Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 00:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg havde en lille diskussion med nogle fra boardet om hvor meget effekt der går tabt ved at sluge svampene i forhold til at tygge dem.

Jeg var på svampetrip i går aftes hvor jeg slugte alle svampene (ca 2,8 gram) og det gav en meget kraftig effekt.

På mit første svampetrip tyggede jeg omkring 2 gram og trippet var MEGET kraftigere denne gang. Jeg havde rigtig mange ud-af-kroppen oplevelser, så jeg vil ikke mene der er den store forskel på om man sluger eller tygger svampene.

PS: Der kommer en triprapport engang i næste uge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Kroppen modtager det vel bare hurtigere når man tykker dem, vil jeg da tro.
Jeg har ikke selv lagt mærke til nogen forskel, når jeg har spist dem, eller slugt dem.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har ikke selv noteret en forskel ved de 2 måder, men måske en anelse hurtigere comeon ved tygning?

Titel:
Insane psychedelia user!

Ligesom med LSD bliver psilocybinen optaget gennem slimhinderne i mundhulen, så det vil nok give en væsentlige hurtigere effekt end hvis man skyller hele baduljen ned med et glas vand.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Jeg vil tro det går hurtigere hvis du tygger dem godt. Men det store spørgsmål her, er vel hvor tom din mave var? Hvis du havde sultet længe nok og din mave var blevet mindre, kunne det være anderledes?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Treasure har du nogle referencer på at psilocybin kan optages i mundhulen? Så vidt jeg kan huske fra mine anatomitimer, så er det meget få stoffer, der kan optages på den måde...

Men det burde primært være et spørgsmål om mængden af stof i mavesækken der afgør styrken, hvis du spiser dem på helt tom mave giver de stærk effekt og mindre effekt hvis du har spist for nyligt.

Mavesyren skal nok nedbryde svampene uanset om de er tygget eller ej...

Titel:
Insane psychedelia user!

noname skrev:
Treasure har du nogle referencer på at psilocybin kan optages i mundhulen? Så vidt jeg kan huske fra mine anatomitimer, så er det meget få stoffer, der kan optages på den måde...

Men det burde primært være et spørgsmål om mængden af stof i mavesækken der afgør styrken, hvis du spiser dem på helt tom mave giver de stærk effekt og mindre effekt hvis du har spist for nyligt.

Mavesyren skal nok nedbryde svampene uanset om de er tygget eller ej...

Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen referencer på nettet, men hvorfor skulle det ikke kunne det? Jeg ved godt det naturligvis ikke er noget argument, men hvis det kan optages gennem mave-tarm-kanalen, hvorfor så ikke også sublinguært? Der er i øvrigt vist også nogle rapporter på erowid, der fortæller om hurtigere onset ved at tygge dem langsomt.

Men hvis du har en bog el. lign, hvor der står det modsatte vil jeg tro på dig :) - syntes ellers sandsynligheden for det var veloplagt.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg har hvertfald en bog hvori der står, at det er meget få substanser, der optages sublinguært. Og hvis du har bare en lille smule anatomisk viden, så ved du også at der er temmelig stor forskel på optagelse i mave/tarm og i mundhulen.

Mundhulen har feks primært flerlaget epitel da det skal kunne modstå slid og tyndtarmen har et enormt areal der er beregnet til optagelse af stoffer. Det er mundhulen ikke.
Desuden er det også meget få stoffer der optages via mavesækken, men alkohol er et af dem. Lige en lille sidebemærkning...

Men altså, jeg vil ikke være afvisende overfor det, jeg vil bare gerne se lidt litteratur på det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Når jeg tygger mine svampe inden jeg sluger dem syntes jeg helt klart de virker bedre og hurtigere...

og endnu kraftigere bliver det hvis jeg laver en Te..

Og hvorfor dig ikk tygge på dem? De smager jo himmelsk (især hvis man tænker på hvad der venter en) :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Jeg vil også mene, at des mere svampene bliver most og/ell. lign, jo hurtigere onset.

Jeg bruger ofte den metode, at jeg maler mine svampe i en kaffemølle, til det bliver helt fint pulver. Det rører jeg så ud i en Knorrkoppen
Når jeg gør det, virker de ofte inden for 10 minutter :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
UhrSump skrev:

Jeg bruger ofte den metode, at jeg maler mine svampe i en kaffemølle, til det bliver helt fint pulver. Det rører jeg så ud i en Knorrkoppen
Når jeg gør det, virker de ofte inden for 10 minutter :P

hey, det er jo slet ikke nogen dårlig ide. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Nej slet ikke en dårlig ide! En af de gode ting ved det er, at man slet ikke smager svampene.
Hvis man så også - som jeg - faster et lille døgns tid inden et trip, så er det også en rar ting for maven at få ned, og man kan trænge til lidt salt og så'n. Det får man så på den måde...

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes helt klart at der er en hurtigere virkning ved at tygge svampene godt først og holde dem længe i munden. Iøvrigt kan jeg ofte mærke hvor et stof vil bringe mig hen, ved at holde det i munden et stykke tid inden jeg synker det.
Min teori er at denne kroppens "first alarm" stammer fra vores fortid som omvandrende samler og jæger folk. Evnen til at mærke hvorvidt en plante er dødelig giftig eller spiselig, er et meget vigtig og nyttigt redskab i et omvandrende samfund, hvor planterne ændre sig hele tiden. Denne evne har så udviklet sig til også at kunne genkende de lægelige og "spirituelt" virkende planter.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fanny skrev:
Jeg synes helt klart at der er en hurtigere virkning ved at tygge svampene godt først og holde dem længe i munden. Iøvrigt kan jeg ofte mærke hvor et stof vil bringe mig hen, ved at holde det i munden et stykke tid inden jeg synker det.
Min teori er at denne kroppens "first alarm" stammer fra vores fortid som omvandrende samler og jæger folk. Evnen til at mærke hvorvidt en plante er dødelig giftig eller spiselig, er et meget vigtig og nyttigt redskab i et omvandrende samfund, hvor planterne ændre sig hele tiden. Denne evne har så udviklet sig til også at kunne genkende de lægelige og "spirituelt" virkende planter.

Hilsen Fanny

Hold kæft mand.. :D
Du er helt seriøst for cool at høre på. Lyder måske lidt newbie men du lyder bare som den mest erfarne tripper on earth! :D

Titel:
Medlem

Hvis man ikke lige har en kaffemølle eller noget knorr-koppen, så giver det også en meget hurtig og kraftig effekt hvis man blender svampene, smider dem ned i et lille glas (evt. et shotglas) halvt fyldt med sukker og hælder kogt varmt vand ned over dem. Hvis man ikke har en blender ved hånden, kan de også klippes så fint man nu gider med en saks.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg gir Fanny ret i det hun siger.. Bare gumle gumle :D
Ikke alt det klippen. Det kan kun ende galt for sådant en som mig :oops:

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]