Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 07:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: feder de?
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
En pige jeg kender, som har tænkt sig, at prøve svampe snart spurgte mig her den anden dag et meget blankt spørgsmål.

Da hun er den type som altid er på slankekur og fitness-lal spurgte hun om næringsværdien i psilocybinsvampe, cubensis for at være præcis. Jeg sagde self. bare til hende, at de ihvertfald ikke fedede og at hun bare skulle lukke røven og spise dem.

Men jeg har så senere tænkt på om der egentligt ER blevet lavet en levnedsmiddelfortegnelse på dem? :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Helt seriøst, de par gram kan da vist være ligemeget - om de så var 100% fedt :)

20 meter længere på hendes løbetur, så skulle de svampe vist være ude af systemet ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hva´... er hun ikke et par cm for hysterisk, hvis hun pga. fitness-gejl vil vide om svampe feder???...ok, det var dig der sagde, at hun skulle lukke røven og spise lortet :lol:

Jeg tror nu ikke at der er specielt meget fedt i svampe generelt og jeg tror godt at næringsværdien for f.eks. champignon tilnærmelsesvis kan sammenlignes med næringsværdien for cubensis...prøv at google...
Sig du blot til hende, at de nærmest virker slankende - og giv hende en enestående oplevelse :P

Vh CC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

jaja i behøver skam ikke overbevise mig om hendes hys, bare om i var faldet over den slags?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror ikke der er særlig meget fedt i svampe... snakker vi friske svampe, er størstedelen jo vand, og hertil er så en lille mængde proteiner i form af polysakkarid-nedbrydende enzymer og en større mængde kulhydrater. De fleste af svampecellernes cellevæg består, i modsætning til den normale vegetation, ikke af cellulose, men af kitin, som er et polysakkarid dvs. en kæde af mange kulhydrater, ligesom cellulose. Jeg ved ikke om mennesker kan nedbryde kitin, men vi kan ihvertfald ikke nedbryde cellulose, som i stedet fungerer som kostfibre, der gør afføringen mere luftig :D

Så hun skal nok bekymre sig mere om at få luft i maven end at blive fed :P

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ha ha! er du sikker på hun ikke bare vil få den vilde noia hvis hun spiser de svampe, med den indstilling hun har?

Svampe er svært nedbrydelige for vores fordøjelsessystem, så jeg tror vi bruger lige så meget energi på nedbrydelsen som den energi der er bundet i svampene.

Iøvrigt kan du fortælle din veninde, at hun på selve trippet højest sandsynligt vil sætte forbrændingen op, og bruge mere energi end hun normalt ville, selv hvis hun bare forholder sig passivt. Samtidig vil hun nok ikke have den store appetit under selve trippet, hvilket sammenlagt gør at hun må bruge af sine energidepoter.

Så alt i alt tror jeg, at man kan lave en effektiv slankekur hvis man f.eks. indtager svampe hver anden dag!

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg skal nok sørge for, at hun ikke forholder sig passiv under trippet :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Og forhåbentlig også at hun ikke indtager svampe hver anden dag :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
DR-D skrev:
Jeg skal nok sørge for, at hun ikke forholder sig passiv under trippet :twisted:

Vil det sige at hun knepper dig ???

Strap-on!? :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er nemligt lige hvad det betyder!!! :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Fanny skrev:

Så alt i alt tror jeg, at man kan lave en effektiv slankekur hvis man f.eks. indtager svampe hver anden dag!

Hilsen Fanny

:twisted:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, svampe er et glimrende afrodisia :wink: .

Jeg håber i må få et godt trip Dokter! Og husk lige at smide en triprapport ind her! :lol:

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]