgenhat (som jeg går ud fra at du har prøvet)

Men jeg gætter mig frem til at virkningen er mere idylisk og rolig i forhold til SN .. Men din egen opfattelse af det pågældende strain har meget at sige.

Men eftersom de er blevet døbt "Golden Teacher" tror jeg at tankespindet er meget informerende.

Junior medlem

Jeg forsøger at gøre det med omtanke, det nytter ikke noget at jeg ikke gør hvad jeg kan, for at få en positiv og givende oplevelse ud af det.

Jeg skal nok skrive rapport når det er prøvet, men der kommer nok til at gå noget tid inden jeg får taget mig sammen. Jeg er ikke god til at springe i med begge ben, så at sige.

Og tak. :)

Kvart skrev:
Lyder sgu fornuftigt. Happy trails når du nu når dertil, og skriv endeligt en rapport.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Du kan ikke, med svampe, redosere med fornuftig virkning senere samme hen i trippet.

Medlem
Brugeravatar

^^ Det er rigtigt at tolerancen hurtigt stiger. Meeeen.. Jeg har nu prøvet at gøre det flere gange med ganske fin effekt. Det skal dog ikke være i slutning af ens trip, tror det er bedst lige omkring 1/2 timer inde i trippet hvis det skal give mening.

Junior medlem
Brugeravatar

Hey :) skal igang med at cultivere min GT i løbet af ugen og ville høre om i vidste hvad den bedste substrate er. og ville også lige høre, nå nu den er så stor, tørre og spiser man så også stilken af svampen eller kun frugten :)

Medlem
Brugeravatar

Kvart skrev:
^^ Det er rigtigt at tolerancen hurtigt stiger. Meeeen.. Jeg har nu prøvet at gøre det flere gange med ganske fin effekt. Det skal dog ikke være i slutning af ens trip, tror det er bedst lige omkring 1/2 timer inde i trippet hvis det skal give mening.

Mener du en halv time efter du mærke de første effekter? Eller en halv time efter peak? Uanset vil du ikke få meget ud af at spise et gram eller to ekstra på dette tidspunkt, det vil ikke styrke peak men derimod bare forlænge trippet.

Til OP vil jeg anbefale ikke at have for mange forventninger til dit trip, men derimod bare nyde det, og derfor ikke føle dig begrænset af af planer eller forventninger.

Personligt vil jeg anbefale at du spiser mellem 2 og 2.5 gram. 1 gram er en rimelig lav dose, hvor du sikkert i højere grad vil føle dig skæv, end trippende.

Junior medlem

DarkPsyTra skrev:
Hey :) skal igang med at cultivere min GT i løbet af ugen og ville høre om i vidste hvad den bedste substrate er. og ville også lige høre, nå nu den er så stor, tørre og spiser man så også stilken af svampen eller kun frugten :)

Rug går du sjældent galt i byen med når du skal dyrke GT.
Jeg tager "stilken" med, men det er jo også bare mig.

Junior medlem
Brugeravatar

okay takker :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]