Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hjorden!
har størrelsen noget at gøre med effekten i mexikanske svampe? har et growkit men svampene når ikke at blive andet end 4-6cm høje, så tørrer de ind.. har dem i et ´seks-kantet akvarie med kogt vand i bunden sammen med et varme-apperat til at varme vandet op til akvariefisk..
både skifter vandet og renser akvariet med sprit jævnligt.. og husker at lade spritten fordampe HELT inden jeg fylde det kogte vand i bunden, ved snart en god del om svampe og synes at jeg gør det hele rigtigt men alligevel vil de ikk vokse helt op.. håber i kan fortælle hvad jeg gør forkert! ps. har tørret de små, har cirka fået 2 gram ud det :roll: ...!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
temperaturen kan være for høj eller for lav.
Fugtigheden kan være for høj eller for lav.
Det kan bare være en dårlig strain eller kagen lavet forkert.

Du kan forsøge dig med at injicere noget sterilt vand ind i kagen med en sprøjte.. det virker noglegange.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hjorden!
har jeg oz prøvet men svampende får bare Blå prikker (trækker vand, og så vokser de ikk videre.. gør jeg det inden de vokser op vokser de fint op, men tørrer sidenhen ligsom de andre... ville det kunne´ betale sig at injektiere flere sporer i kagen nå nu de andre vokser så dårligt? ps. var de små svampe lige så effektive som færdigvokset svampe?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
flere sporer ville ikke hjælpe.

Svampene er ligeså potente store som små, men dårlige kår giver mindre potens og noget tyder på at det ikke er som det skal være.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
størelsen betyder ingen ting... de er gode store som små.... "det sagde hun også igår"

Titel: mine 5 cent
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg gætter på det growkit er lavet på basis af hele rugkerner med et tyndt lag af vermiculite som casing. Det er de fleste købe-growkits nemlig. Problemet med dette er at de meget hurtigt får brugt deres føde og vand i dette magre medie. De "brænder også let sammen" da rugkernerne "sveder". En god løsning er at tage et sådant "growkit" og blande det med sterilt næringsrigt kompostjord (ko-kompost fra havecenter er rigtig god)- Køb evt. en bøtte renset kridt i :roll: (10,-) og bland en skefuld i komposten - det fremmer størrelsen enormt. Lav det så som en "kiksekage" i alubakker - først et lag korn/mycelie så fugtigt jord osv. afslut evt. med tyndt lag fugtigt vermiculite igen.

opsumering - når du modtager dit "growkit" så udsætter du det ikke for lys som de siger, men laver 2 "kiksekager" på samme størrelse som kittet er og sætter det mørkt ved en konstant temp. på 25c efter en uges tid kigger du til det - er det hvidt? Så kan du lave casing på det eller vente med casing til et par dage med lys - det fremmer frugtdannelsen. Altså et lille tip til at pifte liv i de kits. Overskid helst ikke 1:2 blandingen af myceliet og komposten da det mycelie man tit modtager ikke er af den stærkeste substrain.

Edit: ...lille svamp - STOR AVATAR DA? :shock:

Titel: kål.....
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
Edit: Hvis man ikke har noget konstruktivt at skrive så lad være!

Mvh. Deres moderator (Andreas/Saiko-Pod).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]