Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 23:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Brøndby
Hey hey alle sammen, jeg har været så heldig at min søster har købt et gammelt lortehus langt ude på landet og med det lortehus er der en ren jungle af en have. I haven der har jeg tilfældigvis opdaget at der vokser RIGTIG mange spids nøgenhat, mit problem er at der er for mange til at jeg og mine kammerater ka æde dem alle på en gang, så jeg har tænkt på at tørre dem.... er her nogen der ka give mig nogle tips på hvordan jeg gør det bedst?? Har nemlig aldrig tørret før og det ville jo være spild at lade dem rådne ik? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

tillykke, any pics?

bare læg dem på en avis i et tørt rum

Medlem

Geografisk sted: DK
eheeh som brødre vi dele [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Jeg er også ved at have et "problem" angående tøring, så var det jeg tænkte om det måske ikke var en god ide, at bruge den der metode med en lufttæt beholder og en form for net over bunden, i det net anbringes en mængde fugtfjerner ( der koster ca. ingenting i :roll: ) over dette anbringes endnu et net eller ligende med svampene.
Lad konstruktionen står et par dage, så samles alt fugten i bunden af beholderen og svampene er knasende tøre.
Så ehh er det en god ide? eller lyder det bare sådan? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: nord.
Hei hå...

Måten du beskriver er den beste måten å tørke soppene på. De blir fort tørre og de blir helt tørre, noe som gjør at de bevarer mest mulig av styrken sin, samt at de holder seg lengre. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

"Fuktfjerner" får man over alt, i malingsforretninger og liknende. Koster nesten ingenting for en stor boks...

Takk for meg.
-nemo

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]