Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 06:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://www.nature.com/nature/journal/va ... 6702a.html

Jeg syntes den var for seriøs til at lægge i medieforummet, men hvis nogen føler sig generet så flyt endelig :)

Derek Lowe som har medicinalkemi bloggen "In The Pipeline" har kommenteret på artiklen her:
http://pipeline.corante.com/archives/20 ... _we_go.php

og en tidligere artikel her:
http://pipeline.corante.com/archives/20 ... lready.php

Emnet er enormt spændende synes jeg. Jeg har ikke selv den store erfaring, har prøvet piracetam i en kort periode og modafinil et par gange. Jeg har dog flere venner der bruger piracetam dagligt. Det ville være fedt at høre folks mening om brugen af nootropics og stimulanser i akademiske kredse.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg bruger også piracetam dagligt, men jeg er ikke sikker på jeg får et udbytte af det.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg brugte for nylig meth i forbindelse med nogle nasty deadlines.

I starten virkede det virkelig fint, og da jeg næste dag gennemgik det arbejde jeg havde lavet mens jeg var "tweaked", så havde det samme kvalitet som hvis jeg ikke havde været påvirket. Jeg syntes faktisk at jeg kunne fokusere længere og dybere på de enkelte problemer, og dermed udnytte tiden/hjernen bedre.
Men... efter et par dage begyndte jeg at blive alt for ukoncentreret - sikkert også pga mangel på søvn og ordentlig mad.
Og da jeg så fik afleveret opgaverne crashede jeg fuldstændig med sygdom og forkølelses-sår og alt sådan noget lort.

Det egner sig nok bedst til 2-3 dages perioder og slet ikke mere end 5 dage.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
jim fear skrev:
Emnet er enormt spændende synes jeg. Jeg har ikke selv den store erfaring, har prøvet piracetam i en kort periode og modafinil et par gange. Jeg har dog flere venner der bruger piracetam dagligt. Det ville være fedt at høre folks mening om brugen af nootropics og stimulanser i akademiske kredse.

Jeg brugte selv piracetam + acetyl-L-carnitin dagligt i en periode på ~2½ måned. Jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed om det gjorde noget ved min akademiske formåen. Jeg syntes der var en lille smule rastløshed + søvnproblemer den første uges tid, ellers bemærkede jeg ingen negative effekter. Men jeg synes ikke jeg blev mærkbart dummere da jeg droppede kuren igen...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]