Sayeh skrev:
Jeg kan ikke forstå vi skal antage, at en skizofrens virkeligheds forvrægning er en fordel? Jeg kan ikke læse din antagelse i artiklen(mit engelsk er ikke perfekt, så correct me if im wrong).
Mange har en misforstået opfattelse af skizofreni. Så jeg vil (igen) bede dig om at definere skizofren, og fortælle mig hvordan du er kommet frem til at en skizofrens virkeligheds opfattelse er en fordel.
Selv dem der har skrevet artiklen du linker til beskrev skizofreni forkert.
Så vidt jeg kan forstå på artiklen, så er dem der er skizofrene, blevet skizofrene, fordi det skizofrene gen, er blevet valgt, og ikke fravalgt af kroppen igennem tiderne. Så det er ikke mig, men en del af evolutionen der mener det er en god ting.
Jeg prøver bare at finde ud af hvorfor fanden vores kroppe/hjerner skulle mene at det skizofrene gen er et god gen.
Og hvad skizofreni er? tjooh, har fundet dette svar som ALLE de ægte knarkomaner på denne side vil kunne forstå, næsten alene ved at kigge på billederne

:
http://www.sciam.com/article.cfm?id=what-happens-to-the-body&page=1Citat:
*CORRECTION: Initially, this phrase read "Schizophrenia, the psychotic disorder marked by hallucinations, multiple personalities and cognitive disorganization, affects roughly 1 percent of the U.S. population." The condition of having multiple personalities was incorrectly identified as a signature of schizophrenia.
Ja, de (SCIAM) mener åbanbart ikke at skizofreni er personlighedsspaltning, hvilket jeg også er uforstående for. Men vi kan indtil videre blive enige om at de i hvert fald mener at det er en mental "sygdom". Måske ikke sygdom men, den "mentale helbredelse"?
Og hvis det skulle være "svaret" for vores hjerner at blive skizofrene, og da skizofreni har "en selvmordsrisiko ca. 20 gange højere end i baggrundsbefolkningen." (Ugeskrift for læger). Så kan man jo antage at det enten er en go' ting at begå selvmord, eller at den "klogskab" psyskisk syge besidder, er for stor, til at vi kan fatte dem.
Sayeh skrev:
Jeg har ikke selv skizofreni så jeg vil ikke påstå at jeg ved mere om det end dig, men jeg har en skizofren far og jeg kan love dig 100% at en skizofrens syge sind på ingen måde er en fordel.
*Edit
Til dit spørgsmål om hvilken metoder der blev brugt til at behandle de psykisk syge i stenalderen, er der wikiens "History of mental disorders"
Hvor der blandt andet bliver skrevet:
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of ... _disordersCitat:
Methods used to attempt to cure the mentally ill included using opium to induce visions, performing rituals or delivering prayers to specific gods, and "sleep therapy," a method of interpreting dreams to discover the source of the illness. Egyptian society, with its fixation on the health of the soul, is the first major example of mental healthcare as a major priority for a society in history.
Igen, jeg prøver bare at sætte mig ind i hvordan det kan være et favoriseret gen, ifølge vores evolution. Ved selv at lade som om det er en god ting. (man fanger tyven, ved at tænke som tyven

)
Sayeh skrev:
Jeg kan ikke helt følge dig i hvordan skizofreni skulle være et overlevelses instinkt?
På hvilken måde viser dette instinkt sig?
Skizofreni er jo en arvelig sygdom, og ikke et "instinkt" som at tvangs spise når man er nedtrykt.
Det med at det er overlevelses-instinkt, mener jeg med at det er måden man overlever dagens verden, er ved at blive sindssyg eller dø. Ved godt det er meget forvirrende, modsigende og måske endda lyder helt astralt.
Ja det er arveligt, og det er det der undrer mig, at dem der arver det, de også arver gode egenskaber, vi andre ikke får.